תפריט עמוד

לפני שהדחפורים יגיעו: צילומי טבע יפהפיים מירושלים

רגע לפני שהגבעה הטבעית האחרונה בהרי ירושלים תתכסה בשלמת בטון ומלט, עמותת "רמות למען הסביבה” מזמינה את הציבור למסע מרתק אל הטבע דרך עדשת המצלמה. בתערוכה של צילומי טבע מגבעת מצפה נפתוח מוצגים צילומים של בעלי חיים, צמחים ונופים, שצולמו על ידי צלמים מקומיים, מקצועיים וחובבים, על מנת לשתף את הקהל בחוויה של גילוי הטבע הירושלמי, שנסתר מעיני רבים בחיי היום-יום.

העמותה הוקמה בשנת 2001 על ידי תושבי שכונת רמות בירושלים, מתוך דאגה להגנת הסביבה בכלל, ולהיעלמות הטבע הירושלמי בשל בנייה בשטחים פתוחים איכותיים ורגישים בפרט. מוקד הפעילות העיקרית של העמותה הוא גבעת מצפה נפתוח, הממוקמת בין שכונת רמות וכביש מספר 1, אזור התוחם את עמק ארזים ממזרח וצופה על מי-נפתוח ("ליפתא"), ומכאן נגזר שמו. מצפה נפתוח הוגדר כאתר בעל חשיבות מיוחדת מבחינה אקולוגית, המקיים מגוון ביולוגי עשיר במיוחד הכולל מאות מיני חי וצומח, רובם מוגנים, והוא משמש את תושבי העיר לצורכי נופש ופנאי.

צבאים בירושלים. מתוך התערוכה | צילום: אלכס גייסמן

עמותת "רמות למען הסביבה" הגישה למוסדות התכנון תכנית להקמת פארק טבע עירוני במצפה נפתוח ויער רמות, כדי להבטיח שהציבור היום, והדורות הבאים, יכירו את החי והצומח בסביבתם הטבעית, ויוכלו להמשיך למצוא מקלט ירוק בחיק הטבע.

תערוכת הצילומים תוצג בתיאטרון ירושלים, 19 בדצמבר עד 18 בינואר, בימים א'-ה', 15:30 עד 21:30 , בשישי 12:00 עד 15:00 ובמוצאי השבת – מצאת השבת עד 21:30, וכן בעת המופעים בתיאטרון.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.