תפריט עמוד

יפהפיות פולניות: טיול בין טורון לבידגושץ'

שלוש שעות נסיעה מצפון לוורשה נמצאות שתי ערים יפהפיות, שישראלים רבים לא מכירים. זה הזמן לגלות את טורון ובידגושץ', שמשלבות בין היסטוריה ארוכת שנים לבילויים עירוניים עכשוויים. ובסביבתן יש אתרים מקסימים, מוקפים בנופים כפריים ירוקים והמון מים. מסלול טיול בין טורון לבידגושץ' והסביבה

"במרכז הכל נמצאת השמש. שכן במקדש היפה ביותר, מי יניח את הגוף המאיר במיקום אחר, או טוב מזה, ממנו הוא יכול לשפוך אור על הכל בו זמנית?". בתרגום חופשי מאוד, כך אמר קופרניקוס, איש האשכולות בן המאה ה-15, שקבע כי כוכבי הלכת נעים סביב השמש, וכי השמש נמצאת במרכז, ולא כדור הארץ, כפי שנהוג היה לחשוב בתקופתו. למה דווקא קופרניקוס ואיך הוא קשור לטיולים ותיירות? פשוט מאוד: אם תעמדו ברחוב ניקולאוס קופרניקוס בעיר טורון (Toruń) בפולין, בגבכם יהיה מלון בוטיק נחמד, מלון קופרניקוס שמו, ומעבר לכביש, בבניין יפהפה בסגנון גותי פולני, תראו את בית ניקולאוס קופרניקוס (Dom Mikołaja Kopernika), הבית שבו המדען והאסטרונום נולד וחי עד גיל 10. בהמשך הרחוב יש מאפייה שמתמקדת בעיקר בעוגיות ג'ינג'ר, עוד אחד מסמליה של טורון, אמנם לא בדיוק הישג מדעי פורץ דרך, אבל בהחלט חלק מההיסטוריה המקומית, ועוד נגיע אל העוגיות האלה בהמשך.

לקריאה נוספת:

נתחיל בכמה עובדות בסיסיות: טורון נמצאת במרחק כשלוש שעות נסיעה צפונה מבירת פולין, ורשה. למרות שהיא אחת הערים היפות בפולין, והוכרזה כולה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ישראלים רבים לא מכירים אותה, וחבל. העיר עצמה היא פנינה של ממש, ואם משלבים ביקור בעוד כמה מקומות בסביבה, מתקבל טיול מוצלח שמשלב היסטוריה ותרבות, נופים כפריים ובילויים עירוניים, אוכל, יין ואתרי ספא, ואפילו מלון לגמרי בלתי צפוי. ולמרות שבשנים האחרונות פולין מתייקרת, כמו כל מדינות אירופה, תגלו שעדיין המחירים נוחים מאוד.

בית העירייה הישן בכיכר השוק של טורון

בניינים מרשימים ומעליהם צריחי הקתדרלה של טורון

טורון. עיר יפהפייה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית

טורון: העיר הזוהרת

ההיסטוריון הפולני יאן דלוגוש, בן המאה ה-15, תיאר את טורון כך: "עם הבניינים המקושטים וגגות הרעפים, טורון זוהרת כך, שרק ערים מעטות יכולות להשתוות לה ביופי ובפאר". טורון הוקמה במאה ה-13 על גדת נהר הוויסלה על ידי מסדר האבירים הטבטונים. בשל הצפות חוזרות ונשנות, מרכז העיר הועבר, וכך בעצם התפתחו שתי ערים זו לצד זו – העיר העתיקה והעיר החדשה (שגם היא בת מאות שנים), ובין השתיים האבירים בנו את הטירה שלהם. בהמשך טורון הפכה לעיר מסחר משגשגת והפכה לחלק מברית ערי הנזה, שבירתן היתה ליבק בצפון גרמניה. העושר הרב ניכר בה גם היום, עם ריכוז גדול במיוחד של בניינים גותיים מרשימים להפליא.

סמטה בעיר העתיקה של טורון

סמטה בעיר העתיקה של טורון

המרחקים בין האתרים המרכזיים בעיר אינם גדולים וניתן לעבור אותם בהליכה, עם עצירות למנוחה בבתי הקפה הרבים. רק אל תצפו ליהנות מכל זה בבדידות מזהרת, כיאה לפנינה שהיא, טורון היא עיר תיירותית מאוד ופולנים רבים מגיעים אליה, בעיקר בסופי שבוע ובחגים.

מה כדאי לראות בטורון?

כיכר השוק, הכיכר המרכזית של העיר העתיקה, מוקפת בבניינים מרשימים ויש בה הרבה בתי קפה, מסעדות וחנויות נחמדות. בכיכר נמצאים, בין השאר, הקתדרלה של טורון ובית העירייה מהמאה ה-16. אם תבחנו אותו היטב תגלו שהוא מייצג שנה: המגדל הגבוה מסמל שנה, ארבעה הצריחים הקטנים את עונות השנה, בפנים יש 12 אולמות, כמספר חודשי השנה, ובסך הכל 365 חלונות, אחד לכל יום… בחזית הבניין ניצב פסל של בן העיר האהוב, קופרניקוס, ובסמוך לו יש פסל של חמור, שגבו וראשו מבריקים מליטופי העוברים ושבים. בכלל, בעלי חיים מככבים בכיכר. חפשו את הצפרדעים המפוסלות במזרקה ואת החתול על אחד הגגות – מאחורי כל בעל חיים שכזה מסתתרת אגדה מקומית מלבבת.

בית העירייה ופסל קופרניקוס בכיכר המרכזית בעיר העתיקה של טורון

פסל של חמור בכיכר השוק של טורון. גבו וראשו מבריקים מרוב ליטופים

כיכר השוק בעיר העתיקה. למעלה: בית העירייה ופסל קופרניקוס, למטה: פסל של חמור שגבו וראשו מבריקים מהליטופים הרבים שהוא זוכה להם

מהכיכר המשיכו לטייל ברגל בסמטאות העיר העתיקה. במדרחוב שארוקה (Szeroka) מס' 46, בין נגני רחוב וחנויות ממתקים, תגלו רמז לחיים היהודיים שפרחו פה לפני מלחמת העולם השנייה – ביתו של הרב צבי קלישר, ממקימי תנועת חובבי ציון.

בית קופרניקוס. הבית שבו נולד קופרניקוס הוא דוגמה יפה לסגנון הגותי הפולני. הבית עצמו צר ועמוק, מהסיבה הפשוטה: כמות המיסים ששילמו בעלי הבתים נקבעה בהתאם לרוחב הבית. אביו של קופרניקוס היה סוחר נחושת שהגיע מאזור קרקוב אל טורון בעקבות השגשוג של העיר. בקומת הקרקע היה המשרד של האב, בקומות מעל גרה המשפחה. היום יש פה מוזיאון שעוסק בחייו של קופרניקוס שהיה לא רק אסטרונום אלא גם מתמטיקאי, סופר ואיש דת. כתובת: Kopernika 15, אתר

בית קופרניקוס. כאן נולד וגדל האסטרונום הפולני המפורסם

בית קופרניקוס. כאן נולד וגדל האסטרונום הפולני המפורסם

המגדל הנטוי. חשבתם שרק בפיזה? מסתבר שגם לטורון יש מגדל נטוי משלה. מגדל הלבנים האדומות נבנה במאה ה-13 לצורכי הגנה על העיר, אלא שהקרקע החולית גרמה לנטייה חדה למדי. בהמשך הוא שימש כבית כלא לנשים. כיום זהו אתר תיירותי פופולרי. בקניית כרטיס תוכלו לטפס ב-153 מדרגות אל ראשו של המגדל לתצפית יפה על העיר. בקומה מתחת לתצפית יש תצוגות הקשורות בהיסטוריה המקומית. אם אתם לא רוצים לחכות בתור או שאתם מעדיפים לוותר על טיפוס במדרגות, הצטרפו למצטלמים בחזיתו והנציחו אותו למזכרת. כתובת: Pod Krzywą Wieżą 1.

אמנות רחוב בטורון

אמנות רחוב בטורון

הנהר. הוויסלה הוא הנהר הארוך ביותר בפולין, שחוצה את המדינה מדרום לצפון ועובר בדרכו את קרקוב, ורשה וגם טורון. על גדת הנהר רחב הידיים יש טיילת נעימה, עם אזור של יציעים, שם אפשר לשבת ולהשקיף על הנהר. מכאן אפשר גם לצאת לשייט פנורמי, שיפה במיוחד לעשותו לקראת השקיעה, כשהמים והשמיים נצבעים בצבעים רכים ואורות העיר נדלקים. את הערב אפשר לסיים בגדה השנייה של הנהר, במסעדת שף שנמצאת שף בתוך ארמון. לצד מנות שחלקן הרפתקניות למדי, זה המקום המושלם ליהנות בו מתצפית מרהיבה על הנהר, הגשרים החוצים אותו והעיר העתיקה המוארת בתאורה מרשימה. המסעדה נקראת Restauracja Pałac Widokowy ואפשר להגיע אליה בשייט בסירת עץ קטנה שעוגנת בגדה הנגדית. אתר

נהר הוויסלה רומנטי במיוחד בשעת שקיעה

נהר הוויסלה רומנטי במיוחד בשקיעה, כשהאורות נדלקים

עוגיות ג'ינג'ר. העוגיות המתובלות, שמזכירות בטעמן דובשניות, אך לרוב הן שטוחות ומתובלות מהן, נחשבות לחלק בלתי נפרד מהמטבח הפולני. על פי המסורת, העוגיות האלה, שנקראות pierniki בפולנית, נוצרו לראשונה בטורון במאה ה-13, כשהסוחרים שבאו מהודו הביאו איתם תבלינים כמו ג'ינג'ר, קינמון וציפורן. אפשר לקנות אותן ברחבי העיר, יש בהן כאלה המקושטות בעיטורים מורכבים במיוחד. על מקומן המשמעותי של עוגיות הג'ינג'ר בטורון אפשר ללמוד מהפסטיבל המיוחד המוקדש להן, שמתקיים בעיר כל שנה בסוף השבוע האחרון של ספטמבר.

עוגיות ג'ינג'ר, מסמליה של טורון

עוגיות ג'ינג'ר, מסמליה של טורון

אם תרצו להתעמק קצת יותר, בטורון יש  מוזיאון המוקדש לעוגיות ג'ינג'ר, Muzeum Żywego Piernika שמו. תוכלו לראות כאן מוצגים הקשורים בהיסטוריה של העוגיות, תהליך הייצור שלהן, כלי האפייה ועוד. בנוסף, מתקיימות במקום סדנאות אפייה שמתאימות מאוד למשפחות. כתובת: ul. Rabiańska 9, אתר

צ'חוצ'ניק: מגדלי מלח וטיפול בספא

מטורון אפשר לקפוץ ליום טיול בעיירה צ'חוצ'ניק, אם כי יש סיכוי שתחליטו להישאר ללון שם, ותכף תבינו למה. צ'חוצ'ינק (Ciechocinek) נמצאת כחצי שעה נסיעה דרומית-מזרחית לטורון. זוהי עיירת מרפא נעימה, עם עשרות בתי הבראה ומלונות ספא שמספקים טיפולים בריאותיים לאנשים הסובלים ממחלות שונות. האטרקציה המרכזית נמצאת מחוץ למרכז העיירה – פארק גדול עם מגדלי מלח, הנקראים גם מגדלי אידוי. הקירות הגבוהים מעץ נבנו מעל מאגר תת קרקעי של מים עשירים במלחים. המים נשאבים כלפי מעלה אל תעלה שבראש המבנים, ומשם הם מטפטפים כלפי מטה ויוצאים מסך של טיפות מלוחות. נהוג ללכת לאורכם בנחת ולנשום את האוויר העשיר במינרלים, שאמור להקל על בעיות נשימה ויתר לחץ דם. גם אם הסגולות הבריאותיות המובטחות לא מתקיימות במלואן, אין ספר שהליכה לאורך כמה קילומטרים באוויר הפתוח תורמת להרגשה הטובה.

פארק מגדלי האידוי בצ'חוצ'ינק

פארק מגדלי האידוי בצ'חוצ'ינק

משם אפשר להמשיך אל מרכז העיירה. בדרך תוכלו לעצור במזרקה גדולה, שהמים שלה מלוחים במיוחד ואפשר לשתות מהם – עוד סגולה לבריאות טובה. בהמשך עוברים דרכים גינות נעימות ופארק גדול, שאף הם מרגיעים את הנפש.

כאמור, בצ'חוצ'ניק יש לא מעט מלונות ספא, חלקם מזכירים בתי הבראה הסתדרותיים משנות החמישים והשישים, אחרים מפנקים בהרבה. אחד הטובים שבהם הוא Hotel Villa Park, עם גינה גדולה, בריכה חיצונית ובריכה פנימית וספא מצוין שמציע מגוון רחב של טיפולים. קשה לחשוב על דרך טובה יותר להירגע מהקשיים והלחצים של התקופה. המלון מציע חבילות שכוללות לינה, פנסיון מלא וטיפולי ספא במחירים נמוכים כל כך שאולי תחשבו שנפלה פה טעות. לדוגמה, ארבעה לילות על בסיס פנסיון מלא ושני טיפולים ביום בכ-3,500 שקל לזוג. גם אם לא תישארו ללון, כדאי בהחלט להזמין עיסוי או טיפול אחר בספא, לפני שממשיכים בטיול. כתובת: Warzelniana 10, Ciechocinek, אתר

בידגושץ': העיר שעל המים

היעד הבא בטיול שונה לגמרי. בידגושץ' (Bydgoszcz) נמצאת כשעה נסיעה מטורון. בדומה לה, גם היא נוסדה במאה ה-13 והיתה עיר מסחר, אבל בשונה מטורון, לאורך השנים בידגושץ' נשארה בעיקר עיר תעשייתית שלא זכתה לתשומת לב מצד התיירים. תהליכי התחדשות אורבנית נמרצים בתוספת אוכלוסייה גדולה של סטודנטים הפכו אותה בשנים האחרונות לעיר מקסימה ביותר, עם אווירה נעימה, פארקים ירוקים, בניינים נאים והרבה מאוד מים. בהחלט מומלץ להקדיש לבידגושץ' יום-יומיים, אולי אפילו יותר.

בידגושץ'. מים מכל עבר

בידגושץ'. מים מכל עבר

בשונה מטורון עמוסת התיירים, בידגושץ' הרבה יותר רגועה. לצד המים הרבים, היא מאופיינת גם בצד המוזיקלי. את הכינוי "עיר המוזיקה" את קיבלה בזכות בתי ספר ואקדמיות למוזיקה ופעילות מוזיקלית ענפה. לאורך השנה מתקיימים בעיר פסטיבלים נחשבים, בהם פסטיבל אופרה, פסטיבל מוזיקה בינלאומי ופסטיבל ג'אז. מידע נוסף על מוזיקה בבידגושץ' תמצאו בקישור הזה.

מה כדאי לעשות בבידגושץ'?

פתחו את הביקור בהליכה נינוחה לאורך תעלת בידגושץ', תעלת מים שנבנתה במאה ה-18 כדי לקשר בין הנהרות ויסלה וברדה. על גדת התעלה יש טיילת נחמדה, שהמקומיים נוהגים ללכת, לרוץ או לרכוב לאורכה באופניים, ואתם יכולים להצטרף אליהם. בידגושץ' התברכה בתעלות נוספות ובנהר הזורם במרכזה. הליכה לצד הנהר מגלה גשרים ציוריים, פסלים מעניינים, צריחי כנסיות ומחסנים ישנים שהפכו למרכזי תרבות, מסעדות או מועדונים.

תעלה, נהר ובתים היסטוריים. בידגושץ' היא הסוד שממש שווה לגלות

תעלה, נהר ובתים היסטוריים. בידגושץ' היא הסוד שממש שווה לגלות

העיר העתיקה של בידגושץ' קטנה יחסית, ומקסימה מאוד, עם כיכר מרכזית רחבת ידיים, סמטאות מרוצפות אבן ובניינים נאים. אם אתם אוהבים דברי מתיקה, עצרו בחנות הקטנטנה MOCNO, שם, כך על פי המקומיים, מוכרים את הסופגניות הכי טעימות בעיר (כתובת: Stefana Batorego 6). ואם כבר הזכרנו עצירה למשהו מקומי טעים, במסעדת קתרינה ( Restauracja Katarynka) שבכיכר המרכזית בעיר העתיקה מגישים פירוגי נהדרים, לצד מנות נוספות מהמטבח הפולני (כתובת: Niedźwiedzia 3, אתר). סמוך למסעדה נמצא מרכז מידע של לשכת התיירות המקומית בו אפשר להצטייד בהמלצות, הצעות וטיפים לאטרקציות ופעילויות שונות (כתובת: Stefana Batorego 2, אתר).

העיר העתיקה של בידגושץ'

העיר העתיקה של בידגושץ'

עוד בעיר העתיקה, מוזיאון הסבון ותולדות ההיגיינה. המוזיאון הקטן והלא שגרתי הזה מנציח את מפעל הסבון הראשון בעיר, שבו הומצאה אבקת הכביסה פרסיל. בין המוצגים –  אמבטיות עתיקות, גיגיות ששימשו לכביסה, פרסומות ישנות ומשעשעות לחומרי ניקוי ועוד. במקום מתקיימות סדנאות להכנת סבונים צבעוניים, שמתאימות גם לילדים, ובחנות אפשר לרכוש סבונים ומוצרים נוספים לאמבטיה. כתובת: Długa 13/17, פולין, אתר

מוזיאון הסבון וההיגיינה

מוזיאון הסבון וההיגיינה

מבט נוסף על העיר, הפעם מהמים, תגלו במהלך שייט בנהר ברדה. יש כמה מסלולים, שמאפשרים להשקיף על העיר והמים, כולל בתי סירה שיזכירו לכם את אמסטרדם, והכל בקצב נינוח. הסירות יוצאות מ- Rybi Rynek, שייט של כשעה עולה 25 זלוטי (כ-25 שקלים) והוא מהנה מאוד. פרטים נוספים באתר

שייט בנהר הברדה הוא דרך נהדרת לגלות את העיר

שייט בנהר הברדה הוא דרך נהדרת לגלות את העיר

אי הטחנה. כפי שהשם מרמז, זהו אי קטן בלב הנהר, שבמאה ה-19 פעלה בו טחנת קמח ולצד אסמי תבואה. אפשר להגיע אל האי  מהעיר העתיקה באמצעות גשר להולכי רגל. אחרי עשרות שנים של פעילות, הטחנה והאסמים חדלו לפעול והם עמדו ריקים ומוזנחים. בשנים האחרונות האי עבר תהליך של שיפוץ ושיקום, וכעת זהו אזור נעים במיוחד. מתחם הטחנה, MLYNY שמו, הפך למתחם של מוזיאונים. אחרי שתתפעלו מהמבנים העצומים מלבנים אדומות, כדאי להיכנס פנימה, להתרשם מהתצוגות ולטפס לקומת הגג לתצפית נהדרת על העיר והנהר. כתובת: Mennica 10, אתר

באי יש גם כמה מסעדות ובתי קפה שמשקיפים אל המים. באחד מהם, קפה וודה ("מים" בפולנית), אפשר להוסיף עוד כמה מאות (אלפי?) קלוריות לתפריט היומי עם קרפטקה, עוגת שמנת פולנית, שמזכירה את הנפוליאון הצרפתית (כתובת: Mennica 10).

אי הטחנה. טחנת הקמח ואסמי התבואה שופצו והפכו למתחם של מוזיאונים

אי הטחנה. טחנת הקמח ואסמי התבואה שופצו והפכו למתחם של מוזיאונים

שווה להיפרד מהמים לזמן מה כדי לבקר ברובע המוזיקה, השופע פארקים, אולמות מופעים ומזרקות מעניינות. הראשונה, מראשית המאה ה-20, נמצאת בפארק קז'ימייז' הגדול (Park im. Kazimierza Wielkiego) והיא מתארת את המבול התנ"כי מכיוון לא שגרתי של האנשים ובעלי החיים שלא הצליחו להיכנס לתיבה. בקיץ מתקיימים ברחבה לפני המזרקה הזאת קונצרטים חינמיים. המזרקה השנייה נמצאת במרחק לא גדול משם, סמוך להיכל של הפילרמונית, בפארק Jana Kochanowskiego. זוהי מזרקה מרקדת עם סילוני מים שעולים ויורדים לצלילי מוזיקת פופ.

המזרקה הדרמטית שמתארת את אלה שלא הצליחו להיכנס לתיבת נוח

המזרקה הדרמטית שמתארת את אלה שלא הצליחו להיכנס לתיבת נוח

טיולים קצרים מחוץ לבידגושץ'

Winnica przy Talerzyku – יקב משפחתי קטן באזור הכפרי שמקיף את העיר. סמוך לבית המשפחה נטוע כרם קטן שמטפס על צלע של גבעה. מראש הגבעה יש נוף מרהיב של הגבעות והעמקים, המנוקדים בכפרים ועיירות קטנות. יש חדר טעימות שבו אפשר לדגום את תוצרת היקב בלוויית גבינות מקומיות מצוינות. הכרם והיקב נמצאים בכפר Topolno, אתר

ענבים בכרם הקטן הצמוד ליקב. מומלץ לעצור לטעימת יין וטעימה מהנוף הכפרי המקסים

ענבים בכרם הקטן הצמוד ליקב. מומלץ לעצור לטעימת יין וטעימה מהנוף הכפרי המקסים

ארמון Ostromecko – כ-17 ק"מ מבידגושץ' ניצב ארמון בארוקי מרשים, מוקף בגנים. בתוך הארמון יש גרמי מדרגות משיש, נברשות בדולח, אולמות מפוארים ובאופן מפתיע גם אוסף של אקורדיונים עתיקים. בקומה הראשונה יש מסעדה ובית קפה מעוטרים בהדר והוד, שפתוחים לקהל הרחב, בקומה מעל יש 16 חדרי מלון, עם מחירים מצחיקים ממש – חדר ליחיד עולה 200 זלוטי ללילה (קצת פחות מ-200 שקל); חדר זוגי – 300 זלוטי. במילים אחרות, אפשר לישון כמו אציל פולני במחיר של מיטה בחדר משותף באכסנייה. כתובת: ,Bydgoska 9 Ostromecko, אתר.

ארמון אוסטרמצקו. לסעוד כמו אציל פולני, לישון במחירי אכסניה של תרמילאים

ארמון אוסטרמצקו. לסעוד כמו אציל פולני, לישון במחירי אכסניה של תרמילאים

זנין: לילה במפעל סוכר

כחצי שעה נסיעה ברכב מבידגושץ' (או שעה ורבע באוטובוס) נמצאת העיירה זנין (Żnin), שבה נקיים את ההבטחה מתחילת הכתבה למלון לא צפוי – סוכרוביה זנין (Ckrownia Żnin). השם, שפירושו בפולנית "מפעל הסוכר זנין", מסביר בדיוק את מהות המקום. המלון נמצא בבניינים של מפעל סוכר שנסגר. מבנים תעשייתיים ששינו את ייעודם והפכו למרכזי תרבות, מוזיאונים או מלונות הם טרנד חם באירופה, אבל על פי רוב הם עוברים עידון וריכוך כלשהו לקראת השימוש המחודש. לא במקרה הזה – קירות חשופים, צינורות חלודים, רצפת מבטון לא מלוטש, גשרי פלדה שמחברים בין המבנים השונים, הכל נשאר כשהיה, כחלק מהתפיסה האדריכלית.

החדרים עצמם בסיסיים למדי, חלקם זעירים ונחבאים מאחורי גרמי מדרגות או בקצה של מסדרון ארוך וחשוף, אחרים אמנם גדולים יותר, אבל בעיצוב ורמת אבזור שמזכירים חדרי אכסנייה. את הפינוקים מוצאים מחוץ לחדרים, ובהחלט לא חסרים כאלה: חמש מסעדות וברים, מבשלת בירה, אולם באולינג, משחקייה ענקית לילדים, ספא ובריכה מקורה, ואפילו מגלשה ארוכה, שאפשר לגלוש בה מהקומה העליונה היישר אל הלובי.

מפעל הסוכר בזנין הפך למלון יוצא דופן

סממנים של מפעל הסוכר נותרו כשהיו, גם כשהמבנה הנטוש הפך למלון

סממנים של מפעל הסוכר נותרו כשהיו, גם כשהמבנה הנטוש הפך למלון

המלון משתרע על שטח גדול מאוד ובשוליו נמצא אגם מקסים שאפשר לטבול בו, לגלוש  בגלשן רוח או לשוט בסירה, ובסביבתו יש אפשרויות רבות לרוכבי אופניים. אפשר להתרשם מהאזור הכפרי, המנוקד שדות, יערות ואגמים, במהלך נסיעה ברכבת תיירותית קטנה, שאחת התחנות שלה נמצאת ליד המלון. כתובת: Janickiego 1, Żnin, אתר

נסיעה קצרצרה מזנין, דרך נופים כפריים שלווים, מובילה אל ביסקופין (Biskupin). זהו אתר רחב ידיים על גדות אגם ביסקופינסקי, שהתגלו בו שרידים של יישוב חקלאי מתקופת הברונזה. הביקור כאן כולל עצירה במוזיאון קטן שבו מוצגים דגמים של היישוב וממצאים שנמצאו באתר, והליכה בשטח, שהוא בעצם מוזיאון פתוח, עם בתים שמראים איך חיו כאן לפני אלפי ומאות שנים. לסיום, אפשר לשוט באגם או להשתתף באחת הפעילויות המשפחתיות המוצעות למבקרים. מידע נוסף באתר

ביסקופין. מוזיאון פתוח עם דגמי בתים שמראים איך חיו פה בעבר

ביסקופין. מוזיאון פתוח עם דגמי בתים שמראים איך חיו פה בעבר

מידע שימושי: איך מגיעים ואיך מטיילים?

את המסלול המתואר בכתבה (ראו גם במפה המצורפת) עושים ברכב. הנסיעה מנמל התעופה פרידריך שופן בוורשה אל טורון, בכביש המהיר 1A/2A, אורכת כשלוש שעות. מטורון לבידגושץ' אפשר להגיע בנסיעה של כשעה. אל שאר המקומות המוזכרים בכתבה ניתן להגיע ברכב בקלות ובזמן קצר יחסית.

אם אתם מעדיפים להשתמש בתחבורה ציבורית, מתחנת הרכבת Warszawa Główna בוורשה יש רכבת מהירה לטורון, הנסיעה בה אורכת כשעתיים ורבע (בחישוב מועד ההגעה אל היעד, קחו בחשבון את ההגעה לתחנת הרכבת הזאת מנמל התעופה או ממקום הלינה שלכם בוורשה). מטורון אפשר לנסוע ברכבת לבידגושץ', הנסיעה אורכת קצת פחות משעה. אפשר להגיע גם לחלק מהמקומות המוזכרים כאן בתחבורה ציבורית, אם כי ההתניידות מסורבלת יותר. נסיעה באוטובוס מטורון לצ'חוצ'ינק אורכת כשעה, נסיעה באוטובוס מבידגושץ' לזנין אורכת כשעה ורבע. קצת מסורבל, אבל אפשרי.

מפת המסלול – טורון (עם קפיצה לצ'חוצ'ניק), בידגושץ', זנין וביסקופין:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפולין

קרקוב: הצעה לטיול בעיר היפהפייה
קרקוב: הצעה לטיול בעיר היפהפייה

קרקוב היא אחת הערים היפות בפולין, אם לא היפה שבהן, והיא מתהדרת באדריכלות עתיקה מרשימה. לצד המבנים ההיסטוריים והכיכרות המדהימות, יש כאן גם אוכל מצוין, שווקים משמחים, נופים יפים ואווירה שמחה. ויש גם המלצות לטיולים מוצלחים במרחק קצר ...

טיול עירוני בוורשה המתחדשת
טיול עירוני בוורשה המתחדשת

ורשה, שנחשבת זה מכבר ליעד תיירותי אטרקטיבי, מתחדשת לאחרונה באטרקציות מצוינות, בהן מתחמים תעשייתיים שהוסבו למרכזי תרבות, בילויים וקניות. הוסיפו לכך את זמן הטיסה הקצר ואת המחירים הזולים, ותבינו את סוד המשיכה. המלצות לטיול עירוני בבירת פולין

לודז' – עוף החול הפולני
לודז' – עוף החול הפולני

איך מספרים סיפור של עיר? מאיפה מתחילים והיכן מסיימים? על מה שמים את הדגש, על העבר או על ההווה? אלו השאלות שעלו במוחי כאשר סיירתי בעיר לודז' בפולין. עיר פוסט תעשייתית, עם עבר עשיר, אך בו זמנית גם ...