תפריט עמוד

לטייל ברואנדה – היעד החם הבא

אחרי טנזניה, קניה, אתיופיה ודרום אפריקה, הגיע הזמן להכיר מדינה אפריקאית נוספת, מרתקת מבחינה נופית ותרבותית. רוברט מקווה, מנכ"ל חברת התיירות אלברטין טרוול, מספר למסע אחר אונליין למה שווה לישראלים לבוא ולטייל בארצו, המכונה "ארץ אלף הגבעות"

אפריקה עבור ישראלים רבים נתפסת כישות אחת. אין די מילים כדי להסביר עד כמה זה לא נכון ולא מדויק. כל אחת ממדינות אפריקה היא עולם ומלואו, מיוחדת ושונה מהאחרות. אחד היעדים המסקרנים והמושכים ביותר ביבשת, שהפך לאחרונה לזמין וקל להגעה, הוא רואנדה, מדינה במרכז אפריקה המכונה "ארץ אלף הגבעות". טיסות ישירות של רואנדה אייר בין תל אביב לקיגאלי, בירת רואנדה, מאפשרות לישראלים להכיר את רואנדה, את עולם החי העשיר ואת התרבות המיוחדת שלה.

רוברט מקווה, מנכ"ל חברת הטיולים המקומית אלברטין טרוול, שממוקמת בקיגאלי, הגיע לאחרונה לישראל לסבב של פגישות עם גורמים בתחום התיירות כדי לראות כיצד אפשר לפתח ולקדם את קשרי התיירות בין שתי המדינות. בין פגישה לפגישה, תפסנו אותו לראיון על רואנדה ועל מה היא מציעה למטיילים.

טיול ברואנדה מציע חוויות נופיות, תרבותיות ואנושיות מרתקות

טיול ברואנדה מציע חוויות נופיות, תרבותיות ואנושיות מרתקות | צילומים: שאטרסטוק

מקווה מספר שבכל שנה מגיעים לרואנדה בסביבות שני מיליון תיירים, רובם מצפון אמריקה – ארצות הברית וקנדה, השאר בעיקר מגרמניה, רוסיה ואוסטרליה. הישראלים עדיין לא מגיעים, אבל הוא בטוח שזה עומד להשתנות, והאמת – כששומעים ממנו מה יש למדינה להציע, אין ספק שזה יקרה, ובקרוב.

לא רק גורילות: קופים זהובים (golden monkey) בשמורת טבע ברואנדה

לא רק גורילות: קופים זהובים (golden monkey) בשמורת טבע ברואנדה

"היופי של רואנדה הוא בכך שכל הפעילויות נעשות בטבע, בין אם זה טיולי הליכה בהרים, טרק בעקבות הגורילות או חופשות יוקרתיות". הוא מספר על ארץ ירוקה מאוד, עם יערות עבותים, הרי געש ואגמים רבים. ברואנדה יש שלוש שמורות טבע לאומיות, אחת מהן – שמורת אקגרה (Akagera National Park), נמצאת במזרח המדינה, סמוך לגבול עם טנזניה, והיא מתאפיינת בנופי סוואנות, שבהם חיים "חמשת הגדולים" של אפריקה: אריות, נמרים, פילים, קרנפים ובאפלו, לצד סוגים רבים של אנטילופות. בשמורה יש גם אגמים שאפשר לשוט בהם וכן מחנות קמפינג.

נוף ברואנדה. קל להבין את הכינוי "ארץ אלף הגבעות"

נוף ברואנדה. קל להבין את הכינוי "ארץ אלף הגבעות"

אי אפשר לדבר על רואנדה בלי להזכיר את הדובדבן שבקצפת: הגורילות. בפארק הלאומי ולקנוס, בצפון-מערב רואנדה, חיות כ-15 משפחות של גורילות הרים. מקווה מסביר שיש מספר מסלולי טרקים  ולא חייבים להיות בכושר שיא כדי לראות את הגורילות, הנמצאות בסכנת הכחדה חמורה וחיות בטבע רק באזור הזה, במפגש הגבולות בין רואנדה, אוגנדה וקונגו. לשאלתי, הוא עונה שאמנם הכניסה לשמורה יקרה, אבל לדבריו מדובר בחוויה מרגשת מאוד. "אנשים שעשו את טרק הגורילות אומרים לי שהם מצטערים שלא ידעו עד כמה זה מרגש, ואם היו יודעים היו מזמינים מראש טרק נוסף…".

אבל רואנדה היא לא רק נופים, טבע ובעלי חיים. יש לה תרבות עשירה ומרתקת, עיר בירה מודרנית, נקייה ובטוחה. "אפשר להסתובב בקיגאלי בבטחה גם בלילה", מקווה אומר, "ללכת לברים או מועדונים ללא חשש".

קיגאלי, בירת רואנדה, היא עיר מודרנית, נקייה ובטוחה, אומר רוברט מקווה מאלברטין טרוול

קיגאלי, בירת רואנדה, היא עיר מודרנית, נקייה ובטוחה, אומר רוברט מקווה מאלברטין טרוול

המדינה, שהצליחה להתאושש משנים קשות מנשוא, שכללו רצח עם נוראי, השקיעה הרבה בתשתיות התיירותיות בשנים האחרונות ועכשיו, כך אומר מקווה, היא מהווה יעד תיירותי מושלם. כל שנשאר הוא לבוא, לטייל ולהתרשם.

רוברט מקווה, מנכ"ל אלברטין טרוול

רוברט מקווה, מנכ"ל אלברטין טרוול

פרטים על אפשרויות טיול שונות ברואנדה אפשר למצוא באתר החברה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.