תפריט עמוד

לקנות או לא לקנות? חופשת שופינג חורפית

הסיילים הגדולים באירופה ובארצות הברית מתחילים בחודש ינואר, סיבה מצוינת להצטייד בכמה מזוודות ריקות ולצאת לחופשת שופינג. הלובר, המוזיאון הבריטי והמטרופוליטן יחכו לנסיעה הבאה

עברו הימים בהם כל מי שנסע לחו"ל קיבל רשימה ארוכה של מתנות שעליו לקנות לכל הדודות, הדודים והדודנים, שלא לדבר על סבתא בתיה והשכנה מהקומה הראשונה. היום, כשרשתות בינלאומיות רבות פתחו בארץ סניפים מקומיים, ואת מה שעוד לא הגיע אלינו אפשר כמעט תמיד להשיג דרך האינטרנט, הקסם של "קניתי בחו"ל" איבד משהו מזוהרו. ובכל זאת, צמד המילים "חופשת שופינג" עדיין מעורר ריגושים במי שזוהי תאוותו הגדולה. בין אם אתם מודים בהתמכרות, או שעדיין נמצאים עמוק בארון (הבגדים), פרגנו לעצמכם חופשת שופינג אמיתית, כזאת שמורכבת משיטוטים אינסופיים בחנויות כלבו גדולות ובבוטיקים מעוצבים להפליא.

ואם כבר שופינג, כדאי לדעת שהחורף הוא הזמן הטוב ביותר. מסע קניות בדצמבר יכלול, בנוסף להיצע הרגיל, גם שלל מתנות ומזכרות בדוכנים של שווקי חג המולד, שם תוכלו ליהנות ממעדנים עונתיים כמו ערמונים שזה עתה נקלו על האש ויין חם עם פרוסת תפוח ומקל קינמון. בינואר מתחילים הסיילים הגדולים, והמחירים בחנויות יורדים מטה מטה. המוזיאונים החשובים והקתדרלות המרשימות יהיו שם גם בקיץ. החורף שייך לחנויות המחוממות ולמכירות סוף העונה המענגות.

סוף מעשה במחשבה תחילה
למרות שספונטניות תמיד מתקבלת בברכה, לפני שמתכננים לצאת למסע קניות בחו"ל כדאי בכל זאת להקדיש קצת זמן למחשבה על סוג הקניות שמעניינות אותנו. מי שרוצה לקנות אופנת עילית ובגדי מעצבים טוב יעשה אם ייסע לאחת מבירות האופנה האירופאיות, כמו מילנו, פריז וברצלונה. המעדיפים לקנות הרבה ובזול, יספקו את תאוותם ברשתות המוזלות בארצות הברית. מי שמחפש גאדג'טים ומכשירים אלקטרוניים מתקדמים במחירי רצפה – המזרח הרחוק הוא היעד האידיאלי עבורו. גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא תקופת השנה. המכירות הגדולות מתקיימות בארצות שונות במועדים אחרים, וכדאי לוודא שבמועד שתגיעו ליעד אכן תמצאו מבצעים טובים.

ברבות מהערים הגדולות באירופה ובארצות הברית מכירות סוף העונה נפתחות בתחילת החורף, לרוב יום לאחר ראש השנה האזרחי, כלומר ב-2 בינואר. בבריטניה, ניו זילנד ואוסטרליה יש יום מכירות נוסף שכדאי להכיר – בוקסינג דיי (Boxing Day), שחל ב-26 בדצמבר, היום שאחרי חג המולד. ביום הזה החנויות מציעות את כל הסחורה שנמכרה במחיר מלא לקראת חג המולד בהנחות משמעותיות, לעיתים אפילו בחצי מחיר. זאת הזדמנות מצוינת להשיג בגדים, חפצים לבית ולמטבח ומכשירי אלקטרוניקה קטנים במחירים טובים מאוד. בחנויות מסוימות בוקסינג דיי נמשך שבוע שלם ואז הוא מתחבר לסיילים של תחילת חודש ינואר. אגב, השם בוקסינג מתייחס לקופסאות בהן אורזים את הקניות ולא למכות ולדחיפות של הקונים הלהוטים.

רגע לפני ההסתערות הגדולה, בגדים מסודרים על המדף | צילומים: אייסטוק

קשה לומר דברים דומים על המתרחש בחנויות בארצות הברית ביום שישי השחור (Black Friday), היום שלאחר חג ההודיה, שחל ביום חמישי האחרון בחודש נובמבר. ביום הזה המחירים בחנויות הכלבו הגדולות יורדים בתלילות רבה, ולמעשה זוהי שריקת הפתיחה למסע הקניות המטורף של חג המולד. ביום המחרת המחירים ישובו ויעלו לרמתם הרגילה ואף למעלה מזה, ולכן ביום שישי השחור ההמונים צובאים על דלתות החנויות זמן רב לפני שהן נפתחות, וברגע הפתיחה מתחיל המרוץ הגדול אל המדפים והקולבים. אנשים חסונים פיזית ונפשית יכולים לצאת ביום הזה עם מציאות של ממש. לכל האחרים מוטב לוותר על ההנחה, גדולה ככל שתהיה, שכן החוויה כולה יכולה להיות לא נעימה בלשון המעטה.

יופיו של הפריט המיותר
כאמור, בתחילת חודש ינואר מתחילות מכירות סוף העונה הגדולות בשאר ארצות אירופה ובארצות הברית. באופן כללי, המחירים באירופה גבוהים מאלה שבארצות הברית, כך שגם אם תגיעו לפריז, ברלין או לרומא בעיצומן של מכירות סוף העונה לא בטוח שתמצאו שם מציאות מדהימות. לעומת זאת, ברשתות המוזלות בארצות הברית, שגם כך מציעות סחורה במחירים נמוכים מהמקובלים בישראל, אפשר להצטייד בתקופה הזאת בבגדים וחפצי בית במחירים מצוינים.

כדאי לקחת בחשבון שבמכירות של ינואר ההנחה ניתנת על בגדים וציוד לחורף, שלרוב הוא קר בהרבה מהחורף הישראלי. המחירים הזולים עלולים לסחרר וקל ליפול למלכודת הדבש הזאת ולקנות דברים שישכבו אחר כך בבית כאבן שאין לה הופכין. אל תתנו לפתיתי השלג שמרחפים בשמי פריז או לרוחות המקפיאות שנושבות ברחובות ניו יורק לפתות אתכם לקנות מעיל כבד וארוך, מגפיים מרופדים בפרווה וסוודרים חמים במיוחד שלעולם לא ישמשו אתכם בחורף הישראלי הבהיר והנוח.

כדאי גם לבדוק אם אתם באמת קונים דברים נחוצים, ואינכם מתפתים בלהט הקנייה למחירים הזולים וקונים חפצים מיותרים. אבל אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, קנו דבר מה אחד מיותר לגמרי. הסוודר עצום הממדים, מצמר גס עם צווארון גולף מעקצץ, שקניתי פעם במחיר מצוין באיסלנד, עדיין שמור אצלי אי שם בנבכי הבוידם. מהרגע שגלגלי המטוס ניתקו מהמסלול ואני התחלתי להזיע כמו שלא הזעתי מעולם הבנתי את גודל הטעות. ועם זאת, הבוקר המענג בחנות הסוודרים ברייקיאוויק הצטרף לרשימה ארוכה של זיכרונות מתוקים מחו"ל.

המלצות לסיילים משתלמים במיוחד תוכלו למצוא בכתבה הבאה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.