תפריט עמוד
לחובבי הריצה בארץ יש סיבה טובה לשמוח: אם עד היום הם רצו בעיקר למרחק, בקרוב הם יוכלו לרוץ גם לגובה. בפברואר ייצא לדרך המרוץ הראשון לפסגת המצדה, שמתנשאת לגובה של 450 מטר מעל פני ים המלח. המרוץ הייחודי יתקיים במסגרת אירועי מרוץ עין גדי 2011, שיתקיימו ב-19-18 בפברואר ויכללו גם את חצי המרתון המסורתי, מרוץ של כעשרה ק"מ ריצה והליכה ומקצה של שני קילומטרים לילדים.

המרוץ לפסגת המצדה במעלה שביל הנחש נועד לקדם את תרבות הספורט האתגרי באזור ים המלח, והוא יוזמה של המועצה האזורית תמר יחד עם רשות הטבע והגנים. מסלול המרוץ מורכב משני קילומטרים וחצי של טיפוס בשבילי עפר רכים וקשים, דרכים מסולעות ו-750 מדרגות אבן תלולות עד לפסגת המצדה – בסך הכל 300 מ' של עלייה אינטנסיבית וקשה. בשנה הראשונה לקיומו של האירוע תוגבל כמות המשתתפים ל-300 רצים בלבד, שיחולקו לשישה מקצים. מארגני המרוץ הזמינו אליו רצים מקצועיים, אנשי עסקים מובילים, חברי כנסת ועוד. למנצח, שיגיע לפסגה בזמן הקצר ביותר, יוענק פרס בשווי 7,500 שקל.

לדברי המארגנים, הכוונה להפוך בשנים הבאות את המרוץ לפסגת המצדה למרוץ עממי אתגרי, שבו ישתתפו קבוצות ריצה מהארץ ומהעולם. בכך יצטרף המרוץ הזה למרוצים בינלאומיים דומים, דוגמת הריצה לפסגת הפוג'י, ריצה במעלה ההר אל עיר האינקה העתיקה מאצ'ו פיצ'ו וריצה לגגות של מגדלים כמו אייפל, פיזה והאמפייר סטייט בילדינג בניו יורק.

"ריצה אל פסגת המצדה הינה תחרות אתגרית שבה מתמודד האדם ראשית מול עצמו וכושר הסיבולת שלו במאמץ בעלייה, ובד בבד כנגד השעון", אומר דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר. "אנו מקווים כי עם ישראל יבוא ליהנות איתנו מאירוע ספורט יוצא דופן וייתן קולו למען הכרה עולמית בים המלח כאחד משבעת אתרי הטבע המופלאים בעולם".

פרטים נוספים על המרוץ לפסגת מצדה באתר האינטרנט.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.