תפריט עמוד

כייסו אתכם בחופשה? ככה תפעלו

יצאתם למסע בעולם או לחופשה חלומית והארנק שלכם נגנב? זה הזמן לפעול נכון כדי למזער נזקים ולהציל מה שנשאר מהחפצים שלכם

מי שיוצא לחופשה או לטיול, אינו מניח כי החופשה תקטע או תיהרס בשל גניבת ארנק, מסמכים או חפצים חשובים – לכן חשוב להיערך לכל מאורע שעלול לקרות. בזמנים כאלה, נקיטת כלל פעולות כמו גם פנייה אל עו"ד פלילי יכולים לעזור לכם מאוד. אבל איך ממזערים נזקים ופועלים נכון? הנה כמה צעדים חשובים:

פנייה למשטרה המקומית – בראשית יש לגשת אל המשטרה המקומית ולהגיש תלונה רשמית. חשוב לציין בתלונה את כלל הפירטים שנגנבו ואת סכום הכסף שהיה הארנק. במידה ואיבדתם את הדרכון, ציינו את הדבר מול השוטר.

ביטול כרטיסי אשראי – במידה ונגנבו ממכם כרטיסי אשראי, בטלו באופן מידיי את הכרטיסים. פנייה בהולה בעקבת גניבה או אבדן של כרטיס אשראי מתבצעת במהירות על ידי מוקדי השירות של חברת האשראי. כאשר הנציגים עובדים בכל שעה וזמינים לביטול כרטיס אשראי שנגנב.

הודעה לשגרירות – והיה והדרכון שלכם נגנב, חשוב לגשת אל שגרירות ישראל במקום בו אתם נמצאים. דיווח לשגרירות הישראלית יעלה את הסיכוי שתמצאו את החפצים שלכם וגם יאפשר לכם הוצאת דרכון מחדש וקבלת כל המסמכים הדרושים להסדרת העניין.

קבלת ייעוץ של עורך דין – במידה ואתם יודעים מי הוא הגנב ואתם זקוקים לביצוע הליכים מולו, רצוי לפנות אל עורך דין פלילי על מנת שזה ייעץ לכם כיצד לפעול.

פנייה לעזרה ברשתות החברתיות – אם אתם חברים בקבוצות של מטיילים או שאר קבוצות ברשת החברתית שעוסקות בטיולים למזרח, טיולים לדרום אמריקה, טיולים לארה"ב ושאר חופשות כמו גם טיסות: יש סיכוי כי תוכלו להוליד תוצאות ואף רמזים אודות הארנק והציוד שנגנב.

פנייה אל שדה התעופה – במידה וארנקכם אבד בשדה התעופה או שציוד ומזוודות לא הגיעו ליעדם – יש לפנות במהירות אל הנהלת שדה התעופה ולדווח על כך. דיווח כזה יוביל לעיתים לאיתור החפצים או איתור הארנק. לכן חשוב לפנות גם לנישה זאת כדי לנסות לצמצם נזקים.

בצעו ביטוח נסיעות לחו"ל – אם אתם יוצאים בקרוב לחופשה, רצוי לבצע ביטוח נסיעות לחו"ל. אם כבר עשיתם ביטוח ונגנב ממכם ציוד יקר: פנו אל חברת הביטוח כדי להבין כיצד אפשר לקבל פיצוי על האבדן. חשוב לדעת כי חברות המציעות ביטוח לחו"ל מפצות מבוטחים גם באבדן של מזוודה. לכן כדאי לא לוותר ולדאוג לברר מה כוללת הפוליסה וכיצד תוכלו לקבל את הפיצוי המתאים.

הכנות שיש לבצע לפני חופשה

אם אתם יוצאים בקרוב לחופשה, רצוי שתבצעו את כלל ההכנות הדרושות כמו המרת מט"ח, הכנת הדרכון וצילום עותק למקרה של גניבה. מומלץ לרכוש ארנק מיוחד שניתן לרתום על המותניים, כמו גם לפזר את הכסף במקומות נסתרים. באמצעות כל הפעולות האלה, תוכלו לצמצם את הסיכויים כי מישהו יכייס אתכם בעת חופשה מעבר לים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.