תפריט עמוד

מבצע אכיפה נרחב נגד נהיגה בחופי ישראל

יותר מ-60 קנסות חולקו במהלך סוף השבוע האחרון לנהגים שנתפסו כשהם נוסעים בחופי הים בניגוד לחוק. זהו מבצע האכיפה הגדול ביותר הקיץ בחופי ישראל, והוא כלל עשרות שוטרים ופקחים שעברו בחופי הים התיכון (אכזיב, נווה ים, הבונים, גבעת אולגה, פלמחים, ניצנים ועוד), וכן במפרץ אילת ובכנרת. במבצע השתתפה גם יחידת "חופמי" – יחידה חדשה של רשות הטבע והגנים שתפקידה העיקרי הוא אכיפת איסור הנהיגה בחוף. החוק אוסר על נהיגה במרחק של 100 מטר מקו המים, והקנסות על הפרתו בין 1,000-500 שקל.

לאורך חופי ישראל נותרו עדיין כמה שטחים פתוחים ושמורות טבע ערכיות. מלבד צמחיית בר עשירה, בשטחים הללו חיים צבאים, חתולי ביצות, שועלים, צבי ים, עופות מים ועופות דורסים ועוד. תנועת רכבים על החוף רומסת מחילות של בעלי חיים, מהדקת וחורצת את פני השטח ופוגעת בצומח. מעבר לכך, היא את חייהם של השוהים על החוף ומהווה מטרד לנופשים ולמטיילים. "חופי הים, שמורות הטבע והגנים הלאומיים הם החצר האחורית של כולנו, אך יש נהגים שעבורם השטח הוא פארק לפעילות אקסטרים ולרכיבה פרועה – אלו צריכים להבין שהפקחים והשוטרים נמצאים שם בכדי לאכוף את החוק", אמר אלדד פלד, ממונה על הפיקוח והאכיפה ברשות הטבע והגנים. "האיסור לנהוג במרחק של 100 מטר מקן המים קיים כבר כ-15 שנים, ובמקביל מבצע אנחנו מקיימים פעילות הסברתית ענפה, כך שנגמרו לעבריינים התירוצים".

על חופים יפים במיוחד בארץ בכתבה הבאה:

חופים בישראל - חלון לים התיכון
חופים בישראל – חלון לים התיכון
למרות הבנייה והפיתוח, עדיין אפשר למצוא בישראל חופים מקסימים שמתאימים לרחצה, לטיולים ולרגעים רומנטיים. סקירה של כמה חופים מוצלחים


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.