תפריט עמוד

יפן שוב רועדת: רעידת אדמה ליד הכורים בפוקושימה

זמן קצר אחרי שיפן העלתה את דרגת האסון הגרעיני בפוקושימה לדרגה הגבוהה ביותר, פקדה את האזור רעידת אדמה נוספת, בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר. מצורף סרטון על מסע מצמרר בסביבת הכורים הפגועים

האדמה ביפן לא נחה לרגע: כחודש לאחר שנפגעה מרעידת אדמה אדירה, בדרגה 9 בסולם ריכטר, יפן ממשיכה לסבול מרעידות משנה. הפעם מוקד הרעש היה במחוז פוקושימה, שבו נמצאים הכורים הגרעיניים שניזוקו קשה ברעידה הגדולה. הרעידה בפוקושימה התרחשה זמן קצר לאחר שממשלת יפן העלתה את דרגת האסון הגרעיני בכורים לדרגה 7, הגבוהה ביותר. בסרטון הבא נראה תיעוד עיתונאי נדיר על המתרחש ברדיוס של 20 קילומטר מהכורים הגרעיניים – האזור שפונה מתושבים מחשש לפגיעה רדיואקטיבית. העיתונאי טטסו ג'ימבו יצא במכוניתו אל עבר הכורים הפגועים כשהוא מצויד במונה גייגר. כשאי אפשר היה להמשיך בכביש ההרוס, צעד ברגל עד למרחק של קילומטר וחצי מהכורים:

הרעידה בפוקושימה, בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר, באה בעקבותיה של רעידה אחרת סמוך לטוקיו, אף היא בעוצמה של 6.3, שהביאה לסגירת שדה התעופה הבינלאומי נריטה שליד עיר הבירה. שתי הרעידות האלו הן חלק מסדרה של רעשי משנה הפוקדים את יפן מאז הרעידה הגדולה, ואשר צפויים להימשך עוד כמה חודשים. ברעידת האדמה העצומה שהתרחשה בחודש מרץ ובגלי הצונאמי שבאו בעקבותיה ניספו כ-27 אלף בני אדם ונגרם נזק אדיר לבנייני מגורים, מפעלים, כבישים, מסילות רכבת ועוד.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.