תפריט עמוד

לטיול יצאנו ובכביש נזהרנו – טיפים לנהיגה בטוחה בטיול עם המשפחה

האביב הבא עלינו לטובה מביא לפריחה מחודשת גם בתחום הטיולים. משפחות רבות אורזות את צידנית הפיקניק, מעמיסות את האוטו ויוצאות לתור את כבישי ישראל. לכבוד עונת הטיולים המשמחת, הנה מספר טיפים חשובים לנהיגה בטוחה בטיול המשפחתי (תוכן שיווקי)

האביב הבא עלינו לטובה מביא לפריחה מחודשת גם בתחום הטיולים. משפחות רבות אורזות את צידנית הפיקניק, מעמיסות את האוטו ויוצאות לתור את כבישי ישראל. לכבוד עונת הטיולים המשמחת, הנה מספר טיפים חשובים לנהיגה בטוחה בטיול המשפחתי.

התאימו את סוג הרכב לסוג הדרך

הטיולים מזמנים לנו היכרות עם כבישים שאנחנו פחות מורגלים בהם בשגרת היומיום: כבישי עפר, דרכים לא סלולות, עליות חדות, שבילים בוציים וכיוצא בזה. חשוב לזכור שלא כל רכב מתאים למשימת הטיילנות. במקרה של רכבים עם טווח ביצועים מוגבל, עדיף להחנות את הרכב קצת יותר רחוק ולא להסתכן בהתחפרות או במצב אחר הדורש חילוץ מיוחד.

כך למשל, בעוד שג'יפ או רכב SUV יכולים לצלוח בקלות כל מיני מהמורות ודרכי עפר, רכבי מנהלים דורשים יותר זהירות וקפדנות בבחירת הדרכים. בכל מקרה, כשיש ספק אין ספק, ועדיף לא לקחת סיכונים שיהפכו את יום הטיול בטבע ליום טיול למוסך הקרוב.

לחץ אוויר לפי העומס המקסימלי

אצל לא מעט נהגים, הנסיעה יומיומית היא לרוב בדרך אל או חזרה ממקום העבודה, וברכב בהתאם נמצאים אדם אחד או שניים בלבד. בטיול משפחתי המצב כמובן שונה בתכלית – כל מקומות הרכב מאוישים, ותא המטען גדוש בציוד, אוכל ושתייה. כשזה המצב, חשוב להתאים את לחץ האוויר ברכב לעומס מלא ברכב, לפי הוראות היצרן הכתובת בספר הרכב.

הנהג הוא רק נהג

נסיעה לטיול כרוכה במצבי נהיגה חדשים: דרכים לא מוכרות, תנאי שטח מאתגרים יותר וניווט מסובך. בהתאם לכך, על הנהג להיות דרוך עוד יותר מבדרך כלל ולהיות מרוכז אך ורק במשימת הנהיגה.

על ההורה הנוסף (או האדם השני שנמצא בקדמת הרכב) לקחת אחריות על כל "מטלות הצד": לבדר את הילדים, לנווט, לשלוט במוזיקה ובמיזוג האוויר וכיוצא בזה. חשוב לשחרר את הנהג מכל דבר שיסיח את דעתו.

ציוד בתא המטען או על גג הרכב

טיול משפחתי אומר כמובן גם הרבה ציוד שצריך לקחת: ערכת קפה, שישיית מים, תיקי טיולים, חטיפים ועוד ועוד. חשוב לקבע את כל הציוד באופן בתא המטען או על גגון הרכב. כך במקרה של עצירת פתאומית, תימנעו מחפצים מעופפים שיכולים להביא לפציעות לא נעימות ובמקרים מסוימים אף קטלניות.

עצירת התרעננות במקומות המותרים לכך

עצירת התרעננות היא דבר מבורך בנסיעות ארוכות. כך מתאפשר לנהגי הרכב לחלץ איברים, להתפנות, לאכול ולשתות לקראת המשך הנסיעה. טיולים משפחתיים מלווים לא פעם בזמן נסיעה ממושך ברכב, ולכן כדאי להתרענן מדי שעה קלה, לטובת ערנות הנהג ורווחת הנוסעים כולם.

חשוב לבצע את עצירת הריענון אך ורק במקומות המותרים לכך, כשהרכב חונה באופן מסודר ובהתאם לחוק. אסור לעצור בשולי הדרך או במקומות אחרים לא בטיחותיים, לא חשוב כמה הילדים צריכים פיפי או ההורים צריכים חילוף. זאת מכיוון שעצירה במקום לא בטוח היא מצב מסוכן מאוד למשפחה וגם לרכבים אחרים החולפים לצידכם.

היצמדו לימין

כביש בין עירוני רגיל מאופיין בשוליים רחבים דיים, כך שבמקרי חירום ניתן לסטות קלות מהנתיב ולהמשיך בנסיעה. כשמדובר על דרכי עפר או כבישים אחרים שפוגשים בעיקר בטיולים, המצב מעט שונה: מדובר לרוב בדרכים צרות ללא שוליים ועם עבירות קשה יחסית.

לכן, חשוב להיות ערניים מאוד ולהיצמד ככל הניתן אל הימין. כך גם במקרה של רכב שחולף מולכם, כך שלא תעמדו בסכנת התנגשות או שפשוף. כמובן שההיצמדות לימין צריכה להיעשות באופן ריאלי, וללא סטייה מוגזמת שתוריד אתכם לגמרי מהכביש.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.