תפריט עמוד

ליטא מחזרת אחר התייר הישראלי

ישראלים רבים ששומעים את השם ליטא חושבים מיד על שחקן העבר שארונס יסקיבצ'יוס, (שארס), שכיכב לפני עשור במדי מכבי תל אביב בכדורסל. יש גם מי שיוסיף את הגאון מווילנה, ובזה מסתכם הידע של רבים על המדינה הבלטית. עם זאת, לתייר הישראלי, המחפש אחר יעדי תיירות חדשים, ניתנת הזדמנות נדירה להכיר יעד אטרקטיבי חדש.

ליטא השלימה לאחרונה מהפך משמעותי עם הצטרפותה בתחילת השנה לגוש האירו, מהלך שהחל ב-2004 עם הצטרפותה לאיחוד האירופי והתנתקותה הסופית מהגוש הסובייטי והצטרפותה לאיחוד האירופי. המהלך הזה פתח את שערי המדינה לעולם המערבי ולתיירים מכל רחבי העולם, כולל כמובן תיירים ישראלים. כתוצאה מהשינויים הללו, הביקור בליטא יהפוך לפשוט בהרבה, במיוחד בכל הקשור לתשלומים במזומן ובכרטיסי אשראי וכן בנוגע לניווט במדינה.

שטחה של ליטא גדול פי שלושה משטח מדינת ישראל ועם זאת חיים בה רק כשלושה מיליון תושבים, מה שאומר שטחים טבעיים נרחבים, המנוקדים באלפי אגמים. בנוסף, עיר הבירה של ליטא, וילנה, היא עיר נעימה וירוקה מאוד (המקומיים נוהגים להגיד עליה שהיא לא עיר עם פארק אלא פארק עם עיר), עם רובע עתיק יפהפה שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ורובע יהודי שמחזיר את המבקר לימים בהם שגשגה כאן קהילה יהודית. עוד בליטא – חופים מקסימים לאורך הים הבלטי, אתרי ספא מהמובחרים באירופה ואפשרויות רבות לפעילויות בטבע, משייט באגמים ובנהרות ועד טיולי אופניים. כל אלה אחראים לבחירתה של ליטא על ידי מגזין התיירות המוביל, "לונלי פלנט", כאחד היעדים המובילים לשנת 2015.

ממשתתפי האירוע בתל אביב (מימין לשמאל): הנספח הכלכלי בשגרירות ליטא, סאוליוס קוליטה, הממונה על התיירות, יורגיטה קזלאוסקין ושגריר ליטא בישראל, אדמינס באגדונס

כחלק מהרצון להציג את ליטא בפני התייר הישראלי נערך אירוע הסברה מיוחד בתל אביב, אליו הגיעו נציגי תיירות מליטא ובראשם הממונה על מחלקת התיירות, יורגיטה קזלאוסקין. בדבריה לסוכני נסיעות ואנשי תיירות ישראלים אמרה קזלאוסקין: "לליטא וישראל יש קשרים היסטוריים ארוכי טווח המתנהלים באופן ראוי להערכה. הגעתנו לישראל מוכיחה את הרצון שלנו לשמר ואף לחזק את הקשרים גם בעתיד. בעקבות השינויים שחלו לאחרונה, אנו צופים למספר רב של תיירים ישראלים שיבקרו בליטא וייחשפו להיצע התיירותי והתרבותי שיש לה להציע".

שארונאס יאסיקביצ'יוס, שחקן העבר של נבחרת ליטא ושל מכבי ת"א, שלח מסר: "מהיכרותי עם הישראלים, אני סבור שהם יגלו בליטא, יעד תיירותי קסום וידידותי בו הם יוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות האהובות עליהם: אתרים היסטוריים, נופים עוצרי נשימה, מרכזי קניות, מקומות בילוי משובחים ועוד".

בתמונה הפותחת: הרובע העתיק של וילנה, בירת ליטא
 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.