תפריט עמוד

להיות מדריך טיולים – שילוב של תחביב עם מקצוע

אם נמאס לכם לשבת במשרד כל היום או שאתם צעירים המחפשים מקצוע מאתגר, בואו ללמוד מקצוע מבוקש, שגם גורם הנאה רבה לעוסקים בו - הדרכת טיולים. אפשר להדריך בארץ או בחו"ל, להדריך ילדים או מבוגרים, תיירים או ישראלים

אנשים רבים בגילאים שונים, בארצות שונות ובתרבויות שונות אוהבים לטייל בארץ ובעולם ומוכנים להשקיע בכך את מיטב כספם ואת ימי החופשה שלהם, מדוע? הטיול עונה לאדם המודרני על צרכים רבים שלא מתקיימים בחיי יום יום. הוא מתקשר עם חופש, יציאה מהשגרה, חזרה אל הטבע, מפגש עם אנשים, תרבויות ונופים לא מוכרים וגם התחברות לשורשים, למורשת העבר ולארץ מולדת.

מקצוע הדרכת הטיולים הוא מקצוע מאתגר הכרוך גם ברכישת ידע על ארצות ותרבויות וגם מצריך כישורי מנהיגות, ארגון ויכולת להוביל קבוצות. זהו אחד המקצועות הכי דינמיים, מעניינים ומרתקים בענף התיירות. מסתבר שאנשים רבים באמצע החיים בוחרים לעזוב את המקצוע שבו עסקו וללמוד הדרכת טיולים, ובכך לחבר את התחביב שלהם עם הקריירה. גם צעירים אחרי צבא, אחרי הטיול הגדול בחו"ל, לפני לימודים באוניברסיטה או אחריהם, מגלים שלהדריך טיולים זה מה שהם באמת רוצים לעשות. ואם הם אוהבים לטייל בארץ ובעולם והטיול גורם להנאה אז מדוע לא להתפרנס מכך.

החלטתם ללמוד הדרכת טיולים – מה לומדים?
ראשית, צריך להחליט היכן תעדיפו להדריך – בארץ או בחו"ל. קיימות תכניות הכשרה נפרדות להדרכת טיולים בארץ (מורי דרך) ולהדרכת טיולים לחו"ל. שנית, צריך להחליט עם איזה סוג של מטיילים אתם רוצים לעבוד – ילדים ונוער, מבוגרים, תיירים המגיעים מחו"ל או ישראלים.

בית הספר לתיירות אתגרית במכללה האקדמית בוינגייט מתמחה מזה שנים רבות בהכשרת מדריכי טיולים. בבית הספר קיימים שלושה מסלולי לימוד להכשרת מדריכי טיולים: מורה דרך מוסמך מטעם משרד התיירות, מדריך טיולים במערכת החינוך ומדריך טיולים לחו"ל.

קורס מורי דרך של משרד התיירות נלמד במכללה בוינגייט פעמיים בשבוע במשך שנתיים. במהלך הקורס לומדים עם מיטב המרצים מגוון רחב של נושאים הקשורים לארץ ישראל: החי והצומח, היסטוריה, ארכיאולוגיה, דתות, מיעוטים, פולקלור, אקטואליה וכל מה שקשור לארץ ישראל ומדינת ישראל. כמו כן התלמידים מתנסים בתכנון מסלולים, לימוד מיומנות מקצועית, רכישת כישורי הדרכה, ניהול וארגון טיול והכרת קהלי היעד. במהלך הקורס מסיירים ברחבי הארץ – למעלה מ-80 ימי סיור, בהם מבקרים כמעט בכל אתרי התיירות ומוקדי העניין שבתחומי מדינת ישראל. המסיימים את הקורס בהצלחה, כולל מבחני רישוי של משרד התיירות, יקבלו רישיון מורה דרך מטעם משרד התיירות. לדוברי שפות זרות יש יתרון במציאת עבודה כמורי דרך ומשרד התיירות מנסה לעודד כאלו ללמוד את המקצוע ולעבוד עם תיירים.

אם בחרתם להדריך ילדים תוכלו ללמוד קורס קצר יותר, הנמשך כשישה חודשים, ולקבל תעודה של מדריך טיולים במערכת החינוך. מדריך הטיולים במערכת החינוך עוסק, בנוסף להדרכת תכנים, גם בהנחלת ערכים ובעבודה חינוכית. טיולים במסגרת מערכת החינוך נועדו לקרב את ארץ ישראל לדור הצעיר וליצור בהם תחושת שייכות, וזאת ברוח "תכנית הליבה להכרת הארץ ואהבת המולדת" של משרד החינוך. לכן זהו מקצוע עם שליחות ומהווה אתגר גדול וגם יש בו שפע של אפשרויות עבודה לבוגרים.

ולבסוף, לאלו האוהבים לטייל בעולם הרחב, יש את האפשרות ללמוד בבית הספר לתיירות אתגרית במכללה האקדמית בוינגייט קורס מדריכי טיולים לחו"ל. הקורס הוא בשיתוף עם חברת אשת טורס ולבוגרי הקורס המתאימים מוצעת עבודה בתחום מיד עם סיום לימודיהם.

יש כמובן גם אפשרות לשלב בין התחומים ולעבוד בעונת החורף עם תיירים בארץ כמורה דרך ובעונת הקיץ עם ישראלים בחו"ל. כמו כן, יש מורי דרך רבים שמשלימים גם תעודה של מדריך טיולים במערכת החינוך ובכך מרחיבים לעצמם את האפשרויות להשתלבות בעבודה בתחום.

אז אם נמאס לכם לשבת במשרד ולעבוד מול מסך מחשב, או שאתם צעירים שמחפשים מקצוע מאתגר, בואו לעשות שינוי בחיים וללמוד מקצוע מבוקש שגם גורם הנאה רבה לעוסקים בו.

___

הכתבה באדיבות בית הספר לתיירות אתגרית במכללה האקדמית בוינגייט


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. לי נובק הגיב:

    היי! שמי לי נובק, אשמח לשמוע פרטים לגבי קורס הדרכת טיולים בחו"ל.

    ניסיתי למצוא את המספר שלכם ללא הצלחה..

    אשמח שיצרו איתי קשר,
    תודה רבה
    לי

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.