תפריט עמוד

האם תהיתם אי פעם אם באמת רואים את החומה הסינית מהחלל, כיצד נמלים מצליחות לשרוד במיקרוגל והאם יש טעם לקפוץ באוויר רגע לפני ההתרסקות, אם חס וחלילה תמצאו את עצמכם בתוך מעלית הנופלת נפילה חופשית לקרקע? למיק אוה'ר יש את כל התשובות עבורכם. לא מדובר בגאון או במדען מטורף, אלא בעורך הספר "מדוע כפות רגליהם לשל פינגווינים לא קופאות?"

אוה'ר, עורך בכתב העת New Scientist, קיבץ בספר החדש 114 שאלות ותשובות של קוראים, מתוך מדור "המלה האחרונה" המופיע בשבועון המודפס של המגזין. "לקחנו את כל השאלות והתשובות הטובות ביותר שהופיעו במגזין והפכנו אותן לספר", אמר אוה'ר לסוכנות רויטרס. זהו המשך לספר הקודם בסדרה, "האם משהו אוכל צרעות?", שזכה להצלחה עצומה.

מדי שבוע מקבל המגזין מאות שאלות ותשובות מקוראים ברחבי העולם בנושאים מגוונים כגון מדע, מזג אוויר משונה, צמחים ובעלי חיים יוצאי דופן ועוד. רק חלק קטן מהם מודפס בטור השבועי, המתפרסם מאז 1994. אוה'ר אומר כי הוא יודע בדרך כלל שתשובה היא נכונה כאשר קוראים רבים מציעים את אותו פתרון. אבל היו פה ושם אגוזים קשים לפיצוח, אז נקראים מומחים לסייע לו.

במשך השנים נתקל אוה'ר בכמה וכמה שאלות מוזרות למדי. "אחת הסוגיות שעוררו עניין רב היא מדוע נזלת לעתים ירוקה?" בספר ניתנת התשובה כי "זה קורה בגלל תערובת החיידקים באף, אבל אם האף סתום הנזלת יכולה לעתים להפוך צבעה לכחול או צהוב… נחמד".
שאלה אחרת שעלתה פעם והיא אחת החביבות ביותר על אוה'ר היא "האם עריפת ראש כואבת?" לדבריו, שתיים מהשאלות הנפוצות ביותר הן מדוע השמים כחולים ומדוע שיער ראשנו מאפיר.

הנה עוד כמה תשובות מעניינות המופיעות בספר החדש:

• כל האמהות שימוש לב… אין קשר בין תחושת קור להתקררות.
• מים חמים קופאים מהר יותר ממים קרים.
• הסיבה שאצבעות הידיים והרגליים הופכות "מקומטות" אחרי שהות ממושכת במים היא ששכבת הקרטין שעל העור, העמידה בפני מים, יורדת בעקבות החיכוך.
• צביעת הגגות של כל הבתים בעולם בלבן עשויה למנוע את אפקט החממה.
• החומה הסינית אינה נראית לעין מהחלל (כך לדברי האסטרונאוט ניל ארמסטרונג).

(צילום העטיפה באדיבות New Scientist)
את הספר ניתן להשיג באמזון בריטניה (7 דולר)

http://www.amazon.co.uk/Why-Dont-Penguins-Feet-Freeze/dp/1861978766

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.