תפריט עמוד

כשמקדולנדס פגש את מונה ליזה

היחסים המורכבים בין הצרפתים לאמריקאים עומדים בפני מבחן חדש: סניף חדש של מקדונלדס עומד להיפתח במוזיאון הלובר היוקרתי. כצפוי, הפריזאים מסרבים לעבור על העניין בשתיקה. אתר האינטרנט Louvre pour tous (לובר לכל) גינה את התוכנית והאשים את הנהלת הלובר על שאינה פועלת כדי למנוע "משב של ריחות טיגון ממש מתחת אפה של המונה ליזה". היומון לה פריזיאן ניסה להסביר את גודל האבסורד על ידי השוואה בין רונלד מקדונלד, הליצן הצבעוני שמייצג את מזללת ההמבורגרים האמריקאית, לפסל ונוס ממילו המוצג בלובר.

זו אינה הסערה הראשונה סביב כניסתו של מוסד אמריקאי פופולרי ללב התרבות הצרפתית, ומן הסתם גם לא האחרונה. לפני 17 שנה, כשפארק השעשועים דיסנילנד נפתח בפאתי פריז, קמה צעקה גדולה נגד הוולגריות האמריקאית שמאיימת לדרוס את האנינות האירופית, ורבים אף קראו להחרים את הפארק. לאחר התחלה איטית, דיסנילנד פריז (שבשנותיו הראשונות נקרא יורודיסני) צבר אוהדים רבים בקרב הצרפתים, וכיום הוא נחשב לאטרקציה הפופולרית ביותר באירופה. סביר להניח שגם הסניף של מקדונלדס במוזיאון הלובר לא יישאר נטוש לאורך זמן.

מהנהלת הלובר נמסר כי פתיחת מסעדות בקומת הקרקע של המוזיאון אינה בתחום אחריותם, אלא באחריותה של חברה פרטית. מהחברה הזכיינית נמסר כי אינם מבינים על מה המהומה וכי הם אינם מתכוונים לוותר על מסעדת המזון המהיר המצליחה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.