תפריט עמוד

לגוף ולנפש: טיפולי ספא מומלצים

דבש, חלב, רימונים, וניל, צמחי תבלין - זהו לא מתכון לקינוח לחג, אלא רק כמה מהמרכיבים שמשמשים בטיפולי ספא שונים. הנה כמה אתרי ספא מצוינים שבהם תוכלו להירגע, להשתחרר ולהתחיל את השנה ברגל ימין

קערות טיבטיות בחמת גדר
סגולות המרפא של המים הנובעים בחמת גדר היו ידועות עוד בתקופות קדומות, כפי שיעידו שרידי המרחצאות המפוארים מהתקופה הרומית. גם כיום אפשר ליהנות מהמים העשירים במינרלים שנובעים מבטן האדמה בטמפרטורה של 40 מעלות צלסיוס. יודעי דבר אומרים שהרחצה במים התרמו-מינרלים תורמת לזירוז חילוף החומרים, מקלה על כאבי פרקים ובעיות במערכת השתן והעיכול ועוזרת לחדש את תאי הגוף. בנוסף לכל המעלות הללו, פשוט תענוג לרבוץ במים הלוהטים, כשזרמים נעימים מעסים את הכתפיים, העורף והגב, לצוף בנחת בבריכת בועות או לשבת מתחת למפל הגדול. עם רדת החשכה, כשלפידים מאירים את הבריכות המהבילות, המראה מכושף במיוחד.

אחרי או לפני הרחצה בבריכות, כדאי לגשת לספא, שמציע מגוון עיסויים וטיפולים אלטרנטיביים. אחד הטיפולים הייחודיים הוא טיפול בקערות טיבטיות. על גופו של המטופל ולצדדיו מונחות קערות שמקורן בטיבט והמטפל נוקש עליהן ומפיק מהן צלילים שונים. הצלילים והוויברציות משחררים לחצים וחסימות ומביאים את הגוף למצב של הרמוניה ורגיעה משולמת. טיפול אלטרנטיבי נוסף נעשה בעזרת קריסטלים, שמונחים על מרכזי האנרגיה (צ'אקרות) בגוף ותורמים לאיזון אנרגטי מבורך.

ספא חמת גדר
כתובת: חמת גדר, רמת הגולן
טלפון: 6393*
אתר אינטרנט

בריכות תרמו-מינרליות
כמה זמן? שימוש ללא הגבלה
כמה כסף? הכניסה לאתר עולה 85 שקל

קערות טיבטיות
כמה זמן? 45 דקות
כמה כסף? 258 שקל (כולל כניסה לבריכות)

בריכה בחמת גדר. הרחצה במים התרמו-מינרלים מענגת ועוזרת לשלל תחלואים

פינוקי פנים בספא פסטורל
בשעת בוקר, כשהנופשים הרגועים שוקעים בכורסה רכה בלובי של מלון פסטורל והנמרצים יותר אורזים תרמילים ויוצאים לטיולים ברחבי הגליל העליון, אפשר לבחור באופציה שלישית, מענגת במיוחד – טיפול בספא המצוין של המלון. אם הוא יזכיר לכם אתרים דומים באוסטריה ושוויץ, אין זה מקרה. בטרם הוקם, ביקרו מנהלי המקום בכמה אתרי ספא אירופאים מפורסמים כדי לעמוד על סוד ההצלחה.

הספא שוכן בבניין נפרד ומיד בכניסה אליו אתם נפרדים מהמולת החיים שבחוץ. הלובי הנעים והמרווח מאפשר לשבת בנחת על כוס תה צמחים. מכאן, מצוידים בחלוק, מגבת ונעלי בית רכים, אפשר להתחיל ליהנות ממתקני הספא הכוללים סאונה יבשה, חמאם תורכי רחב ידיים, מערת גשם (זרמי מים קרים וחמים נתזים עליכם מכל עבר), דלי מתהפך (דלי עץ ענק שופך על ראשכם מים צוננים – נפלא אחרי ישיבה ממושכת בחמאם או בסאונה) וגולת הכותרת – כיורי רפלקסולוגיה עם זרמי מים שמעסים את כפות הרגליים. יש גם חדר כושר עם הדרכה צמודה.

חדרי הטיפולים נמצאים בקומה השנייה והשקטה. בין השאר, אפשר לקבל פה עיסוי בארבע ידיים, עיסוי שוודי, טיפול אנטי אייג'ינג ועוד. אחד העיסויים המומלצים הוא עיסוי פנים. מאחורי השם הצנוע מסתתר עיסוי ייחודי שמשלב טכניקות מערביות עם לחיצות שמקורן במזרח. לא רק הפנים נהנים, גם הקרקפת, הצוואר והכתפיים לא נותרים מקופחים. בתום חמישים דקות של עונג צרוף, עור הפנים מרגיש מתוח, גמיש ורענן כאילו ירדו ממנו עשר שנים. עוד אפשרות שתטיב עם עור הפנים – טיפול בתכשירים טבעיים המבוססים על תמציות צמחים. הטיפול כולל ניקוי יסודי, מסכת חימר ואצות, פילינג עדין והזנת העור בקרמים מעשירים. לאחר העיסויים והטיפולים עוברים למרפסת סגורה, שם אפשר להתרווח על כורסת שכיבה ולהתענג על נופי עמק החולה והרי נפתלי הפרושים לפניכם.

פסטורל ספא
כתובת: קיבוץ כפר בלום, הגליל העליון
טלפון: 04-6836611
אתר אינטרנט

עיסוי פנים
כמה זמן? 30 דקות / 50 דקות
כמה כסף? 210 שקל / 290 שקל

ספא פסטורל. כיורי רפלקסולוגיה עם זרמי מים שמעסים את כפות הרגליים

דבש וצמחי מרפא במצפה הימים
נתחיל בסוף. קשה לחשוב על מקום הולם יותר לסיים בו טיפול ספא מפנק מחדר המנוחה בספא של מלון מצפה הימים. בחדר הנעים כורסאות ומיטות מנוחה, מרופדים בלבן מרגיע, וברגע שמשתרעים עליהן, אם לא עוצמים את העיניים, אפשר לבהות אל נופי עמק החולה והכנרת שנשקפים מבעד לחלונות הגדולים. אחרי מנוחה כזו אפשר להתחיל ליהנות מהמתקנים האחרים שיש לספא להציע – בריכה מקורה, ג'קוזי פנימי וחיצוני, סאונה וחדר כושר. אבל לפני הכל, אנחנו כאן בשביל הטיפול.

במצפה הימים יש מגוון רחב של טיפולים, וטיפול מומלץ לפתיחת השנה החדשה הוא זה שמנצל כיאות את אחד מסמלי החג – דבש. לדבש, מסתבר, יש סגולות קוסמטיות רבות. הוא מזין, מחטא, מזרז ריפוי פצעים ומתאים גם לבעלי עור רגיש. טיפול "חידוש העור בדבש פרחים" עושה את כל הדברים האלה, אבל מעבר לכך, הוא פשוט מפנק להפליא. הטיפול נפתח ברחצה באמבט חלב עם יוגורט אורגני. כשיוצאים מהאמבט, נקיים ורעננים, עוברים לקרצוף העור בתערובת של צמחי תבלין אורגניים שנקטפו בערוגות החווה ונטחנו לצורך הטיפול. השלב הבא הוא עיטוף הגוף במסכת צמחים המועשרת בדבש פרחי בר. עכשיו נכנסים למקלחת על מנת לשטוף את המסכה, אבל אם חשבתם שבזה תם הטיפול – טעות בידיכם. עכשיו מגיע הדובדבן שבקצפת – עיסוי במרקחת שמן אביב. אחרי כל התהליך הזה, תוכלו לפתוח את השנה החדשה ממורקים ורעננים.

טיפול נוסף שמתאים במיוחד לפתיחת השנה החדשה, למרות שהוא נפלא בכל ימות השנה, הוא עיסוי בצמחי מרפא. בזכותו תוכלו לפתוח את השנה החדשה משוחררים מכאבים ומשרירים תפוסים ונקיים מכל המטענים השליליים שליוו אתכם בשנה החולפת. זהו עיסוי בשמנים ארומטיים, שמשולב בו שימוש בשקיות ממולאות בצמחי מרפא. השקיות החמות מונחות על המפרקים ועל האזורים התפוסים, החום משתחרר לאט לאט לתוך הגוף, והכאבים השונים נמוגים, ובמקומם משתלטת על הגוף תחושת רגיעה ושחרור. לטיפול הזה מיוחסות סגולות נוספות מלבד שיכוך כאבי שרירים ופרקים, כמו העשרת העור, טיפול בבעיות פנימיות ודלקות עור ושיפור זרימת הדם וזרימת הצ'י.

ספא מצפה הימים
כתובת: מלון מצפה הימים, בכביש בין ראש פינה לצפת
טלפון: 04-6994520
אתר אינטרנט

חידוש העור בדבש פרחים
כמה זמן? 75 דקות
כמה כסף? 385 שקל

עיסוי בצמחי מרפא
כמה זמן? 60 דקות / 75 דקות
כמה כסף? 355 שקל / 405 שקל

טיפול בחמאם התורכי בכנען ספא. פסק זמן מענג

מזרח ומערב בכנען ספא
הספא, שמופיע בשם המלון כנען ספא, ראוי לביקור בין אם אתם מתארחים במקום היפה הזה ובין אם אתם פשוט זקוקים לפסק זמן מענג. מתחם הספא כולל בריכה חצי אולימפית הצופה על נוף גלילי מרהיב, בריכה לטיפולי מים, חמאם תורכי אותנטי (אפשר גם לקבל בו טיפולים מיוחדים), סאונה יבשה ורטובה, ג'קוזי ו-15 חדרי טיפולים יבשים ורטובים. אחרי או לפני הטיפול אפשר להירגע בפינת ישיבה עם תה צמחים, מיצים טבעיים ופירות.

תפריט הטיפולים המגוון מציע עיסויים מהמזרח (שיאצו, רפלקסולוגיה, איורוודה ועוד), מהמערב (עיסוי הוליסטי, עיסוי רקמות עמוק, טיפול בדבש ובשמן זית ועוד ) וטיפולים קוסמטיים. לפינוק האולטימטיבי נסו את אחת מחבילות הטיפולים. העמידים שבכם יאהבו את חבילת הפינוק קשוח – 90 דקות של טכניקות טיפול עמוק מהמזרח והמערב; הענוגים יעדיפו את הפינוק הנינוח – עיסוי רפלקסולוגי, לאחריו מנוחה, אמבט ארומתרפי ולסיום עיסוי קצוות. עוד חבילה מומלצת נקראת מעורב כנעני, שבמהלכה מקבלים טיפול רפלקסולוגי, אמבט ארומתרפי ועיסוי בשמנים ארומתרפיים. אחרי 120 דקות תצאו מהספא כשאתם רגועים, נינוחים ומדיפים ניחוחות נהדרים.

כנען ספא
כתובת: מלון כנען ספא, הר כנען
טלפון: 04-6993000
אתר אינטרנט

עיסוי "על הדבש ועל הזית"
כמה זמן? 45 דקות
כמה כסף? 280 שקל

חבילת מעורב כנעני
כמה זמן? 120 דקות
כמה כסף? 530 שקל

וניל ורימונים באמירי הגליל
מלון אמירי הגליל הוא מלון ספא קטן, נעים ומקסים ששוכן בלב חורש טבעי, בגובה של כ-600 מטרים מעל פני הים. מן המלון נשקף נוף נהדר של הרי הגולן, הארבל והכנרת, וההנאה גדולה במיוחד כשצופים על הנוף מפינות המנוחה או מהג'קוזי הענק שבספא. הספא קטן ואינטימי, ויש בו שישה חדרי טיפולים פרטיים ואחד זוגי. במקום מוצעים למעלה מעשרים סוגי טיפולים, ומתוכם יש מגוון רחב במיוחד של טיפולי פילינג, בהם מנקים את העור ומסירים את התאים המתים באמצעות עיסוי ממריץ ברסיסי מלח. זו באמת דרך נהדרת לחדש את העור לכבוד את השנה החדשה, ובאמירי הגליל, כאמור, יש לא מעט וריאציות על הנושא, כמה מהן מתאימות במיוחד לראש השנה. באחת מהן, פילינג גוף דבש ושקדים, טובלים את רסיסי המלח בדבש ושקדים. וריאציה אחרת עושה שימוש בסמל נוסף של החג – הרימון. הטיפול המכונה ניחוח רימון משלב עיסוי בשמנים חמים, מיצוי רימונים ופילינג רימונים בשילוב חמאות גוף מיוחדות. גם לרימון סגולות קוסמטיות רבות. יש בו ריכוז גבוה של אנטי-אוקסידנטים, שמשקמים את תאי העור, מגינים עליו מפני זיהומים ומסייעים במניעת הזדקנות העור. לטיפול האחרון אמנם אין זיקה מיוחדת לראש השנה, אבל הוא כל כך ריחני ומפנק כך שהוא יכול להוות עבורכם מתנה מצוינת לחג. מדובר ב"ונילה סקיי", טיפול מיוחד המשלב עיסוי ייחודי בשמנים חמים, חמאות גוף ודבש בשילוב תמצית וניל וגרגרי מלח טבעיים מים המלח. לא מדובר רק בפינוק טהור – בסיומו של הטיפול העור יהיה חלק להפליא, והמלצת המעסה היא לא להתרחץ במשך שעתיים לפחות, כדי שהחומרים הטובים ימשיכו להיספג בעור ולהזין אותו. אבל מי בכלל רוצה לשטוף את הריח הנפלא הזה מהגוף?

ספא אמירי הגליל

כתובת: מלון אמירי הגליל, סמוך למושב אמירים
טלפון: 04-6989815
אתר אינטרנט

פילינג גוף שקדים ודבש
כמה זמן? 60 דקות
כמה כסף? 260 שקל

ונילה סקיי
כמה זמן? 60 דקות
כמה כסף? 290 שקל

ניחוח רימון
כמה זמן? 60 דקות
כמה כסף? 300 שקל

עיסוי בצדפות חמות במרפסת הטיפולים של ויטאליס ספא. לעור חלק ובריא

צדפות חמימות בויטאליס ספא
הספא המפואר במלון הבוטיק הרודס ויטאליס שבאילת מציע שפע של מתקנים מפנקים במיוחד, כמו סאונה רטובה ויבשה, ג'קוזי, בריכת זרמים טיפולית, מפלי מים חמים וקרים, חדר כושר משוכלל והתוספת החדשה – מרפסת טיפולים שצופה אל הים האדום, במיקום אידיאלי לשעת שקיעה. אבל גולת הכותרת היא כמובן הטיפולים היוקרתיים. אחד העיסויים החדשים נקרא עיסוי בצדפות. זהו טיפול שמקורו בפיליפינים ואשר עבר שדרוג הולם לנהנתנות המערבית. צדפות, שלתוכן הוכנסו שקיות מחוממות המכילות מינרלים טבעיים ואצות ים, מונחות לאורך הגב ותורמות לתחושת חמימות נעימה. אומרים כי יוני הסידן שנפלטים מהצדפות מסייעים לחידוש העור והופכים אותו לחלק ובריא יותר. הטיפול מתבצע בשילוב עם שמנים ארומטיים, מה שהופך את התהליך כולו לתענוג צרוף.

טיפול חדש נוסף הוא עטיפת סילאן ושקדים. הסילאן (דבש תמרים) מכיל ויטמינים ומינרלים שונים שעוזרים לחדש את העור ומעניקים לו מראה בוהק וזוהר, השקדים הטחונים אחראים לפילינג עדין שמסיר את התאים המתים משכבת העור העליונה. הטיפול נעשה בתנועות ארוכות ואיטיות, והוא כולל גם עיסוי פנים מרגיע. מתאים גם לבעלי עור עדין.

ויטאליס ספא
כתובת: הטיילת הצפונית, אילת
טלפון: 08-6380008

אתר אינטרנט

עיסוי צדפות
כמה זמן? 60 דקות
כמה כסף? 370 שקל

עטיפת סילאן ושקדים
כמה זמן? 75 דקות
כמה כסף? 350 שקל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.