תפריט עמוד

להיות אישה: יום האישה הבינלאומי

תמונות של נשים מרחבי העולם מציגות את החוזקה והיופי הנשיים, ומעוררות מחשבה על הדרך הארוכה שעשינו, ועל זו שעוד נותרה לנו לעבור

ב-8 במרץ מציינים בעולם, ובישראל, את יום האישה הבינלאומי בכנסים, עצרות, מצעדים ועוד. היום מוקדש לזכרן של נשים בכל העולם שנאבקו על שיוויון זכויות ולמען נשים שממשיכות במאבק הזה גם היום. הבחירה בתאריך הזה קשורה לאירוע בעל חשיבות היסטורית שהתרחש ב-8 במרץ 1857, כאשר עובדות טקסטיל בעיר ניו יורק שבתו במחאה על תנאי העסקתן הקשים ושכרן הזעום. זאת היתה השביתה הראשונה של נשים, והיא מהווה אבן דרך במאבק לתעסוקה סבירה בשכר הולם.

ב-19 בספטמבר 1893 ניו זילנד הפכה למדינה הראשונה בעולם שבה הוענקה לנשים הזכות לבחור. שבע שנים לאחר מכן הצטרפה אליה אוסטרליה, ארצות הברית אישרה את זכות הבחירה לנשים רק בשנת 1920. בעשורים הבאים במדינות רבות ניתנה לנשים זכות בחירה, בין השאר ברומניה (1929), בספרד (1931), בבוליביה (1938) ובנפאל (1951). מקומם במיוחד המצב בשוויץ, שרק בשנת 1968 התירה לנשים להצביע בבחירות, ובנסיכות האירופאית העשירה ליכטנשטיין שרק ב-1984 העבירה חוק המכיר בזכות הבחירה של נשים.

ביום בו מציינים את זכויותיהן של נשים, הצלם הראל סטנטון ליקט עבורנו תמונות של נשים מרחבי העולם. הצפייה בהן מעלה הרהורים על הדומה ועל השונה בינינו, על הדרך שעשינו עד כה ועל זאת שעוד נותרה לנו לעבור.



הראל סטנטון – צילום, הרצאות, סדנאות www.harelstanton.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.