תפריט עמוד

כך תתכננו חופשה לחו"ל בחכמה

חופשה בחו"ל מתכננים לפי מסגרת התקציב, היעד, תאריך הטיסה והשוואה בין בתי מלון ואטרקציות. רוצים לטוס בלי לדאוג לטלפון מהבנק? הנה המדריך המלא

לפי סקר של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות משנת 2016, 1 מכל 3 ישראלים נופש בחו"ל 3 פעמים בשנה. עוד עולה מהסקר שמתוך אלה שנסעו לחו"ל 3 פעמים ויותר בשנתיים הקודמות, 17% ציינו כי רמת הכנסתם נמוכה מהממוצע. נתונים אלו מאששים את התחושה שלפיה ישראלים אוהבים לבלות בחו"ל ולכן השאלה היחידה היא לא האם לטוס – אלא מתי, לאן וכמה לשלם.

קודם כל, נתוני הלמ"ס קובעים שההכנסה הכספית הממוצעת ברוטו לחודש למשק בית היא 20 אלף שקל, בעוד שההכנסה נטו היא 16.5 אלף שקל. לשם השוואה, ההוצאה הממוצעת לחודש למשק בית ללא שירותי דיור או החזר משכנתא היא 13.1 אלף שקל. במקביל, תנועת הנוסעים בנתב"ג חצתה ב-2017 את רף ה-17 מיליון ומסתבר שעלות ההזמנה הממוצעת לנושא עומדת על 1,322 שקל.

מכאן והלאה כל שנותר הוא להשתמש בנתונים על מנת לבדוק איפה אתם נמצאים על הסקאלה. במידה שההכנסות שלכם גדלות מההוצאות, תוכלו לתכנן את החופשה בחו"ל לפי סדר עדיפויות של תחומי עניין, זמן פנוי ורקע אישי. מנגד, חופשה בתקציב מהודק יותר תחייב אתכם להכריע מראש לגבי איפה להיות ועל מה לוותר.

מה מרכיב את עלות החופשה?

קשה לקבוע בצורה חד משמעית כמה תעלה החופשה הבאה שלכם, כי פערי המחירים בין היעדים והעונות עשויים להגיע לעשרות ומאות אחוזים. עם זאת, ניתן בהחלט להצביע על כמה פרמטרים אובייקטיביים שמשפיעים על כל סוגי החופשות והטיסות.

ראשית, עלות החופשה נקבעת לפי מחיר הטיסה ולכן שווה להזמין כרטיס ישירות מחברות התעופה. היתרון בזה הוא שהמערכות מתעדכנות בזמן אמת ואפשר לראות את פערי המחירים בין טיסה ישירה לבין טיסה עם עצירות. שנית, כדאי לשמור על גמישות בתאריך הטיסה: ברוב המקרים, שינוי של כמה ימים בתאריך ההמראה או הנחיתה יביא להוזלה דרמטית בעלות המצטברת של החופשה.

בין המלון לאטרקציות – וחשיבות ההמלצות

בשביל לתכנן חופשה לחו"ל בחכמה צריך לחשוב על הדברים הקטנים כמו העברה בין שדה התעופה למלון, הבדלים בין דירוג בתי מלונות על בסיס המלצות גולשים ואורחים והשוואה בין אטרקציות ופעילויות. אמנם ביעדים מסוימים ניתן למצוא מחירים טובים יותר דרך סוכנויות הנסיעות מאשר באופן עצמאי, אך מי שמקדיש כמה ימים לתכנון החופשה בדרך כלל יחסוך בהוצאות מיותרות.

לסיכום, החופשה הבאה שלכם מתחילה בקביעת מסגרת התקציב וסדר עדיפויות. בהמשך, תוכלו להיכנס לעובי הקורה על מנת לבחור יעד, תאריך ובית מלון וגם לתכנן את משך השהות מבחינת סוגי פעילויות ואטרקציות. אם תעשו את הכל כמו שצריך, תיהנו מהחופשה בראש שקט ובלי דאגות כלכליות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.