תפריט עמוד

כאן אני נשאר לתמיד

עשר הצעות למקומות בהם אנחנו רוצים להישאר. כמעט כל מטייל מגיע בנקודה מסוימת של המסע למקום שבו הוא מפנטז להישאר לשארית חייו. בדרך כלל לא מדובר בכרך סואן או באי טרופי, אלא דווקא בכפר קסום, עם אנשים נחמדים, שקט ושלווה. מסוג המקומות שגורמים למטייל להיאנח ולומר: "לו רק יכולתי לצאת לפנסיה מוקדמת". סימי מלכה מרכיבה את רשימת עשרת המקומות בהם היא מוכנה לצאת כבר עכשיו לפנסיה מוקדמת

1. מולבנו (Molveno)
הכפר הציורי הזה, המוקף ברכס ההרים דולומיטי דה ברנטה, בהרי הדולומיטים שבאיטליה, הוא התגלמותו של גן העדן עלי אדמות. אגם מולבנו, מהאגמים הגדולים והיפים בדולומיטים, הוא הסיבה העיקרית לבוא לכאן, ומעטים המראות שיכולים להתחרות במראה של האגם הכחול שמוקף בהרים מרשימים שפסגותיהם מכוסות שלג.

התשתית התיירותית בכפר מאורגנת היטב, וכוללת מסעדות, בתי קפה וחנויות, אך הכול במידה. התחושה הכללית היא שהכפר הועתק היישר מספר אגדות אופטימי במיוחד. האנשים כאן נחמדים להפליא, ומחזה נפוץ אחר הצהריים כולל את הג'לטריה המקומית שליד האגם עמוסה במשפחות שבאו יחד ללקק גלידה, ילדים משחקים בפארק שליד האגם, ובשמיים עשרות מצנחי רחיפה צבעוניים. אידיליה. בקיץ ניתן לשכור סירה ולשוט באגם.

שיטוט אקראי בעיירה מוביל להרבה מסלולי טיול, ביניהם מסלול העובר על גשרוני עץ בתוך יער ומוביל לפינת חמד נסתרת עם מפלים והרבה שקט. אפשר גם לעלות ברכבל שיוצא מהקצה העליון של הכפר אל ההרים. בתחנה האחרונה של הרכבל יש בקתת עץ שמשמשת כמסעדה, נוף מרהיב ושפע של אפשרויות טיול וטיפוס.
מידע נוסף: האתר הרשמי של מולבנו

2. קייפ קוד (Cape Code)
חצי האי שנמצא דרומית-מערבית לבוסטון, מסצ'וסטס, הוא אחד מאתרי הנופש המפורסמים ביותר בצפון ארצות הברית וידוע כאזור נהנתני במיוחד, בו מבלים עשירי ארצות הברית את חופשותיהם. אך גם "פשוטי העם" ייהנו מהשהייה באזור, במיוחד בסתיו, אז השלכת היפה של ניו אינגלנד לא פוסחת על אזור זה.

מי שמחפש שלווה, ייהנה דווקא באחת מהעיירות הפחות תיירותיות (באופן יחסי) כמו דניס (Dennis), שממוקמת במרכז הקייפ ומהווה בסיס מצוין לטיולים בסביבה (כמו למושבת האמנים התוססת פרובינסטאון). אבל למה להרחיק כשיש כל כך הרבה מה לעשות בדניס? הפעילות היומית המוצעת כוללת רכיבה על אופניים בשבילי המקום וביערות המקיפים אותו, קטיף חמוציות, השכרת קנו ושיט בנהר בעל השם הציורי Swan River ("נהר הברבור"), משחק גולף, יציאה לדיג, ביקור בחנויות העתיקות הרבות שבעיירה, טיול לעת שקיעה באחד מהחופים היפים של העיירה וצפייה בשחפים, ולקינוח ארוחת פירות ים באחת המסעדות המשובחות שבעיירה.
מידע נוסף: האתר הרשמי של קייפ קוד

3. ויקטוריה (Victoria)
הבירה של מחוז בריטיש קולומביה בקנדה היא אחת הערים החינניות והשלוות ביותר בצפון אמריקה. סוד קסמה טמון בהיותה מוקפת טבע מרהיב במרחק לא רב ממרכז העיר, לצד האווירה הנינוחה והאנגלית משהו השוררת ברחובותיה (ומתבטאת בין היתר בשעת התה המסורתית שמתקיימת מדי יום במלון אמפרס (Empress) היוקרתי ובמלונות רבים נוספים.

לא עוד עיר סואנת אלא עיר אינטימית בעלת אופי, עם ארכיטקטורה מיוחדת. את שעות הפנאי ניתן לבלות שם בטיול בנמל הפנימי שוקק החיים, ממנו יוצאים גם סיורי שייט בלווייתנים, שיטוט ברחובות העיר הישנה וביקור בחנויות המיוחדות שבהם, ביקור במוזיאונים הרבים בעיר, ביניהם המוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית, וכמובן טיול בגני בוצ'ארט המרהיבים, מהגנים הבוטניים המפורסמים בעולם.
מידע נוסף: האתר הרשמי של ויקטוריה

4. קדאקס (Cadaques)
כשיורדים בכביש המתפתל לכיוון קדאקס בצפון ספרד, ורואים את בתי העיירה הצבועים לבן על רקע המפרץ הציורי, לא מתקשים להבין מדוע בחר הצייר סלבדור דאלי להשתכן במקום. דאלי מנוצל היטב לקידום התיירות במקום אך אין ספק שהעיירה, על בתיה בעלי גגות הרעפים האדומים והדלתות הצבעוניות, הייתה מושכת אליה תיירים רבים גם בלי דאלי.

למרות התיירים הרבים לא נפגע קסמו של המקום. במרכז התיירותי של העיירה שפע של מסעדות, כולן משקיפות לים, וברבות מהן תוכלו לאכול פאייה משובחת ולקנח בקרם קטלן. כשתרצו לברוח מעט מזרם התיירים תוכלו לשוטט בסמטאותיה התלולות ומרוצפות האבן של העיירה, ולהיכנס בהן לאחת מהגלריות או המוזיאונים שבמקום, או לבקר דווקא בכנסיית סנטה מריה בעלת המראה הגותי.

בעיירה מספר חופים, המכוסים אבני חצץ ולכן לא מאוד נוחים ל"בטן-גב" אך מכולם נשקף נוף יפהפה, ומאוד רומנטי לטייל לאורכם. בחוף Lane Petit, לדוגמה, יש סלעים שחורים ענקיים שעליהם אפשר לשבת ולהתבונן על השקיעה ועל הסירות הקטנות הרבות שעוגנות במים. אפשר גם ללכת לפורטליגאט, שם נמצא בית הקיץ של דאלי. הדרך למקום ובעיקר המפרצון המקסים והמבודד שבסופה שווים הגעה גם אם לא תוכלו להיכנס לסיור המודרך בביתו של דאלי.
מידע נוסף: האתר הרשמי של קדאקס
5. האי סקיי (Isle of Skye)
האי סקיי, שנמצא בהיברידים הפנימיים ממערב לחופי הסקוטלנד, הוא המפורסם שבאיי סקוטלנד ולא לחינם. התיירים הרבים נמשכים לכאן בשל הנופים הפראיים, החופים המבודדים, האגמים הרבים ותחושת סוף העולם שאופפת את האי, ונובעת מביצות הכבול שמכסות את האי, מהאוכלוסייה הדלילה באזור ומהכפרים הזעירים שבהם מתגוררים התושבים, שרובם דוברי גאלית. קשה להמליץ על מקום אחד להישאר בו באי, אך Sleat, חלקו הדרומי של האי, נחשב ליפה ולירוק שבו ומכונה "הגן של סקיי". העיירה Broadford היא השנייה בגודלה באי, יש בה חנויות ומסעדות רבות וניתן להגיע ממנה לאגם Coruisk שנחשב לאגם היפה ביותר בסקוטלנד.
מידע נוסף: האתר הרשמי של האי סקיי
6. דולין (Doolin)
כפרי דייגים מככבים ברשימה הזו, אך לדולין, מלבד מיקומו בסמיכות לצוקי מוהר המרהיבים במחוז קלייר שבאירלנד, יש ייחוד נוסף – המקום הקטן הזה מוכתר גם כבירת המוזיקה האירית המסורתית, בעיקר הודות לשלישיית האחים Russell המתגוררים במקום. בדולין יש שלושה פאבים בהם מתנגנת באופן קבוע מוזיקה אירית מסורתית בשיתוף הקהל, מה שעשוי להפיג את תחושת הבדידות שניתן אולי לחוש מול כל השקט והמרחבים שבמקום. את שעות היום אפשר להעביר ברכיבה על אופניים או טיול רגלי באזור הבארן, בדייג, בשייט לאיי אראן הסמוכים, בביקור בגלריות ובחנויות המציגות את מלאכתם של האמנים המקומיים או בארוחת צהריים באחת מהמסעדות הרבות הפזורות בכפר.
מידע נוסף: האתר הרשמי של דולין
7. לוטרו (Loutro)
השקט של כפר הדייגים הקטן הזה, שנמצא בחוף הדרומי של כרתים, נובע מכך שאין בו כלל תחבורה – הדרכים היחידות להגיע אל הכפר הן בסירה מהורה סקפיון, העיר השכנה, או ברגל. כאן תוכלו לחוות שעמום נפלא, בלי בתי מלון נוצצים וחופים עמוסים. הפעילות במקום מתמצה בטיול בין בתי הכפר הצבועים כולם בכחול-לבן, בבילוי באחת מהטברנות המעולות שבכפר ובשיחה עם המקומיים. מי שחפץ בקצת יותר פעילות, יכול לשוט בסירה לאחד מן החופים הסמוכים: Sweatwater או Marmara, ולהנות ממזג האוויר החמים שיש בלוטרו ברוב ימות השנה. אפשר גם לעשות הרבה טיולים רגליים באזור, כמו לערוץ Aradena או לערוץ Imbros.
מידע נוסף: האתר הרשמי של לוטרו
8. כרייסטצ'רץ' (Christchurch)
באופן מפתיע, למרות שזו העיר הגדולה באי הדרומי בניו זילנד, כרייסטצ'רץ' מציעה שלווה ונופים למכביר, לצד אוירה עליזה ותוססת, ומטיילים רבים בניו זילנד היו מבלים בה בשמחה את שארית חייהם. כרייסטצ'רץ' מכונה גם עיר הגנים בשל הגנים הבוטניים המרשימים שבה, בהם צמחים משלל רחבי העולם. בנוסף להם יש בעיר גנים ופארקים ציבוריים רבים והיא כולה טובלת בירוק. מלבד שיטוט נעים בגנים או לגדות נהר אוון שעובר במרכז העיר אפשר לבקר באחד משפע המוזיאונים הרבים והמיוחדים שבמקום, כמו מוזיאון התעופה או המרכז האנטארקטי הבינלאומי (העיר משמשת בסיס יציאה למשלחות לפני צאתן לאנטארקטיקה). העיר מציעה גם שפע של מקומות בילוי כפאבים, מסעדות ובתי קפה. ומי שחש שאפילו העיר השלווה הזו עמוסה מדי בשבילו, יכול לטייל לחצי האי בנקס ההררי שמדרום מזרח לעיר, על העיירות השקטות והחופים הבתוליים שבו.
מידע נוסף: האתר הרשמי של כרייסטצ'רץ'
9. חיטהורן (Giethoorn)
העיירה הירוקה שמכונה "ונציה של הולנד" בשל התעלות הרבות שבה וגשרי העץ הקטנים שעוברים מעליהן, היא מקום מצוין להשתקע בו. המקום, אחד מהיפים בהולנד, מציע הרבה שלווה, שנובעת בחלקה מכך שלא רואים שם מכוניות. אפשר לשוט בסירה בין התעלות שעצים מכסים עליהן, לטייל באופניים בין בתי החווה היפים, לצאת לדיג או לספק את הצורך התרבותי בביקור באחד מהמוזיאונים הקטנים והיחודיים שבעיירה, ביניהם מוזיאון של אבנים ומינרלים ומוזיאון שמוקדש לאמצעי תחבורה כמו מכוניות עתיקות ואופניים.
מידע נוסף: האתר הרשמי של חיטהורן
10. אמירים
כשנמצאים באמירים, קצת קשה להאמין שנמצאים בארץ, וזה סוד הקסם של המקום. למרות אופיו התיירותי של המקום והעובדה שכמעט לכל משפחה יש צימרים, לא נפגע אופיו השלו של המושב, שממנו נשקף נוף נפלא של הכנרת ושל הרי הגליל. האווירה במקום ידידותית ונעימה ואפילו הכלבים מסבירי פנים. הבתים כאן מעוררי קנאה אך לא מנקרי עיניים, ובחורף המראה של ארובות הבתים המעלות עשן בין עצי החורש ממש מזכיר את אירופה.

את הזמן אפשר להעביר בשוטטות ברחובותיו הציוריים של המושב עם עצירה אקראית בגלריות הרבות שבו, בטיול בגן הפסלים ובבהייה אין סופית בנוף הכנרת באחת מנקודות התצפית שבמושב. המפונקים יכולים לקבל טיפולים אלטרנטיביים שמוצעים כאן בשפע ואת הרעב אפשר להשביע באחת מהמסעדות הצמחוניות הנהדרות שבמושב.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.