תפריט עמוד

מונגול ראלי – ההזנקה

הכנת המכונית בצרפת, הנסיעה לנורמנדי, חציית התעלה וההגעה ללונדון - רגע ההזנקה למונגול ראלי מתקרב, לא לפני שכולם חוגגים במסיבה רבת משתתפים ורבת לאומים. ההתרגשות מגיעה לשיאה, המסע מתחיל

מתחילים ברגל ימין. רגל ימין של חזיר. שמו לנו רגל של חזיר ברכב בליל מסיבת ההזנקה. ועכשיו, כשתשומת הלב שלכם מלאה – אפשר להתחיל ולגולל את השבוע האחרון.

16 ביולי ואנחנו בדרך לנורמנדי. אני כותב לכם אחרי שבוע של הכנות לרכב – גגון, מגן גחון, רשתות לאחזקת ציוד, מטענים, רדיו חדש, פירוק והרכבת חגורות בטיחות וחיבור של הרבה כבלים חשמליים ברכב.

אבל הדבר הכי מורכב היה לשבת שם בפסטורליות עם כל היין והגבינות ולראות את כל מה שקורה בארץ. עם כל הכיף בעשייה וההכנות אפשר להגיד שזוהי המורכבות הגדולה ביותר שלנו – בכל מקום להרגיש מחובר בעוגן למדינה, על כל הטוב והצער שבדבר. מרגישים מוזר, כאילו חלק מאיתנו צריך להיות בארץ.


רגע לפני: תום וסתיו מתכננים את המסלול 

מכאן נשאר לנו להשלים צמיגים חדשים, שנקנה איפשהו בדרך, מצבר, ערכת עזרה ראשונה וברזנט לגג לכסות את כל הציוד. אחרי זה מה שנזדקק לו הוא רק הרבה מזל, בעיקר כי כמות האלקטרוניקה שאנחנו סוחבים איתנו לא מביישת צוות של ערוץ 2 בסיקור ממוצע ויהיה ממש חבל אם נישדד… ארבע מצלמות ריפלקס, שש עדשות, שלוש מצלמות גו-פרו, שני לפטופים, טאבלט אחד, מזלט אחד. וכבר איבדנו מטען אחד לאייפון…


עבודות אחרונות: בונים את הגגון לקנגו, הרכב שאמור לקחת אותנו עד מונגוליה

17 ביולי, בדרך לקאלה. קמפינג מול המעבורת לדובר. בדרך עברנו באנדרטה לזכר הפלישה האמריקאית בנורמנדי, אומהה ביץ'. להגיד לכם את האמת, קשה לקרוא את כל המידע על הצבא האמריקאי, על הצלחותיו ומקרי הגבורה שלו, ולהתעלם מהעובדה שארצות הברית הצטרפה ללחימה באירופה רק בשנת 1944. אתה נמצא בבית הקברות הזה, המדהים ביופיו, עם 9,200 ומשהו קברים של חיילים אמריקאים הקבורים שם, בהם כ-150 חיילים יהודים, ולא יכול שלא לחשוב על כל השנים בהן המעצמה הגדולה ביותר היתה יכולה להשפיע על מהלכי המלחמה וההשמדה באירופה.

בכלל, אנחנו נוסעים בנורמנדי ולא יכולים שלא לדמיין את עצמנו באמצע משחק Medal of honor או Battlefield, או בכלל – להציל את טוראי ראיין.


בית הקברות הצבאי בנורמנדי. אלפי חיילים אמריקאים קבורים כאן

מנסים להשיג מקום לישון דרך couchsurfing. למי שלא מכיר – זוהי פלטפורמה נהדרת להכיר אנשים ולישון בחו"ל באפס שקלים ועם חוויה חזקה הרבה יותר של התערות עם החברה המקומית. פותחים פרופיל, מדברים עם חבר'ה ביעד שבחרתם לטוס אליו ונפגשים לבירה ולחוויות במקומות שלעולם לא הייתם מגיעים אליהם בעצמכם. אז ניסינו למצוא מקום בנורמנדי. הבחרוה הראשונה שענתה לנו כתבה שהיא לא בבית ובכל מקרה לא יכולה לארח יותר משני אנשים (היא גם הוסיפה שהיא בוכה על גורל הפלסטינים ושאם אנחנו רוצים לבכות יחד איתה, אנחנו מוזמנים…). בסופו של דבר מצאנו בחור שיכול לארח אותנו. הוא פגש אותנו ב-23:00 בלילה, עזר לנו בכל צרכינו בערב, ישב איתנו אל תוך הלילה וקם יחד איתנו ב-6:15 בבוקר. חוויה חיובית ואחווה עולמית. תענוג לתייר בלי תכניות.

18 ביולי, מגיעים ללונדון. חוויה ראשונה – ביציאה מתחנת ווסטמינסטר נתקלים בהפגנה המונית של המפלגה הסוציאליסטית הבריטית להפסקת הפעולה הישראלית בעזה. לא נעים בכלל.


לונדון כן מחכה לנו. בדרך למסיבת ההזנקה בדרום לונדון

19 ביולי, נאספים בבאטרסי פארק בדרום לונדון למסיבת ההזנקה. חבורה של אנשים, פשוט אנשים. פאנקיסטים, אנגלים, איטלקים, צעירים, מבוגרים, שותים בירה, שותים תה, שרים, רוקדים, מעשנים, ובעיקר עסוקים בלשפצר את הרכב פעם אחרונה לפני ההזנקה. חוויה מדהימה, שמדגישה את הרב-לאומיות באירופה ואת חוסר הגבולות.

בהמשך הערב היינו עסוקים בלהתחבר לחבר׳ה, להטיס קצת את המסוק שלנו, לשתות הרבה בירה ולעשות שמח. באמצע הלילה גילינו רגל של חזיר באורך 80 ס״מ במושב הקדמי, עטופה בשק קניות מהודר. מה שיותר משעשע הוא שכדי לעשות את התרגיל הנהדר הזה נדרש הרבה כסף, רצון, והשקעה כדי שלא נשים לב. בחרנו להתעלם. לא נורא. מקווים שלא יהיו הפתעות נוספות בדרך.


כמה ממשתפי המונגול ראלי מתאספים בבאטרסי פארק. מכאן – 18,000 ק"מ מפרידים בינינו לבין קו הסיום

וכל זה לא מנע מאיתנו להניף דגל ישראל בהזנקה! היה מדהים.

לסיום, כמה קונוטציות חדשות שהתווספו לנו בשבוע האחרון:
משאיות – מקלחת
Gallery – גג של אוטו
שקע – לטעון מיד הכל
Fisheye – לא מילה גסה
בורג (הזה של הגו-פרו) – שלא ייפול לנו
רשת- הבוידם בקנגו
קנגו – הבית


קו הזינוק. אנחנו עם הקנגו, לצערנו הפרארי לא שלנו…

בתמונה הראשית: הצוות הישראלי למונגול ראלי עם הרכב שיקח אותם למונגוליה. ברקע – מון סן מישל בנורמנדי

הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי יוצא בשיתוף עם מסע אחר אונליין 

המסע בחסות מסעות – טיולי איכות גאוגרפיים

ציוד טיולים – מצוק, כפר סבא

מערכת איתור – מגנוס לווייני

רחפן – LOOLTV

כתבות מהמסע:

מונגול ראלי - ראשי 
מונגול ראלי – העמוד הראשי
המשימה: לעבור 18 אלף ק"מ – מלונדון עד מונגוליה – אך ורק בדרכים צדדיות. האמצעי: מכונית מקרטעת בנפח מנוע שלא עולה על אלף סמ"ק. המשתתפים: לראשונה מצטרף למונגול ראלי צוות ישראלי בחסות מסע אחר אונליין

 

מונגול ראלי - מתכוננים למסע
ארבעה צעירים ישראלים, מכונית מצ'וקמקת עם נפח מנוע אלף סמ"ק, 18,000 קילומטרים מלונדון למונגוליה, בלי לנסוע על אף כביש ראשי. זאת התוכנית. למה? כמה? מתי? כל התשובות בפרק הראשון על המונגול ראלי – צוות מסע אחר. והפעם – מתכוננים למסע
מונגול ראלי - מעבירים הילוך
אחרי שההחלטה לצאת למסע התקבלה, הצוות הישראלי הראשון במונגול ראלי ממשיך להתכונן במרץ. מכונית כבר נמצאה, גם הלוגו מוכן, נשאר רק העניין הפעוט של בחירת מסלול מלונדון למונגוליה

 


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.