תפריט עמוד

מבצע שקנאי: 31 שקנאים נלכדו, סומנו והושבו לטבע

השקנאים סומנו בצבע מיוחד, שנעלם עם התחלפות הנוצות, כדי לעקוב אחר מסעם בישראל. גם השנה יסופקו לשקנאים הנודדים דגים על מנת להרחיקם מהבריכות המסחריות

31 שקנאים נודדים נלכדו, נבדקו, סומנו ושוחררו חזרה לטבע בשמורת טבע החולה, במסגרת פרויקט מעקב אחר עופות נודדים שמבצעים רשות הטבע והגנים ומרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע. השקנאים נלכדו במאגר מים באזור היישוב דלתון והועברו לשמורת טבע החולה. בשמורה הם עברו בדיקות גופניות, נשקלו וקיבלו תגי כנף. כמו כן, השקנאים נצבעו בצבע מיוחד, שיאפשר לאתר את הלהקה ולזהות את מסלולה במהלך הנדידה בארץ. הצבע אינו פוגע בשקנאים והוא נעלם עם תחלופת הנוצות.

כ-40 אלף שקנאים יחלפו מעל ישראל במהלך עונת הנדידה שאך החלה, במסעם לארצות החמות. השקנאים שיחלפו מעל ישראל ייהנו גם השנה מתנאי נדידה משופרים: עשרות טונות של דגים יסופקו להם על ידי פקחי רשות הטבע והגנים מתוך מטרה לאפשר להם להתחזק לקראת המשך הנדידה ולהרחיקם מבריכות דגים מסחריות. במקביל, גם השנה לא ניתנו היתרים לשימוש בכדורים חיים להרחקת השקנאים מבריכות הדגים המסחריות, והחקלאים מבצעים את הגירוש לאתרי אספקת המזון באמצעים שאינם הורגים בלבד. "המטרה היא לצמצם את הקונפליקט בין השקנאים למגדלי הדגים, קונפליקט שבשנים עברו גרם נזקים כבדים לשני הצדדים", אמר אוהד הצופה, אקולוג העופות של רשות הטבע והגנים. לדבריו, מרבית החקלאים מבינים שפעולות כמו אספקת מזון לשקנאים הרעבים ומעקב אחרי תנועתם בארץ ומחוצה לה, מגנות על השקנאים וגם על בריכות הדגים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.