תפריט עמוד

ישראלי חשוד בגרימת השריפה בשמורה בצ'ילה

מטייל ישראלי נעצר בחשד כי מדורה שהדליק בשטח אסור גרמה לשריפת הענק שמשתוללת מזה שלושה ימים בשמורת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה

שלטונות צ'ילה עכבו לחקירה צעיר ישראלי, רותם זינגר בן 23 מנס ציונה, בחשד כי מדורה שהדליק בשטח אסור בשמורת טורס דל פיינה, בדרום צ'ילה, אחראית לשריפת הענק שמשתוללת במקום מזה כמה ימים. באזור נושבות בימים אלו רוחות עזות, במהירות של יותר מ-150 קמ"ש, אשר מלבות את האש ומזרזות את התפשטותה. מאות כבאים מצ'ילה ומארגנטינה השכנה נלחמים כבר שלושה ימים באש, שעד כה כילתה יותר מ-5,000 דונם של צמחייה. מהרשויות נמסר כי תנאי מזג האוויר והרוחות העזות מקשים על מאמצי הכיבוי, וכי סביר להניח שיעבור עוד זמן רב לפני שאפשר יהיה להשתלט על השריפה.

הישראלי שנעצר טייל בשמורה ביחד עם עוד ארבעה חברים. לדברי אביו, שהתראיין לכלי תקשורת בארץ, החמישה לא היו כלל באזור שבו התחילה השריפה וכי ברשות אחד מהם מצלמה עם תמונות שיכולות להעיד על כך. עם זאת, דרכונו של זינגר הוחרם והוא נעצר לחקירה.

שמורת טורס דל פיינה, בקצה הדרומי של צ'ילה, נחשבת לאחת משמורות הטבע היפות בעולם. סימן ההיכר שלה הם צוקי הגרניט המחודדים, שנראים כמגדלי אבן מרשימים, ובנוסף יש בה קרחוני ענק, אגמי תכלת מרהיבים וצמחייה ובעלי חיים ייחודיים.

לקריאה נוספת:

שמורת הפיינה בצ'ילה: הכלום שיש בו הכל
שמורת הפיינה בצ'ילה: הכלום שיש בו הכל
הפארק הלאומי מגדלי הפיינה הוא העולם כולו בזעיר אנפין. כל המרכיבים נמצאים כאן – אדמה, מים, אש ורוח, וכולם ממלאים תפקיד משמעותי. ביקור בקצה הדרומי של צ'ילה, ממש בסוף העולם, במקום כל כך יפה, שהנשימה נעתקת


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.