תפריט עמוד

למרגלות ההימלאיה – טיול משפחות בצפון הודו

טיול בצפון הודו עובר בנופים מדהימים ומציע מפגשים מרתקים ושלל חוויות מרגשות. ביקור במקדשים, סיור בשווקים ססגוניים, התנסות במלאכות מסורתיות, טיולי טרקטורונים ואופניים, צניחה במצנחי רחיפה ועוד. למשפחות שמחפשות טיול מיוחד ולא שגרתי

הודו לרוב לא נתפסת כיעד למשפחות, אבל טיול בתת היבשת הענקית לא חייב להיות נחלתם הבלעדית של התרמילאים. אפשר לטייל בהודו בתנאים נוחים, ללון במלונות מפנקים וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה הזו להציע, בעיקר עבור משפחות שראו עולם ומחפשות טיול שונה ולא שגרתי.

צפון הודו הוא אזור של טבע פראי ונופים מרהיבים, שמהווה גן עדן עבור משפחות חובבת הרפתקאות וריגושים. אפשר ליהנות מהטבע הנפלא של האזור בשלל דרכים חווייתיות ומגבשות, כמו טיולי אופניים, נסיעה בטרקטורונים, דיג נהרות ואפילו צניחה במצנחי רחיפה לנועזים. האזור מספק גם שפע של חוויות תרבותיות מרתקות, כמו ביקור במקדשים, סיור בשווקים ססגוניים, מפגש עם המקומיים והתנסות במלאכות מסורתיות מקומיות.

הדרך משימלה לשוג'ה עוברת בנופים מפעימים של רכס ההימלאיה | צילומים באדיבות חברת Otherways

הטיול מתחיל בדלהי, בירת הודו. הסיור בעיר הססגונית שיש בה שלל ריחות, צבעים וטעמים הוא חוויה לכל החושים. לצד ביקור במונומנטים הגדולים של העיר, ובהם שער הודו, בית הנשיא ובית הנבחרים, הסיור עובר גם בסמטאות העתיקות ורבות המסתורין של דלהי הישנה, שם מטיילים על גבי ריקשות מסורתיות.

התחנה הבאה במסלול היא הארידוואר, ששוכנת לגדות נהר הגנגס ונחשבת לאחת הערים הקדושות ביותר לדת ההינדית. זוהי אחת מהערים בהן נפלו טיפות הנצח מהכד שהשדים ניסו לקטוף מהאלים, ובנוסף, בעיר נמצאת גם טביעת רגלו של האל וישנו בגהאט המרכזית, הר-קי-פאירי (Har-ki-Pairi). הגהאטות הן מדרגות היורדות אל הנהר, אליו מגיעים מיליוני עולי רגל כדי לטבול בו ולשטוף את החטאים מגופם. מדי יום נערך בנהר טקס הפוג'ה, זהו טקס תפילה וטבילה שנועד לקרב את המאמינים לווישנו. לאחר השקיעה נערך בנהר טקס האש, טקס תפילה המוני שנערך עם מנורות שמן ואש והצפייה בו היא חוויה מיוחדת במינה.

אם ובנה בשוג'ה שבעומק ההימלאיה ההודית

בסמוך להארידוואר, למרגלות ההימלאיה ההודית קרוב למקורות הגנגס, נמצאת עיר קדושה נוספת, רישיקש, שהיא היעד הבא במסלול. זה הזמן להיפרד מן האוטובוס ולעבור לנסיעה ברכבי מיני ואן משפחתיים, שמתאימים לנסיעת שטח, כדי ליהנות מהנסיעה בדרכים ההרריות של ההימלאיה. זה גם הזמן להתחיל ליהנות מהטבע ההודי הקסום, ולצאת לשיט רפטינג חווייתי בחלקו הנקי והצלול של נהר הגנגס. אחרי הרפטינג מגיע הזמן לסייר ברישיקש, שנחשבת לאחד מהמרכזים הרוחניים הגדולים בהודו. הסיור כולל ביקור באשראמים, צפייה ביוגה ומדיטציה (וגם תרגול, למי שמעוניין), ומפגש עם נזירים מקומיים. ברישיקש מתקיים לפנות ערב טקס אש לגדות הגנגס, אל מול פסלו של אל קרישנה. בשונה מהטקס ההמוני בהארידוואר, טקס זה אינטימי יותר ומתבצע על ידי פרחי נזירים צעירים.

מקדש האנומן ברישיקש, עיר שנחשבת לאחד המרכזים הרוחניים הגדולים בהודו

מרישיקש ממשיכים אל לב ההימלאיה ההודית, בנסיעה לעיר שימלה, בירת הימצ'אל פרדש, ששוכנת בגובה של כ-2,000 מטר. הדרך עוברת בנופים מרהיבים וטבע פראי, בג'ונגל ירוק עד, דרך שמורת פילי בר ומול הפסגות המושלגות של רכס ההימלאיה. אחרי ההמולה של דלהי והאותנטיות של רישיקש, שימלה היא עיר אלגנטית עם ניחוח אירופי, בה ניכרים היטב שרידי הקולוניאליזם הבריטי. יש בה מדרחוב ססגוני, בתי קפה מסוגננים, מלונות בוטיק, כנסייה ומבנים קולוניאליים מרשימים.

דיג נהרות באזור שוג'ה | צילום: Irvinder Singh

אבל מוקד המשיכה העיקרי כאן הוא לאו דווקא העיר אלא הטבע הפראי והכפרים האותנטיים. לכן, לאחר לילה בשימלה, הטיול ממשיך לשוג'ה שבעומק ההימלאיה ההודית. נופי המטעים וטרסות האורז שבדרך מרהיבים, והכפרים הקטנים מאפשרים מפגש בלתי אמצעי עם תושבי המקום והיכרות עם שיטות חקלאות שנדמה היה שעברו מן העולם, כמו חריש במחרשת עץ שמובלת על ידי שוורים. אזור שוג'ה מציע, בנוסף לנופים קסומים, גם מגוון פעילויות בטבע וחוויות מגבשות לכל המשפחה: טיול הליכה ביער מחטני בכפר באהו, שמוביל למקדש עתיק המכונה מקדש הברזל; דייג נהרות בהדרכת דייגים מקומיים, והתנסות פעילה ברקמה מקומית וגילוף בעץ בהדרכת זקנות הכפר. לאלה יש להוסיף מדורה משותפת לעת ערב שכולת סדנת ריקוד יחד עם המקומיים.

טיול טרקטרונים במנאלי. ליהנות מהטבע הנפלא בשלל דרכים מרגשות

הטיול ממשיך באזור עמק קולו הירוק והפורה, שבו יערות עד, נהרות שוצפים ונופי הרים מושלגים. על גדות נהר הביאס שוכנת העיירה מנאלי, שטובלת בירק ומים זורמים. מנאלי אמנם נחשבת לבירת התרמילאים, ויש בה שווקים ססגוניים וארכיטקטורה מעניינת, אבל הטבע הנפלא מסביבה הוא גן עדן למשפחות, ואפשר ליהנות ממנו במגוון דרכים. אחת מהן היא טיול טרקטורונים שעובר ביערות ירוקי עד תחת פסגות מושלגות, חוצה נחלים וממשיך דרך כפרי אבן קטנים. דרך נוספת, מקורית ומרגשת, ליהנות מנופי מנאלי ועמק הקולו היא ממעוף הציפור. צניחה במצנחי רחיפה מעל עמק קולו היא אחד משיאי הטיול; הצניחה נעשית עם מדריך צמוד והחוויה בלתי נשכחת.

אחרי יומיים עמוסים בחוויות שמקפיצות את האדרנלין מגיע הזמן למשהו קצת יותר רגוע ושליו – נסיעה לדהרמסלה, מקום משכנו של הדלהי לאמה, ששוכנת למרגלות ההימלאיה. בדרך מבקרים במקדש סומנט העתיק, שגילו נאמד באלף שנים, ובכפרים טיבטיים שדרכם מטיילים ברכיבה על אופניים. הביקור בדהרמסלה עצמה כול טיול ערב בשוק מקלוד גאנג' הצבעוני ובמקדשים הטיבטיים, כולל בהם המקדש של הדלהי לאמה. אפשר לקחת חלק בתפילות הערב המרתקות שמשלבות שימוש בכלי מיתר, חצוצרות ארוכות, תופים ופעמונים.

המקדש המוזהב באגם אמריצר. אלפי עולי רגל נוהרים אליו בכל יום

הביקור בדהרמסלה מסתיים למחרת בבוקר בהשתתפות בשיעור יוגה, ומשם ממשיכים לתחנה האחרונה בטיול – אמריצר, בירת מדינת פנג'ב ועירם הקדושה של בני הדת הסיקית. גולת הכותרת כאן היא מקדש הזהב, שמהווה את המרכז הדתי והרוחני של הסיקים. המקדש, ששוכן בלב אגם אמריצר, מצופה לוחות זהב מרוקעים ועל גגו כיפה מוזהבת ונוצצת בצורת פרח לוטוס, ומדי יום נוהרים אליו אלפי עולי רגל. בסמוך לו נמצאים מטבחים ענקיים שמספקים ארוחות חינם לעולי הרגל הרבים. על המקדש שורה אווירה של קדושה והביקור בו מהווה סיום הולם לטיול חוויתי מעין כמוהו.

עוד מידע על טיול להודו

בתמונה: צניחה במצנח רחיפה מעל עמק קולו, כשרכס ההימלאיה המושלג ממסגר את התמונה | צילום: Irvinder Singh

ניר הרפז – מבעלי חברת הטיולים Otherways

דלהי - הודו בזעיר אנפין

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.