תפריט עמוד

מה צפוי לענף התיירות העולמי בחורף הקרוב בצל וירוס הקורונה?

ארגון חברות התעופה הבינלאומי מגדיר את משבר הקורונה כ"משבר החמור ביותר שידעה תעשיית התעופה". מה צפוי לענף התיירות בחורף 2020-2021? איש כמובן לא יודע, אך ננסה לסקור כאן חלק מהמגמות הצפויות

התחזיות לענף התעופה והתיירות שפורסמו בסוף 2019 היו אופטימיות למדי: ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) חזה צמיחה של 4.1% בתעבורה האווירית העולמית בשנת 2020, וחברות הייעוץ השונות חזו המשך גידול במספרי הטיסות, ההפלגות, הביקורים במלונות ועוד.

הטון השתנה כמובן, מאז התפרצות מגיפת הקורונה, וכיום צופה IATA הפסדים בהיקף של 84 מיליארד דולר לתעשיית התעופה העולמית, ומגדירה את משבר הקורונה כ"משבר החמור ביותר שידעה תעשיית התעופה".

אז מה צפוי לענף התיירות בחורף 2020-2021? איש כמובן לא יודע, אך ננסה לסקור כאן חלק מהמגמות הצפויות.

הגבלות נסיעה ברמת המדינה

מדיניות ראשית ובעלת השפעה עצומה על ענף התיירות היא, כמובן, הגבלת הנסיעות על תיירים ממדינות מסוימות.

הגבלת הטיסות יכולה לכלול איסורי נסיעות גורפים בין מדינות או מחוזות, או לחילופין – הכנסת נוסעים לבידוד של בין 7 ל-14 ימים.

טיסות בתפוסה מצומצמת

שיטות המניעה האפקטיביות ביותר שהתגלו עד כה הן: שמירה על ריחוק חברתי של שני מטרים, שטיפת ידיים תכופה וכיסוי פנים בחללים סגורים.

על מנת ליישם שיטות אלה בטיסות מסחריות, עברו חלק מחברות התעופה למדיניות של השארת מושב פתוח לצד כל נוסע, לצד ניסיונות בקונגרס האמריקאי לעגן מדיניות זו גם בחקיקה.

טיסות בתפוסה מצומצמת הן על פי רוב הפסדיות לחברות התעופה, אך החלופה במרבית המקרים היא ביטול טיסות.

חברות הקרוזים ימתינו לחיסון

החזרה לשגרה בעולם הקרוזים תאלץ להמתין עד למציאת חיסון אפקטיבי לוירוס הקורונה, כאשר מטיילים מעדיפים להימנע מנסיעות ממושכות במקומות סגורים עם מספר רב של נוסעים.

אתרי האינטרנט יפנימו את השינויים

אתרי האינטרנט המובילים בתחום התיירות – אייר בי אן בי, סקיי סקנר, בוקינג, אקספדיה ואחרות, החלו כבר לבצע התאמות לשינויים הצפויים בהרגלי הטיסה והתיירות.

משינויים במדיניות ההזמנות והביטולים, ועד שינוי המיקוד בשיווק לתיירות פנים – האתרים שידעו לפעול בגמישות הרבה ביותר ולתת מענה לצרכים החדשים יגדילו את סיכוייהם לצלוח את המשבר הכלכלי.

מבצעי מכירות יצירתיים

לאחר יותר מעשור רצוף של גידול בהיקפי המכירות, המכה שספג ענף התיירות בשנת 2020 צפויה להשפיע באופן חריף על הדוחות הכספיים של החברות.

כבר עתה ניתן למצוא מגוון גדול של מבצעי מכירות אטרקטיביים, המיועדים לעודד תיירים לנסוע למרות החשש, וניתן להעריך שלקראת סוף 2020 מבצעי המכירות יהיו אפילו אגרסיביים יותר, וימנפו את הרגלי הקניות שהשתרשו בשנים קודמות בבלאק פריידי, סייבר מאנדיי ומבצעי המכירות של חג המולד.

סיכום

ענף התיירות הוא אחד הנפגעים הראשיים ממשבר הקורונה, וסוף התהליך עוד לא נראה באופק.

השינויים בדפוסי הנסיעות יגרמו לשינוי דרמטי באופן ובתדירות שבהם אנחנו נוסעים ומטיילים, וחברות התעופה והתיירות יצטרכו לעבור שינויים חדים בטווח זמן קצר, ותוך התחשבות במגבלות תקציביות שלא הכירו בעבר.

כתבה שיווקית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.