תפריט עמוד

מה לעשות אם פגשנו נחש בטיול?

בחודשי האביב מזיקים רבים יוצאים חזרה לטבע ולשטח הפתוח, בין מזיקים אלו נמצאים גם הנחשים, הנחשים מקיצים מתרדמת החורף שלהם ובלוטות הארס שלהם מלאות לכן יש להיזהר כאשר אנו יוצאים לטבע בחודשי האביב והקיץ. אך מה לעשות במקרה שפגשנו נחש בשטח פתוח?

בחודשי האביב מזיקים רבים יוצאים חזרה לטבע ולשטח הפתוח, בין מזיקים אלו נמצאים גם הנחשים, הנחשים מקיצים מתרדמת החורף שלהם ובלוטות הארס שלהם מלאות לכן יש להיזהר כאשר אנו יוצאים לטבע בחודשי האביב והקיץ. אך מה לעשות במקרה שפגשנו נחש בשטח פתוח? ומהן הפעולות שיש לנקוט במקרה של הכשת נחש? במאמר הבא תקבלו את התשובות לשאלות אלו ועוד, על מנת שפעם הבאה שתפגשו נחש תוכלו לדעת בדיוק כיצד יש לפעול.

כיצד ניתן להימנע מהיתקלות בנחש?

לפני שנפרט מה יש לעשות כשאנחנו פוגשים נחש נציין לפני כן את הכללים שעליהם יש לשמור על מנת להימנע מהיתקלות בנחש ובכדי לשמור על עצמנו מהכשתו:

נעליים גבוהות: ברב המוחלט של המקרים אם ניתקל בנחש הוא יהיה על הקרקע, לכן יש צורך למגן את החלק בגוף אותו הנחש פוגש קודם.

הליכה בשבילים מסומנים: גם בחיק הטבע לרוב נחשים יסתתרו מתחת לסלעים ובמקומות מסתור, הקפדה על הליכה בשבילי טיולים מסומנים תצמצם משמעותית את הסיכוי להיתקלות בנחש.

נסו למתן את הסקרנות: כמו שציינו קודם לכן נחשים לרוב יסתתרו במקומות מסתור, לכן הימנעות מהפיכת אבנים וסלעים או מהליכה בדשא גבוה תסייע בהקטנת הסיכויים למפגש עם נחש.

מקל הליכה: ניתן אף להיעזר במקל הליכה בזמן הטיול, מקל ההליכה יכול להרחיק את הנחש או לחלופין לספוג את ההכשה במקומנו.

מה לעשות במקרה שפגשנו נחש?

ישנם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם בזמן היתקלות עם נחש, כללים שיש ושאסור לבצע בכדי שהמפגש יעבור בשלום.

אין לתקוף את הנחש: נחש בניגוד למה שחושבים לרוב יפחד מבני האדם, וההכשה של היא הדרך שלו להגן על עצמו, לכן אסור לתקוף אותו או גרום לו להרגיש סכנה כלשהי.

אסור לברוח: בהנחה שהנחש במרחק קרוב עד סביר או שאנו נמצאים במקום שיהיה צורך בלכידת הנחש לאחר מכן, יש צורך לשמור על קשר עין עם הנחש עד אשר נתרחק למקום מבטחים.

קריאה ללוכד נחשים: אם אנחנו נמצאים בטיול במקום שיש בו סיכון לאחרים כמו מבנה ארעי, מלונית או כל מקום אחר שיש צורך בלכידה, יש לקרוא ללוכד נחשים מקצועי שידאג ללכוד את הנחש מבלי לפגוע בו ולשחרר אותו בשטח פתוח. לפניכם אזורי שירות להזמנת לוכד נחשים.

חשוב מאוד לזכור שמעבר לסיכון שיש בתקיפת נחש, הנחש הוא חית בר מוגנת ולכן זו עבירה על החוק בנוסף לכך.

מה לעשות במקרה של הכשת נחש?

חשוב להקפיד על כמה כללים במקרה של הכשת נחש על מנת לא להחמיר את המצב.

זיהוי הנחש: חשוב לנסות לזהות את הנחש, לזכור כמה שיותר פרטים כמו גודל, צבע, סימנים על גבו. זיהוי הנחש יכול לסייע לצוות הרפואי בהכנת הנסיוב המתאים לקבלת הטיפול הרפואי.

לנסות להירגע כמה שיותר: מרגע ההכשה חשוב למנוע מהארס להתפשט בגוף במהירות, צריך להקפיד על תנועה מינימלית של המוכש. אסור לרוץ או להסתובב. בנוסף אסור לעשות חוסם עורקים מכיוון שהוא יגרום לנמק באזור המוכש.

פינוי מידי: יש להתפנות באופן מידי לבית החולים הקרוב, עדכון הצוות הרפואי ומעקב אחרי הנחיותיהם הוא גם חלק קריטי מהתהליך.

לסיכום, כשאנו מתכננים טיול בחיק הטבע בתקופות בהם הנחשים מסתובבים בחוץ יש להתמגן ולעקוב אחרי הוראות הבטיחות הכלליות, במקרה של הכשה יש למנוע תזוזת יתר של המוכש ולדאוג לפינוי לבית החולים הקרוב כמה שיותר מהר. חשוב לזכור שהנחשים לא יתקפו אותנו אלא אם ירגישו בסכנה, לכן כל עוד נקפיד ללכת בשבילים מסומנים ונשים לב אין ממה לחשוש. טיול נעים.

הכתבה באדיבות המדבירים שלי

– כתבה פרסומית –

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. רז בירן הגיב:

    כתבה חשובה, אך יש לחדד מספר נקודות. אסןר בתחליט האיסור ללכוד נחשים בטבע ללא אישור מרשות הטבע והגנים (רט"ג). השלבים בהכשת נחש הם, הרגע המוכש, קריאה מידית למד"א, יש להוריד מהנפגע תכשיטים, אין לתת מים, איך לשים קרח על מקום ההכשה ואין לנסות למצוץ את ההארס. למידע נוסף ניתן גם להכנס https://www.razsnake.com

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.