תפריט עמוד

רונן מרדכי גרין – כיצד הקורונה השפיעה על הנדל"ן התיירותי?

כיצד יפעלו ההשקעות בנדל"ן התיירותי בעידן שלאחר הקורונה? יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין (מוטי גרין), על הפגיעה של הקורונה ולמה דווקא עכשיו צריך לנער את האבק ולחפש הזדמנויות השקעה שאסור לפספס (תוכן שיווקי)

רונן מרדכי גרין הינו יזם נדל"ן מצליח כבר מעל ל-10 שנות פעילות : "דווקא עכשיו שווה להשקיע בנדל"ן התיירותי". לאחרונה עם נגיף הקורונה יש שינוי בכל נושא הנדל"ן בארץ ובעולם. מגפת הקורונה פגעה במרבית היבטי התשואות בארץ ובעולם בענפים השונים ובראשם הנדל"ן המסחרי והתיירותי. מדובר על  זעזוע משמעותי שישפיע בשנים הקרובות, אבל זה דווקא הזמן להשקיע.

כיצד יפעלו ההשקעות בנדל"ן התיירותי בעידן שלאחר הקורונה? יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין (מוטי גרין), על הפגיעה של הקורונה ולמה דווקא עכשיו צריך לנער את האבק ולחפש הזדמנויות השקעה שאסור לפספס.

קורונה, המכה  ה- 11 לנדל"ן המסחרי

סגר ועבודה מהבית, אילו המילים הכי פחות רצויות למשקיעי הנדל"ן המסחרי, השקעה מומלצת לכל הדעות הנשענת על אזורי מסחר ותעסוקה.
מגפת הקורונה הביאה עימה גלים שפגעו ברמות משתנות כמעט בכל תחום אפשרי במשק הישראלי והבינלאומי, ענפי המסחר השונים עברו לעבודה במתכונת מצומצמת ביותר, סגירה זמנית ועד לסגירת העסק לצמיתות.
מבחינת הנדל"ן המסחרי, השקעה שנחשבת ליציבה ביותר ומניבה במיוחד, עברה תהפוכות וסערה של ממש עם אזורי מסחר כדוגמת מלונאות ומשרדים שצומצמו בהתאם להגבלות המרחק והסגרים.

הנדל"ן המסחרי בחו"ל לא נשאר אדיש ויש שיגידו נפגע במקרים מסוימים יותר מהנדל"ן המסחרי הישראלי, כך למשל, משקיעי הנדל"ן המסחרי בארה"ב נאלצו להתמודד עם גידול משמעותי בתוצר הלאומי לנפש שהגיע מעבודה מהבית, משמעות הדבר שעסקים רבים מוותרים באופן זמני או קבוע על הצורך בנדל"ן מסחרי.
יזם הנדל"ן רונן מרדכי גרין לא עושה הנחות לענף: "הנדל"ן המסחרי ספג פגיעה ניכרת בשנת 2020, ענפי מסחר רבים המהווים ליבה משמעותית של הנדל"ן המסחרי ספגו פגיעה קשה במיוחד עקב הקורונה: מלונאות, משרדים ומרכזי מסחר סגורים".

רונן מרדכי גרין (באמצע) על הרקע של פרויקט עיר המלכים באילת (יח"צ)

רונן מרדכי גרין (באמצע) על הרקע של פרויקט עיר המלכים באילת (יח"צ)

רונן מרדכי גרין מציג את ההשפעות הבולטות על הנדל"ן המסחרי

עד לפני הקורונה הנדל"ן המסחרי נחשב בקרב מומחי נדל"ן רבים כביצת הזהב לאנשים שידעו את כללי הענף, הקורונה פגעה משמעותית בכל ענפי הנדל"ן ובראשם הנדל"ן המסחרי.
במסגרת התחזית של חברת הדירוג S&P מעלות לשנת 2021, ניתן לראות ההשפעה הקשה של הקורונה על תחומי נדל"ן מסחרי בעוד שבשנת 2020 עסקי קמעונאות מזון ופארם הציגו עלייה אל מול המשק הפגוע.
חברת הדירוג צופה ירידה של 30%-40% בנכסים מסחריים כאשר הפגיעה המרבית והלא מפתיעה היא באזורי המסחר סגורים.
ההשפעה על המשרדים וחללי העבודה לא ברורה כעת, על אף העלייה המשמעותית בעבודה מהבית בזמן הקורונה נראה שחברות רבות יתקשו לוותר על עובדי המשרד מסיבות מגוונות: פיקוח הדוק יותר על העובד, קליטת עובדים, חדשנות וסיכוני סייבר בולטים בעבודה מהבית.

אם תשאלו את רונן מרדכי גרין ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על ביצועי הנדל"ן המסחרי בשנים הקרובות: "הגורמים שיוכלו להשפיע על הנדל"ן המסחרי רבים, העיקריים שבהם הנמצאים בעלייה ויכולים להשפיע על ביצועי הנכסים שלכם או הנכסים הפוטנציאלים אותם אתם בוחנים: עליית כוח מיקוח השוכרים שבאה לידי ביטוי בכל תחומי הנדל"ן בארץ ובעולם, עליית תנופת הבנייה במטרופולין שאינה יכולה לעצור כך פתאום וייתכן עודף זמני של שטחי מסחרי המיועדים למשרדים ובנוסף עלייה בעבודה מהבית שטרם ברור האם וכיצד תימשך".

"לתפוס הזדמנויות השקעה במחירים נמוכים או באפיקים חדשים"

מומחי נדל"ן מסחרי יוכלו להעיד כי הלמידה וסקירת השוק של הנדל"ן המסחרי השתנה בעקבות הקורונה, מלבד הכללים הקבועים שכל משקיע נדל"ן מסחרי צריך להכיר, כעת יש ללמוד את הנדל"ן המסחרי באור אחר ולנתח את האפשרויות החדשות העומדות לפניכם: אילו ענפי מסחר לא נפגעו מהקורונה? מה צופן המסחר העתידי? מומחי נדל"ן רבים ידעו להתאים את עצמם לעידן המשתנה ואם קיימת ירידה זמנית בביקוש למשרדים, ניתן לחשוב על כיווני השקעה עתידיים או לחשב סיכונים ולהשקיע בסקטור נדל"ן מסחרי שספג ירידות וצופה עליות בטווח הרחוק.

רונן מרדכי גרין מציע לכם לנצל הזדמנויות ובאותה נשימה לא להספיד אף תחום מוכר מהנדל"ן המסחרי: "על האף הירידה בשנת 2020, מלונאות ואזורי תיירות צפויים לחזור לפעילות יציבה ולהחזיר את ההשקעה שלהם בשנים הקרובות. הכרישים החזקים בנדל"ן המסחרי מנצלים הזדמנויות עקב היכולות הפיננסיות שלהם ומבצעים מיזוגים ורכישות", לגבי אפשרויות יצירתיות בנדל"ן המסחרי מוסיף מרדכי גרין: ”פתחו את הראש, מומחי נדל"ן מסחרי יוכלו למצוא לכם אפיקי השקעה נוספים ובהתאמה בהתאם למגמות עתידיות. חוות שרתים אינה במקום מלונאות, אך היא אופציה טובה לכיוון השקעה".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.