תפריט עמוד

יש סקי אחר: חוויות גלישה לא שגרתיות

גלישה לילית ביפן, מדרונות בתוליים באלסקה, סקי ירוק בקולורדו, מסלולים בארגנטינה - הרחק מאירופה הקלאסית ואתרי הגלישה הנפלאים שלה, מצפות לכם חוויות גלישה מסוג אחר

חוויה יפנית
זה נשמע מפתיע, אבל המדינה עם מספר אתרי סקי הגדול בעולם אינה נמצאת באירופה או בצפון אמריקה. האוחזת בתואר הזה היא לא אחרת מאשר יפן. מעל 600 אתרי סקי פועלים ברחבי יפן, עשרות מהם מרוכזים באי הצפוני, הוקאידו (Hokkaido). הריחוק מהערים הגדולות שבמרכז, ההרים הגבוהים וכמויות השלג האדירות הופכים את הגלישה בהוקאידו לחוויה יוצאת דופן עבור הגולש המערבי. יש פה מסלולים מאתגרים עם תנאי גלישה קשים לצד כאלה שמתאימים לגולשים מתחילים ולמשפחות. ברבים מאתרי הסקי המסלולים מוארים עם רדת החשכה ואפשר להמשיך לגלוש אל תוך הלילה. אבל הפינוק האמיתי מחכה לכם באתרי הספא והמרחצאות החמים שמושכים אליהם את הגולשים המקומיים. חבילת סקי בת שבוע בהוקיאדו, כולל טיסה מטוקיו, לינה וסקי פס עולה 2,000-1,500 דולר, תלוי ברמת המלון.
בחודש פברואר, בעיצומה של עונת הסקי, מתקיים בסאפורו (Sapporo), בירת המחוז והעיר הגדולה בהוקאידו פסטיבל שלג שממש לא כדאי להחמיץ: מאות פסלי ענק מגולפים בקרח ובשלג הופכים את הפארק העירוני לעולם שכולו קסם קפוא.
אתר אינטרנט המרכז מידע על אתרי סקי ביפן

מדרון סקי ביפן. הריחוק מהערים הגדולות שבמרכז, ההרים הגבוהים וכמויות השלג האדירות הופכים את הגלישה בהוקאידו לחוויה יוצאת דופן עבור הגולש המערבי | צילום: יורגן סק

למכורים לאדרנלין
מי שקץ בתורים למעליות ובמדרונות העמוסים ומחפש חוויית גלישה מרגשת ומאתגרת במיוחד כדאי לו להתנסות בגלישה ממסוקים, הליסקי (Helisky). מסוק יביא אתכם לפסגות מושלגות שאין אליהן גישה אחרת, ומשם תוכלו לגלוש על מדרונות בתוליים, חלקם תלולים להחריד, אחרים מתאימים גם לגולשים בינוניים. אפשר לצאת לגלישה בת יום ובסופה לחזור למלון המפנק או לבחור בחבילה בת יומיים-שלושה הכוללת לינה בשטח בבקתות מבודדות. בכל מקרה, לא מדובר בגלישה מפנקת, ונדרש מאמץ פיזי ונפשי לא קטן. חברות הליסקי פועלות בעיקר בצפון אמריקה: בצפון-מערב ארצות הברית, בקנדה ובאלסקה, אם כי אפשר להתנסות בחוויה בגרסה מצומצמת גם באירופה וכן במקומות מוכרים פחות לגולש הישראלי כמו צ'ילה, נפאל וניו זילנד. המחיר לא זול, 1,000-500 דולר ליום, וכולל טיסה במסוק, ציוד והדרכה צמודה.
הליסקי באלסקה ובקנדה




ירוק הוא הלבן החדש
ההתחממות הגלובלית משפיעה על מצב השלג: הוא מתחיל לרדת מאוחר מבעבר, נמס מוקדם יותר והכמויות קטנות משהיו. התחזיות מדברות על כך שבתוך פחות ממאה שנים באתרי סקי רבים לא יהיה שלג. תותחי שלג, שנועדו לתת מענה לבעיה, פוגעים בחי ובצומח, ופיתוח אתרים בפסגות גבוהות יותר מגביר את הרס הסביבה ומבזבז עוד ועוד משאבים טבעיים. אבל יש תקווה: המודעות הגוברת לבעיות אקולוגיות בצירוף חשש אמיתי לעתידם הכלכלי הביא אתרי סקי רבים לחתום על אמנה לשמירת הסביבה. החלוץ בין האתרים הירוקים הללו ואחד המוצלחים שבהם הוא אספן מאונטן (Aspen Mountain Ski Resort) שבקולורדו, ארצות הברית. תחת הסיסמה "שומרים על השלג" יצאו מפעילי האתר בקריאה נרגשת לגולשים לחסוך באנרגיה ולשמור על הסביבה בעת החופשה וגם אחריה. ונאה דורש, נאה מקיים: החשמל באתר מופק על ידי טורבינות רוח, נעשה שימוש נרחב באנרגיה סולרית, ממעטים לסלול דרכים ומבקרים שמגיעים במכונית היברידית מקבלים חנייה בחינם. גם באירופה אפשר למצוא פה ושם אתרי סקי ירוקים, כמו למשל האתר וויטפוד Whitepod שבאלפים השווייצריים.
דירוג של אתרי הסקי הירוקים בארה"ב

אספן בקולורדו. מגנים על הסביבה | צילום: מייקל בראון

בצד השני של הכדור
כשאירופה שוקעת תחת שמיכת שלג, בחופים של חצי הכדור הדרומי מתהפכים הנופשים מהבטן לגב. וכשאצלנו כבר אי אפשר לנשום מרוב חום, בדרום אפריקה, ארגנטינה וניו זילנד מוציאים את כובעי הצמר והכפפות מהארון ומצחצחים את מגלשי הסקי.
טיפינדל (Tiffindell), אתר הסקי היחיד בדרום אפריקה, מציע מסלולי סקי וסנובורד, לינה בבקתות עץ עם גגות מחודדים, וסאונה שאפשר להירגע בה אחרי הגלישה – גרסה מקומית לשוויץ קטנה.
אתר האינטרנט של טיפינדל

בארגנטינה ובצ'ילה יש כמה אתרי סקי, אלא שהם קטנים מאלה המוכרים לנו באירופה, יש בהם פחות מעליות והציוד לא תמיד חדיש ומשוכלל. אולם כיוון שסביר להניח שלא הגעתם הנה רק כדי לגלוש, אם אתם כבר מטיילים באזור, למה שלא תתנסו בחווית סקי מסוג אחר? הנופים הפראיים, האוכל המצוין (הרבה בשר, כמובן) והאווירה הדרום האמריקאית הלבבית מפצים בהחלט על גודלם של אתרי הסקי. אם הרחקתם עד אושוויה שבארגנטינה, העיר הדרומית ביותר על פני כדור הארץ, אל תחמיצו את האפשרות לגלוש באתר הסקי הכי דרומי בעולם. Cerro Castor נמצא במרחק 25 ק"מ מאושוויה והוא מציע מסלולים באורך 20 ק"מ.

אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.