תפריט עמוד

לגעת בשמיים – חופשה אתגרית חווייתית

תארו לעצמכם את התמונה הבאה: אתם תלויים בקצה של מצוק, ממש בין שמיים וארץ, מתחתכם נפרש נוף חלומי, כזה שתמיד רציתם לראות, אבל לא דמיינתם שתראו אותו מזווית כזאת. הריגוש ממשיך בקניונינג, רפטינג או טרק רגלי. את החלום הזה אפשר בהחלט להגשים בטיול אתגר והרפתקה באזורים הרריים במרחק טיסה לא ארוכה

אתם יושבים כל היום מול המחשב או רצים מפגישה לפגישה, מנסים לאזן בין עשרות מטלות ובין העבודה לבית, ולא תמיד מצליחים. ובתוך השגרה המתישה, אתם חולמים על התאווררות בחופשה, וכשזאת מגיעה, אתם מגלים שגם זה לא בדיוק מה שחשבתם. עיר אירופית בעיצומו של גל חום, בלי מזגן אחד לרפואה, חופים באי ים תיכוני עמוסים עד אפס באנשים, שכולם חלמו ממש כמותכם להתאוורר רחוק מהבית, ואם נסעתם בהרכב משפחתי, רוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם עומדים בתורים אינסופיים בפארק שעשועים כזה או אחר או מנסים לענות בסבלנות שוב ושוב על השאלה הנשאלת בכל טיול ברכב – "מתי מגיעים?". זה באמת מה שרציתם? זאת התגשמות החלום לטיול בחו"ל?

תשכחו מערים לוהטות או חופים צפופים, תראו כמה מופלא הטיול הבא שלכם יכול להיות! | הצילומים באדיבות "דרכי הברזל"

תשכחו מערים לוהטות או חופים צפופים, תראו כמה מופלא הטיול הבא שלכם יכול להיות! | הצילומים באדיבות "דרכי הברזל"

אפשר גם אחרת. ממש אחרת. דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: פסגות הרים קרירות, ריקות מאדם. נהר זורם בתחתית קניון עמוק. ואתם? גבוה מעל צמרות העצים, משקיפים על הנוף מלמעלה, מראשו של הר או מצלע של מצוק, הולכים על הקצה, תרתי משמע. הטבע כולו הוא פארק השעשועים שלכם, מציע ריגושים עוצמתיים יותר מכל רכבת הרים מתפתלת. חברת דרכי הברזל מציעה בדיוק את סוג הטיולים האלה.

לפרטים על טיולי אתגר והרפתקה לחצו כאן

קניונינג. מתקדמים בקניון בקפיצות, שחייה, אומגות ועוד. איזו רכבת הרים משתווה לריגוש הזה?

קניונינג. מתקדמים בקניון בקפיצות, שחייה, אומגות ועוד. איזו רכבת הרים משתווה לריגוש הזה?

דרכי ברזל – מלחמה ושלום

כדי להבין את הקונספט של חופשת הרפתקאות בטבע, כזאת ששמה דגש על חוויות על פני מידע יבש שמדריך הטיולים מדקלם, כדאי קודם כל להכיר כמה מושגים, ובראש וראשונה ויה פראטה (via ferrata, "דרך הברזל" באיטלקית). במקור היו אלו מסלולים צרים בהרי האלפים, שהיו מוגנים עם סולמות ועזרים בסיסיים ושימשו את הכפריים המקומיים בדרכם לשדות המרעה הגבוהים. במהלך מלחמות העולם, דרכי הברזל בדולומיטים ובאלפים היוליאניים, מאובטחות ביתדות וכבלים, שימשו את הלוחמים שהתקדמו בהן כדי לתקוף. במחצית המאה העשרים, עם תום מלחמות העולם, הדרכים התלולות והמאתגרות הפכו למשאת נפשם של מטיילים חובבי הרפתקאות ושל מטפסי הרים. הרשויות המקומיות חיזקו את ההתקנים והחליפו את סולמות ויתדות העץ בסולמות ויתדות מברזל והתקינו כבלי מתכת לאבטחת המטיילים, אשר נקשרים אליהם.

דרכי הברזל, ויה פראטה, שימשו בעבר כפריים שרצו להגיע לכרי המרעה הגבוה וחיילים שנלחמו באלפים. כיום הן מושכות מטיילים המחפשים הרפתקאות בטבע

דרכי הברזל, ויה פראטה, שימשו בעבר כפריים שרצו להגיע אל כרי המרעה הגבוה ולאחר מכן חיילים שנלחמו בהרי האלפים. כיום הן מושכות מטיילים המחפשים הרפתקאות בטבע

הריגוש שבהליכה בדרכי הברזל, כשמטייל תלוי בין שמיים וארץ, ולא כמטפורה, הביא להתפשטותן מצפון איטליה לאזורים הרריים נוספים. כיום אפשר למצוא אותן במקומות רבים באירופה וברחבי העולם.

ואיך זה עובד? מסלולי ההליכה נמצאים בגובה רב וההולכים בהם מאובטחים ברתמות המחוברות לכבלי מתכת ונעזרים בסולמות ויתדות הקבועים בסלע. בזכות העזרים הללו אפשר ללכת באופן בטוח בשבילים צרים, לעתים לא יותר מרוחב כף רגלו של אדם, לרדת בקטעים תלולים, אפילו אנכיים, ללא חשש.

אל ראש הצוק בסולם צר מאוד

אל ראש הצוק בסולם צר מאוד

במים, באוויר וביבשה

אל ויה פראטה מתווספות הרפתקאות נוספות בטבע, כמו סנפלינג, רפטינג, טרקים וקניונינג – התקדמות בקניון תוך שימוש במגוון טכניקות: גלישה, שחייה, קפיצות, טיפוס, אומגות ועוד. ואם חשבתם שצריך להיות מטפס הרים מסוקס ושרירי כדי להתנסות בכל אלה, תשמחו לגלות שאפילו ילדים יכולים להצטרף (מגיל 12 ומעלה, כלומר בהחלט גם כטיול בר או בת מצווה).

חשבתם שרק גברים מסוקסים יכולים להתנסות בוויה פראטה? ממש לא! זאת חוויה מרגשת במיוחד עבור ילדים מגיל 12 ומעלה

חשבתם שרק גברים מסוקסים יכולים להתנסות בוויה פראטה? ממש לא! זאת חוויה מרגשת במיוחד עבור ילדים מגיל 12 ומעלה

טיול אתגר והרפתקה של הורה וילד תורם רבות לקשר המשפחתי, מלמד על עזרה הדדית, משפר את הביטחון העצמי ומגלה לצעירים (וגם להורים שלהם) חלקים בעצמם שלא הכירו. תחשבו על נער שבקושי מרים עיניים מהמסך, פתאום מגלה את עוצמתו של הטבע מגובה סירת הרפטינג או ממרומי סלע ענק שחולש על הנוף. אם עד אותו רגע שמעתם בעיקר נהמות קצרות רוח כתשובה לשאלות שלכם, פתאום המתבגר שמח לחלוק חוויות ולהיזכר בהרפתקאות שעברתם ביחד.

בלי דיבורים או הסברים ארוכים, פשוט לשבת מול הנוף ולספוג את כל היופי

בלי דיבורים או הסברים ארוכים, פשוט לשבת מול הנוף ולספוג את כל היופי

ואיפה מתקיימים טיולי אתגר והרפתקה מהסוג שתיארנו כאן? בבולגריה, באיטליה, בספרד, בצפון יוון, ברומניה. למעשה, בכל מקום שבו יש הרים, מים, נופים מהסוג שרק חלמתם עליהם והנה אתם מטיילים בהם.
לפרטים על טיולי אתגר והרפתקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.