תפריט עמוד

כווית ניסתה להחרים מטוס עירקי שנחת בלונדון

במאמצים להשיג פיצויים על נזקים שנגרמו לה במלחמת המפרץ הראשונה, כווית ניסתה להחרים את מטוס הנוסעים העירקי הראשון שנחת בלונדון מזה עשרים שנה

עשרים שנה אחרי הפלישה העירקית לכווית – פלישה שהביאה לפרוץ מלחמת המפרץ הראשונה – עורכי דין הפועלים בשם כווית ניסו להחרים מטוס עירקי אזרחי שנחת בלונדון, הראשון מאז שנת 1990. כווית דורשת מעירק פיצויים בסך 1.2 מיליארד דולר על נזקים שנגרמו לטענתה למטוסים של חברת כווית איירוויס בעת הפלישה העירקית והכיבוש בן שבעת החודשים שבה בעקבותיה. מנגד, עירק טוענת כי ניסתה יותר מפעם אחת לפתור את הסכסוך בדרכי נועם, אולם כווית סירבה להגיב להצעותיה.

המטוס, ששייך לחברת התעופה עירקי איירוויס, היה הראשון שנחת על אדמת אנגליה מאז שזו השתתפה בקואליציה של מדינות שנלחמו כדי להפיל את משטרו של סדאם חוסיין. אולם החגיגות לכבוד פתיחת קו התעופה החדש נקטעו באיבן, כאשר עורכי דין המייצגים את כווית ניסו להוציא צו בית משפט אשר יורה על החרמת המטוס, וזאת כדי לשלם חלק מהחוב. אלא שעד מהרה הסתבר שהדבר אינו אפשרי, שכן המטוס שייך לחברה שוודית שמחכירה אותו לעירק. מאידך, שר התחבורה העירקי, שהיה על המטוס, עוכב באנגליה לחקירה בעקבות דרישה של כווית. לונדון היא היעד המערבי הראשון שאליו מגיעה חברת עירקי איירוויס, אשר מפעילה טיסות סדירות מבגדד לטהרן, דובאי, קהיר, דמשק, עמאן ואיסטנבול.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.