תפריט עמוד

לראשונה כנס בינלאומי של אוצרים לצילום יתקיים בישראל

בפעם הראשונה תקיים קבוצת ORACLE את הכנס הבינלאומי שלה בישראל. כ-70 אוצרים לצילום מכל רחבי העולם יחלקו את זמנם בין מוזיאון ישראל בירושלים למקום הכינוס ליד ים המלח. בין האוצרים שיגיעו לארץ יהיו נציגים של מוזיאון לודויג מקלן, המוזיאון של לוס אנג'לס, מוזיאון ויקטוריה ואלברט והמוזיאון האימפריאלי למלחמה בלונדון, מוזיאון קארנאוואלה בפריז ורבים אחרים. היוזמה להביא את הכנס לישראל היא של אוצר מחלקת הצילום במוזיאון ישראל, ניסן פרז, חבר ותיק בקבוצה הבינלאומית.

קבוצת ORACLE הוקמה לפני 28 שנים והמפגשים של חבריה מתקיימים בכל שנה בארץ אחרת. הקבוצה מתנהלת כגוף דמוקרטי, ללא יו"ר, נשיא, מזכיר או גזבר. הדרך היחידה להצטרף לקבוצה היא בהמלצה של שני אוצרים ותיקים החברים בקבוצה. סדר היום במפגשים אינו קבוע מראש, אלא מוסכם בהצבעה בישיבה הראשונה.

המחלקה לצילום במוזיאון ישראל התחילה לפעול בסוף שנת 1979. החזון לייסד מחלקה עצמאית לצילום נחשב חלוצי לזמנו. כיום אוסף המחלקה מכיל יותר מ-55,000 פריטים, בהם יצירות נדירות וחשובות, חלקן אבני דרך בתולדות הצילום. בין השאר המוזיאון רכש אוספים של חלוצי הצילום הבולטים בישראל, כמו מנדל דינס, הצלם היהודי הראשון שפעל בארץ ישראל וצילם את ירושלים במחצית המאה ה-19; יעקב בן-דב, צלם בן תחילת המאה ה-20 ואחרים. האוסף מכיל גם יותר מ-12,000 נגטיבים של שמואל יוסף שווייג, שהיה פעיל משנות ה-30 של המאה הקודמת, וכ-20,000 נגטיבים של אלפרד ברנהיים, שהתמחה בצילומי ארכיטקטורה ודיוקנאות בישראל. לאחרונה נרכש עזבונו של נחום טים גידל, צלם עיתונות בעל מוניטין בינלאומיים. במקביל, המחלקה מקדישה תשומת לב רבה לעידוד וקידום צילום ישראלי בן זמננו, ולשם כך היא מעניקה פרסי צילום. בפרס שפילמן למצוינות בצילום זכתה השנה הצלמת מיכל היימן.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.