תפריט עמוד

כמה מהר אפשר לקבל ויזה או פטור מויזה לארה"ב?

הוצאת ויזה לארה״ב הינה הליך מורכב ומעט ארוך אך יש בו יתרונות רבים. ויזה לארצות הברית ניתנת כמעט תמיד לעשר שנים, מאפשרת כניסות ללא הגבלה ושהייה בכל ביקור של עד חצי שנה. עם הויזה ה״סטנדרטית״, מסוג b1/b2  ניתן להיכנס לארצות הברית לצורך מטרות שונות ומגוונות, תיירות, עסקים, ביקור משפחה וקרובים, השתתפות בכנסים ואף לימודים קצרים. קיימת אפשרות שניה

הוצאת ויזה לארה״ב הינה הליך מורכב ומעט ארוך אך יש בו יתרונות רבים. ויזה לארצות הברית ניתנת כמעט תמיד לעשר שנים, מאפשרת כניסות ללא הגבלה ושהייה בכל ביקור של עד חצי שנה. עם הויזה ה״סטנדרטית״, מסוג b1/b2  ניתן להיכנס לארצות הברית לצורך מטרות שונות ומגוונות, תיירות, עסקים, ביקור משפחה וקרובים, השתתפות בכנסים ואף לימודים קצרים. קיימת אפשרות שניה שהיא הגשת בקשת אסטה לארצות הברית. בכתבה הבאה אנחנו נציג את שתי האפשרויות ונסביר כמה זמן לוקח לקבל כל אחת מהן.

מהו הליך הוצאת ויזה לארצות הברית וכמה זמן זה לוקח?

על מנת להגיש בקשה לויזה לארצות הברית, יש לעבור הליך ובו מספר שלבים. תחילה, יש למלא את הטופס הרשמי והמסורבל הקרוי בשם ds160. טופס זה  מכיל מעל ל 80 שדות, בו המועמד לויזה נשאל לגבי פרטיו האישיים, פרטי מגוריו, תעסוקה והשכלה כיום ובעבר ושאלות כלליות נוספות , עליהן יש לענות בפירוט במידת הצורך וכמובן בדיוק ובכנות מלאה.

לאחר מכן, על המועמד להירשם למערכת קביעת הפגישות בשגרירות, לשלם את אגרת הויזה, אשר עומדת על סך של 185$ נכון לשנת 2024, ולבסוף לקבוע את מועד הראיון בשגרירות.

לאחר כל זה, על המועמד להכין את המסמכים המעידים על זיקתו למקום מגוריו (ישראל) ולהגיע לראיון אישי בשגרירות מצוייד במסמכים אלו בנוסף ל: דרכון, תמונה מיוחדת לויזה לארה״ב וכל המסמכים הרשמיים, אשר הונפקו מהמערכות של השגרירות.

ביום הראיון המועמד מקבל את התשובה לגבי קבלת הויזה, אם הויזה אושרה, היא תשלח אליו לאחר כשבוע עד שבועיים עם שליח של דואר ישראל.

כמה זמן כל זה לוקח?

הוצאת ויזה לארצות הברית היא הליך יחסית ארוך,

ראשית, הכנת כל הטפסים והמסמכים ורישום למערכות השגרירות, יש גם התעסקות ובירוקרטיה שמצריכה זמן וסבלנות רבה, שנית, המתנה לראיון. בזמנים ״טובים״ יש מועדים לשבועיים עד חודש קדימה מתחילת התהליך, בזמנים קצת יותר עמוסים, יכולים להגיע זמני ההמתנה לראיון לכ 8 חודשים ואף שנה!

מי כן יכול לקבל ויזה בזמן קצר יותר? מהם הקריטריונים לכך?

לא כולם מוכרחים להמתין למועד ראיון רגיל בשגרירות. במקרים מסוימים של דחיפות, השגרירות משחררת משבצת מיוחדת לראיונות מוקדמים יותר.

מהם המקרים בהם ניתן להגיש בקשה לראיון מהיר יותר?

  • מקרה רפואי בהול הדורש בדיקה או ניתוח בארצות הברית.
  • הגעה לביקור של קרוב משפחה חולה.
  • הגעה ללוויה של קרוב משפחה.
  • הגעה לצרכים שאינם רפואיים – השתתפות בתחרות או כנס , פגישת עסקים דחופה ועוד.

על מנת לקבל מועד דחוף לראיון, יש להגיש בקשה מיוחדת לשגרירות ובה להסביר ולפרט על המקרה ואת סיבת הבהילות. השגרירות מתייחסת בצורה רצינית ומהירה למקרים רפואיים בהולים , אך במקרים מסוימים גם בקשות על בסיס שאינו רפואי מתקבלות בהצלחה.

אם בקשה להקדמת ראיון מאושרת – לרוב מועד הראיון יהיה קרוב מאוד – לעיתים גם תוך כמה ימים בודדים.

האם יש דרך אחרת?

אכן כן! פטור מויזה / ESTA כאפשרות נוספת לקבלת אישור נסיעה מהיר:

החל מספטמבר 2023, מדינת ישראל הצטרפה לתוכנית היוקרתית לפטור מויזה. החל ממועד זה, מחזיקי דרכון ישראלי יכולים להיות פטורים מויזה באם הם עומדים בתנאים לתוכנית.

מי יכול להגיש בקשה לתוכנית פטור מויזה?

כל אזרח ישראלי המחזיק בדרכון ישראלי ביומטרי ובתוקף ואינו בעל עבר פלילי או היסטוריה של הגירה או שהיה בלתי חוקית בארצות הברית או בכל מדינה אחרת יכול להגיש בקשה לתוכנית פטור מויזה (esta) .

כמה זמן לוקח להוציא אישור פטור מויזה?

הליך הגשת וקבלת הפטור הוא הליך פשוט ומהיר משמעותית מהוצאת ויזה לארה״ב.

ראשית, יש למלא את הטופס המקוון של הבקשה ולהעלות צילום של הדרכון. לאחר מכן, יש לשלם את האגרה באותה המערכת ואז להמתין לתשובה.

לרוב, מילוי הבקשה, העלאת צילום הדרכון ותשלום האגרה אמורים לקחת כשעה לערך.

התשובה לגבי הפטור מויזה לרוב מתקבלת תוך כמה שעות בודדות, ולכל המאוחר עד 72 שעות .

אם כך, מה מומלץ לעשות במקרה של נסיעה דחופה?

אם הינך עומד בקריטריונים של השתתפות בתוכנית פטור ומטרת הנסיעה שלך תואמת את מה שניתן לעשות במסגרת התוכנית זו בהחלט הדרך הקלה, הזולה והמומלצת עבורך, להגיע תוך כמה ימים בודדים לארצות הברית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.