תפריט עמוד

מה לקנות בעיר העתיקה בירושלים?

שוק העיר העתיקה בירושלים הוא מקום נהדר לעשות בו קניות, להצטייד במזכרות ולשלוח מתנות לחברים בחו"ל. יש בו הכל, מעתיקות, דרך דברי מתיקה ועד לתכשיטים ייחודיים

הביקור בעיר העתיקה בירושלים נחשב בעיני תיירים רבים רבים לגולת הכותרת של הטיול בישראל, הודות לאתרים הדתיים הקדושים הרבים בעיר. גם עבור ישראלים מדובר בחוויה מיוחדת במינה: טיול על החומות, ביקור בכותל המערבי ובמנהרות הכותל, סיור ברובע היהודי, סיור באתרים הקדושים לנצרות כמו כנסיית הקבר, ביקור במגדל דוד – אם אתם רוצים להרגיש כמו תיירים בישראל, העיר העתיקה בירושלים היא המקום בשבילכם.

ואם כבר תיירים, אז מה עם שופינג? שוק העיר העתיקה מהווה את אחד משיאי הסיור בירושלים. זהו ללא ספק אחד האתרים הכי אקזוטיים באזור. השוק הוא מבוך של סמטאות אבן צרות אשר חוצות את העיר העתיקה ועוברות ברובע הנוצרי, המוסלמי והארמני, חלקן מקורות, שהטיול בהן מציע בליל של ריחות, צבעים, קולות וטעמים. בסמטאות השוק מוכרים מכל טוב – בגדים, רהיטים, צעצועים, שטיחים, נרגילות, מוצרי אלקטרוניקה וכמובן אוכל בשפע – תבלינים, פלאפל, לחמניות בייגלה, חומוס, כנאפה, בקלאוות, חלבה ושאר דברי מתיקה ומעדנים.

על בטן מלאה אפשר להמשיך להסתובב בשוק ולגלות את שלל ההפתעות שהוא מציע, ואת החנויות הפופולריות מכולן, שהן חנויות המזכרות. עבור התיירים שמגיעים לישראל, מרביתם בטיסות אל על, ומבקרים בירושלים, חנויות המזכרות הן מהאטרקציות הבולטות של העיר העתיקה ומקום מושלם להצטייד בו במתנות הביתה. מה תמצאו שם? הכל. תכשיטים, פריטי יודאיקה ותשמישי קדושה, חפצי אמנות, פסלי גמלים מעץ, מוצרי קרמיקה ארמנית, עתיקות (ממטבעות ועד למנורות שמן מחמר), עבודות רקמה ואריגה, חמסות, מוצרי קוסמטיקה מים המלח, שמן זית, וגם מים קדושים.

המזכרת הפופולרית ביותר היא תכשיטים נוצריים מירושלים. אלה כוללים ענקים לצוואר, צמידים, קמעות, עגילים, שרשראות ועוד, חלקם משובצים יהלומים או אבני חן, ומאופיינים באלמנטים מהנצרות כמו צלבים וכן באלמנטים מהתנ"ך ומהברית החדשה. תכשיטים רבים משובצים באבן אילת, אבן חן ירוקה-כחולה אשר נכרתה בבקעת תמנע ונחשבת לאבן הלאומית של ישראל. האבן ידועה גם כ"אבן המלך שלמה".

אחד התכשיטים הכי מבוקשים הוא שרשראות צלבים. שרשראות הצלבים בירושלים מעוצבות על ידי מעצבים ישראלים מובילים במגוון עיצובים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, ובהם שרשראות מכסף ומזהב 24 קראט וכן שרשראות צלב בהן משולבים קריסטלים של סברובסקי.

טיפים לקניות בעיר העתיקה

  • כדאי לקחת בחשבון שבעיר העתיקה נהוג ומקובל להתמקח, והמחיר שהסוחרים נוקבים בו אינו בהכרח המחיר הסופי שתשלמו. בדרך כלל אם תתרחקו מהמוכר אחרי שהוא ינקוב במחיר, הוא יקרא לכם ויציע מחיר מוזל יותר.
  • המוכרים בשוק העיר העתיקה עשויים להיות מעט אגרסיביים בשיטות המכירה שלהם, ולכן מומלץ לחלוף על פני הדוכנים ולהאט רק אם אתם באמת מעוניינים בפריט מסוים.
  • בקניית עתיקות, חשוב לשים לב זיופים ולוודא שאתם מקבלים עם הרכישה תעודה חוקית.
  • בשונה מאזורים אחרים בירושלים, בשוק העיר העתיקה מרבית החנויות (למעט ברובע היהודי) פתוחות גם בשבת.

איפה כדאי לאכול?

העיר העתיקה גדושה לא רק בחנויות אלא גם במסעדות בהן תוכלו להשביע את הרעב אחרי שתכתתו רגליים בין הדוכנים. אם אתם בעניין של בשר, תמצאו בשוק הבשמים שברובע הנוצרי את קבב שעב, מסעדונת שמתמחה בקבב משובח אשר נצלה בגריל לעיני הסועדים ומוגש עם עגבניות ובצל בגריל ופיתות חמות (כתובת: שוק הבשמים, בירידה מכיוון רחוב הוויה דולורוזה).
מי שרוצה לטעום אוכל ערבי אותנטי ייהנה באבו טהאר, מסעדה קטנה בלב שוק הקצבים שמגישה קלאסיקות מהמטבח הערבי כמו מקלובה, סינייה, קציצות כבש ופשוט חומוס (כתובת: שוק הקצבים 16). ואם כבר חומוס, העיר העתיקה גדושה בחומוסיות מפורסמות, כמו חומוסיית אבו שוקרי שפועלת מאז שנוץ ה-60 ומציעה חומוס מצוין (כתובת: רחוב הגיא 63). אווירה מסוג אחר לגמרי מחכה לכם בהוספיס האוסטרי שברחוב ויה דולורוזה, שם אפשר לשבת בגינה המטופחת, לאכול שניצל וינאי ושטרודל תפוחים ולעלות לגג ממנו נשקפת תצפית עוצרת נשימה על העיר העתיקה (כתובת: ויה דולורוזה 37). ואם אתם פשוט רוצים להתרענן עם משקה טעים, ברחוב בית הבד תמצאו את מיצי חומות העיר העתיקה, שם סוחטים מיצים מגזר, תפוחים, תפוזים ורימונים, ומגישים גם מיץ תמרהינדי.

עוד בסביבה

אחרי שמסיימים לעשות שופינג, אפשר להמשיך וליהנות משכיות החמדה של העיר העתיקה וסביבתה ולעשות קניות מסוג אחר. בשדרות ממילא האלגנטיות שנמצאות בסמוך תמצאו חנויות של מותגי אופנה מהמובילים בארץ ובעולם, לצד חנויות קוסמטיקה, תכשיטים ויודאיקה. במרחק רבע שעה הליכה אפשר להגיע למתחם התחנה הראשונה ששוכן בתחנת הרכבת ההיסטורית שנחנכה ב-1892, ובו מסעדות, בתי קפה, מקומות בילוי וגם כמה חנויות ייחודיות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.