תפריט עמוד

לרכוב, לשוט, להתענג

טיול במערב תורכיה הכולל שיט בגולט, רכיבה על אופניים בין הרים ובין כפרים, וארוחות גורמה של טבח מקומי. מישהו אמר גן עדן?

הכל התחיל במייל שקיבלתי מאיקי מ"בכל אופן גולן". במבט ראשון זה נראה כמו עוד טיול שטח בגולן, כמו רבים שכבר יצאתי אליהם. אבל במבט שני, היה ברור שיש כאן משהו מיוחד. אכן טיול שטח, אכן בהדרכת איקי, אבל הפעם שבעה ימים במערב תורכיה, על גולט, הכל כלול… בשלב זה עדיין לא ידעתי מה זה גולט, אבל את הטיולים של איקי אני מכיר היטב, וזה חִיֵיב ברור נוסף.

התברר שמדובר בטיסה לתורכיה (את האופניים אורזים בקרטון ושולחים עם המטען), נחיתה בדלמן, משם נסיעה קצרה אל החוף של חצי האי דאטצ'ה ואז התחילה החוויה שלפני מספר ימים אפילו לא העזתי לחלום עליה. הגולט התבררה כיאכטה גדולה או ספינה קטנה, שמסוגלת להפליג על מנוע או מפרשים, ומשמשת כמלון צף וכבסיס האם לכל ימי הטיול. הטיול, כמו כל דבר טוב בחיים, התחלק לשלושה חלקים: הפלגה, רכיבה ואוכל.

הרכיבה בתוך הכפרים היא חוויה מדהימה, שמזכירה טיול במנהרת הזמן

טיפוס עוצר נשימה (תרתי משמע)
היינו קבוצה של 14 אנשים, גברים ונשים, רוכבים ושאינם רוכבים, מכל קצוות הארץ. את פנינו קיבלה צליל, הבעלים של הגולט והמפיקה בפועל של הטיול. עלינו לסיפון וקיבלנו קבינות זוגיות – זוגות עם מיטה זוגית, בודדים עם מיטות נפרדות. הקבינות מצוידות במזגן ובשירותים צמודים עם מקלחת, אבל האמת שבכל שבעת הימים הבאים, ביליתי בקבינה לצורכי שינה בלבד.

היום מתחיל בארוחת בוקר, שבה הרוכבים צריכים לגלות קצת איפוק. לאחר התארגנות קצרה מורידים את האופניים לחוף ומתחילים לרכב. המסלולים מתחלקים למסלולים מדהימים ביופים לאורך המצוקים המקיפים את האי, ומסלולים שמתחילים בטיפוס במעלה ההר, דרך חורש טבעי עד לפסגה עם נוף עוצר נשימה (גם כי הטיפוס לא קל), ואז ירידה מדהימה, בדרך כלל לצדו השני של האי. בחירת המסלולים נעשית בהתאם לרמת הרוכבים, ואני, שלא באשמתי, נקלעתי לחבורה של לוחמים שטיפסה כל הר אפשרי ואחר כך גם רכבה את המסלול לאורך המצוקים.

אזור מערב תורכיה מלא באיים ובמפרצים שיוצרים נוף מרהיב ומים שקטים וצלולים. האיים בחלקם מיושבים ובחלקם שוממים. הרכיבה בתוך הכפרים היא חוויה מדהימה, שמזכירה טיול במנהרת הזמן. הבתים הפשוטים, החצרות עם התרנגולות, העיזים והפרות, האנשים הפשוטים שמגדלים את כל צריכתם בעצמם ומוציאים את החמור לטיול ברחובות הכפר, הסַפָּר שעומד עם התער בפתח המספרה, הצעירים שרוכבים על קטנועים קטנים ומעלי עשן – כל אלה מוסיפים לטיול ממד אחר, אותנטי. יש כפרים שרק חלפנו בהם בלי להתעכב, ויש כפרים שעצרנו בחנות המכולת הקטנה, שמוכרת גבינה מקומית ולחם חם מהתנור, ופיצינו את עצמו על האיפוק שגילינו בארוחת הבוקר. היו פעמים שעצרנו להפסקת צהרים לצד מפל מקומי או פלג מים, ואז קבענו מראש להיפגש עם החבר'ה שלא רוכבים ויצאנו כולנו לטיול מקומי משותף. מי שלא רוכב בילה את היום בטיולים רגליים או ממונעים (ברכב שכור) או בהפלגה בגולט בין האיים אל נקודת הסיום של הרכיבה.

על הגולט גם יש גלשן רוח לשימוש המפליגים, ובכל פעם שהייתה רוח טובה מצאתי את עצמי מתלבט קשות בין גלישה בתוך המפרצים עם המים הירוקים הצלולים לבין רכיבת שטח באחד האיים המקומיים. אכן, החיים בגולט רצופים בהחלטות קשות.

הגולט. מלון צף שמפליג בין מפרצים קסומים

כל אחד והמנה שלו
מעבר לרכיבה ולהפלגות בין האיים, יש בטיול הזה גם את עניין האוכל. בגולט יש מטבח קטן, והאוכל היוצא ממנו אינו מושפע מגודלו של המטבח. אחמד, הטבח, מייצר בו ארוחות גורמה משובחות הכוללות דגים, סטייקים, מאכלים טורקיים, דברי מאפה, סלטים, מנות ראשונות וקינוחים, שלדעתי צריך צוות שלם של שפים ועוזרים בשביל לייצר את כל זה. בקבוצה שלנו היו אוכלי טרף ושומרי כשרות, אוכלי בשר וצמחונים, וכל אחד קיבל את המנה המתאימה לו באופן אישי. שעות הארוחה מותאמות כמובן לרוכבים, ולמועד הסיום של כל טיול, אולם גם מי שנשאר על הגולט ולא יצא לטיול רכיבה לא נשאר רעב אפילו שנייה אחת.ואם לא די בכל זה, ביום האחרון כל אחד מהמפליגים (אפילו אלו שלא רכבו) קיבל מסאז' מקצועי ומפנק, אחר כך עשינו טיול במספנות בהן בונים את הגולטים, ובערב היתה הופעה של שלושה נגנים טורקיים שניסו להקל עלינו את משבר הלילה האחרון בטיול.

אני מודה שכל אחת מהחוויות – הפלגה, גלישת רוח, אכילה וכמובן רכיבת שטח – יכולה להוות עבורי טיול מספק בפני עצמו. השילוב של כולן, במינון הנכון ועם החברה המתאימה, מתקרב מבחינתי להגדרה של גן עדן.

פרטים נוספים על הטיול באתר האינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.