תפריט עמוד

ירידה חדה במספר התיירים המגיעים לישראל

המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון אחראי בין השאר לירידה במספר הצליינים המגיעים לישראל. הנפגעות העיקריות הן ירושלים, טבריה ונצרת

לאחר שברבעון הראשון בשנת 2011 נרשמה עלייה במספר התיירים הלנים בישראל, הרבעון השני עמד בסימן ירידה בתיירות נכנסת, ובחודש יוני האחרון מגמת הירידה החריפה. עיקר הירידה היא בקרב קבוצות של צליינים, שנוהגים להגיע לביקור באתרים הקדושים, ובין הגורמים לה ניתן לציין את המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון וכן את מצבה הקשה של הכלכלה בארצות הברית ובאירופה. בסך הכל, במהלך חודש יוני נרשמו במלונות ישראלים כ-740 אלף לינות של תיירים, נתון המציין ירידה של ארבעה אחוזים לעומת יוני 2010.

הנפגעות העיקריות מהירידה בתיירות צליינית קלאסית הן ירושלים, טבריה וסובב כנרת ונצרת. בירושלים נרשמו במהלך חודש יוני כ-241 אלף לינות, ירידה של תשעה אחוזים מיוני אשתקד, ואילו בנצרת נרשמה ירידה דרמטית אף יותר – 22 אחוז פחות מאשר בשנה שעברה. לעומת זאת, בכמה יעדים נרשמו עליות בלינות התיירים. בתל אביב היו כ-213 אלף לינות (עלייה של שני אחוזים), באילת כ-45 אלף לינות (גידול של 16 אחוז) ובנתניה כ-29 אלף לינות (גידול של 11 אחוז). "המלונאים חוששים מפני העלול לקרות בחודשים הקרובים, ולכן אנו חשים שזאת השעה הראויה לחזק את המאמץ השיווקי של ישראל, בעיקר בשווקים שנפגעים", אמר עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.