תפריט עמוד

מה לקחת בג'יפ

יוצאים לטיול ג'יפים? למה צריך לשים לב, מה להביא מהבית, ואיך לשמור על הבטיחות • לגזור ולשמור לפני היציאה לדרך

איך לשכור רכב שטח בחו"ל

רכבי רכב טובים (כגון פג'רו, טויוטה, איסוזו) אפשר להשיג בחברות ההשכרה בשדות התעופה, במרכזים עירוניים ודרך המלון. אפשר לשכור רכב עוד מהארץ, דרך סוכנות הנסיעות. במקרה זה הרכב ימתין לכם בשדה התעופה.
כלי רכב מקומיים, ליום אחד או יותר, תוכלו לשכור בסביבות המלון, בתחנות דלק או דרך המלון. מדובר בכלי רכב מסוג ניבה, סוזוקי ודומיהם. שימו לב ל"ג'יפונים" כמו CRV4, טריוס ודומיהם – הם מוגבלים ביכולת השטח שלהם, במיוחד במקומות רטובים ובמדרגות. ככלל, ג'יפי ההשכרה אינם מיועדים לעבירות בינונית וקשה, במיוחד מבחינת הצמיגים, שהם צמיגי כביש. כששוכרים כמה כלי רכב רצוי שהם יהיו מאותו סוג.

מה לבדוק

ראשית יש לבדוק ניירת: רשיון מתאים, ביטוח לנהג אחד או יותר, השתתפות עצמית במקרה של פגיעה ברכב (השתתפות זו בדרך כלל גבוהה מאוד, כאלף דולר). בדקו מהו מספר הקילומטרים המקסימלי ליום וכמה תשלמו אם תחרגו ממנו, וכן את המחיר להשכרה שבועית לעומת יומית. בדקו אם יש סוכנויות משנה בציר הטיול, למי אפשר לפנות במקרה של תקלה, מהו נוהל הדיווח/תיקון/החלפת הרכב.

הכנת הרכב לנסיעה

אל תמהרו. בדקו את מצב התחזוקה של הרכב, מצב השמנים, האם המנוע נקי, האם המצבר נקי, מהו תאריך המצבר – ליתר ביטחון כדאי לגשת עם הרכב לחשמלאי שיבדוק את המצבר. בדקו את הרצועות וודאו שהן מתוחות ולא סדוקות. בדקו את הטעינה במצבר ואת מסנן המזגן. יש לעבור עם המשכיר מסביב לרכב, לסרוק אותו מלמעלה למטה ולסמן כל פגיעה. נערו את חלקי הפלסטיק שמסביב לרכב. בדקו את כלי הנהג, את הגלגל הרזרבי. צאו לסיבוב באזור והקשיבו לרעשים ברכב.

 

לאחר שיצאתם לדרך, ערכו בדיקות בחמישים הקילומטרים הראשונים: התחממות, שעונים, חום הגלגלים (יש לגעת בטבורי הגלגלים ולהשוות את החום בין הגלגלים כדי לראות אם יש חריג).

מה להביא מהבית

אלה כמה מהכלים שכדאי להצטייד בהם: רצועת גרירה שאורכה שישה מטרים לפחות, שני שאקלים (סגירים), איזולירבנד, חבקים מפלסטיק, נתיכים בגדלים שונים, פנס טוב, מברג פיליפס, פלייר פטנט, מפתח שוודי קטן, אולר, מצפן, מפות תיירות (רצוי מקומיות) ובנוסף מפה בשפה המקומית (להשוואה עם השילוט), GPS (ודאו שבמפות יש רשת קואורדינטות בינלאומית המפורטת במעלות ובאלפיות).

 

שאקליםכבליםוו גרירה

נהיגה בטוחה

לנהיגת שטח, העצה הכי טובה היא לנסוע לאט. עוד עקרונות חשובים: שמרו על נהיגה רצופה ואחידה, בלי להאט ולהאיץ בפתאומיות; שמרו על רכב מאוזן ללא שיפוע; שמרו על הגה ישר ככל האפשר. יש ללחוץ על דוושת הגז לחיצה קלה עד בינונית – לא חזקה.

 

בכל ירידה מהכביש הפעילו הנעה קדמית. בדרך משובשת הפעילו בנוסף ידית כוח. סוגר הדיפרנציאל נועד לחילוץ בלבד – אל תפעילו אותו יותר משניות ספורות, אחרת הוא עלול לגרום להחלקה. במשטחים רטובים וחלקים, כשמפנים את ההגה בחדות הרכב "זורק זנב". יש ליישר אותו לאט. במעברים מסוכנים השתמשו במכוון, והורידו נוסעים מהרכב.

 

אם הגעתם למעברי מים זורמים, בדקו את מידת הסחיפה (תנו לרכב מקומי לעבור לפניכם). נסיעה בשלג: תוכלו לנסוע רק אם השלג אינו עובר את גובה הפגוש. אם מחוג הטמפרטורה יורד לאפס, כסו את הרדיאטור בקרטון.

אל תעצרו בכביש הראשי. סמנו את עצמכם בבהירות לפני הירידה והתרחקו מהכביש כמה שיותר. היזהרו משוליים פגומים. לפני צאתכם לדרך כדאי תמיד להתייעץ עם מישהו שמכיר את המסלול ומתמצא בנהיגת שטח. נסיעה טובה.


תודה לגתוס 4×4, ציוד ואיבזור לרכב שטח

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.