תפריט עמוד

יעדים לחופשה משפחתית בקיץ 2022

איפה אתם רוצים לבלות את חופשת הקיץ המשפחתית? בין אם אתם רוצים חופשת בטן-גב מפנקת, חופשה עירונית גדושת אטרקציות, טיול של טבע ונופים או רואד טריפ גדוש הרפתקאות, יש לנו הצעות בשבילכם

הקיץ הקרוב יהיה הראשון מאז פרוץ הקורונה שבו השמים פתוחים באמת ואפשר לטייל בעולם כמעט ללא מגבלות. אחרי שנתיים של סגרים ובידודים, התחזיות מדברות על הקיץ העמוס ביותר בנתב"ג ונראה שרבים מתכננים לצאת את גבולות הארץ. השאלה הנשאלת היא, לאן לנסוע. בחרנו בשבילכם שבעה יעדים נהדרים למשפחות, קרובים ורחוקים, חלקם קלאסיים וחלקם קצת מחוץ למסלול המוכר, שיספקו כל טעם.

על המים: קרוז בים התיכון

רוצים להרגיש חו"ל בלי לעלות על מטוס? אתם יכולים לנסוע לסיני ואתם גם יכולים לנסוע לנמל חיפה ולעלות על אניית נופש שמפליגה לקפריסין וליוון. שייט בספינת תענוגות הוא אחת מאפשרויות הנופש המוצלחות ביותר למשפחות. מדובר בחופשה נטולת דאגות ולוגיסטיקה – בלי נסיעות ארוכות, בלי פקקים, בלי אריזות מדי יום ביומו, בלי לדאוג איך להעסיק את הילדים או מה הם יאכלו לארוחת הערב. האנייה היא מלון צף שנוסע אתכם ושיש בו הכל, והיא מציעה את השילוב האידאלי בין טיול שבו רואים כל יום יעד אחר לבין חופשת בטן-גב על שפת הבריכה בסגנון הכל-כלול.

האי סנטוריני בקרוז ים תיכוני

האי סנטוריני בקרוז ים תיכוני

בקיץ הקרוב ההיצע יגדל ולהפלגות של מנו ספנות יתווספו ההפלגות של Royal Caribbean. ההיצע כולל הפלגות קצרצרות של שלושה לילות עם עגינה אחת בלימסול שבקפריסין, והפלגות ארוכות יותר, של 8-4 לילות, שכוללות עגינה באיי יוון, ובהם רודוס, סנטוריני, מיקונוס ואתונה בירת יוון. האונייה בה שטים, Raphsody of the Seas  כוללת מבחר גדול של מסעדות וברים, בריכות שחייה עם מגלשות מים, כמה בריכות ג'קוזי רחבות ידיים, מועדון ילדים, ספא, חדר כושר ואפילו קיר טיפוס, ומתקיימות בה הופעות, הפעלות וסדנאות לכל המשפחה.

כמה זמן? 8-3 לילות

בריכה באוניית תענוגות. גם טיול, גם בטן-גב | צילום: Vintagepix, שאטרסטוק

בריכה באוניית תענוגות. גם טיול, גם בטן-גב | צילום: Vintagepix, שאטרסטוק

הכי זול: איסטנבול

תורכיה חזרה בשנה האחרונה למפת התיירות הישראלית. בעוד שמשפחות ישראליות רבות בוחרות בחופשת בטן-גב באנטליה, גם איסטנבול היא יעד נפלא למשפחות, בנוסף להיותה אחד היעדים הזולים ביותר באירופה. איסטנבול מציעה הרבה חוויות שלא כדאי להחמיץ, כמו ביקור במסגד איה סופיה, בארמון טופקאפי או במסגד הכחול, קניות בבזאר הגדול ושייט במצרי הבוספורוס, אבל מעבר לכל אלה, היצע האטרקציות המשפחתיות בעיר לא נופל מזה של ערים גדולות כמו פריז או לונדון.

גם ילדים יתקשו להישאר אדישים לקסם של איסטנבול

גם ילדים יתקשו להישאר אדישים לקסם של איסטנבול

בין היתר תמצאו פה את מרכז התגליות של לגו (Legoland Discovery Center) –  פארק שעשועים מקורה מבית לגולנד; מוזיאון השעווה מאדאם טוסו, אקווריום של רשת האקווריומים הבינלאומית Sea life וגם את עיר הילדים Kidzania.בנוסף תמצאו באיסטנבול הרבה אטרקציות משפחתיות מקומיות ומוצלחות  – פארק השעשועים Isfanbul, דולפינריום, פארק מיניאטורי בשם Miniaturk, מוזיאון תחבורה ועוד.

כמה זמן? 7-3 לילות

באיסטנבול יש שילוב מנצח של מונומנטים ואתרים היסטוריים ודתיים לצד אטרקציות לכל המשפחה

באיסטנבול יש שילוב מנצח של מונומנטים ואתרים היסטוריים ודתיים לצד אטרקציות לכל המשפחה

יוון, אבל אחרת: נקסוס

יוון היא היעד הכי פופולרי בקרב משפחות ישראליות – היא קרובה, היא זולה, מזג האוויר בה נעים, יש בה חופים נהדרים, אתרים היסטוריים, אוכל טוב והרבה שלווה. מבין איי יוון, כמעט כל אי שתבחרו בו יהיה בחירה מוצלחת, אבל אם כבר הייתם בכרתים וברודוס ואתם מחפשים אי רגוע, נמליץ לכם על נקסוס. קודם כל, בגלל הדרך. ההפלגה יוצאת מנמל פיראוס הסמוך לאתונה, ונמשכת כשלוש-שש שעות, לא ארוך מדי בשביל לייגע, אבל מספיק ארוך בשביל לספק תחושה של הרפתקה (ואם תוכלו לשלב לפני כן כמה ימים בבירת יוון, מה טוב). נקסוס הוא הכי הכי גדול והכי ירוק מבין האיים הקיקלאדיים. זהו אי רגוע ושליו עם חופים חוליים ארוכים ויפים, וגם פנים האי ההררי מספק הרבה עניין, עם חוות קטנות, מחלבות, מטעי זיתים, כפרים מסורתיים, שרידים ארכאולוגיים ומסלולי הליכה. אם אתם רוצים חופשה שלווה של ים עם הרבה טבע, נקסוס הוא המקום בשבילכם.

נקסוס הוא הירוק מבין האיים הקיקלאדיים ויש בו כל מה שצריך לחופשה שלווה

נקסוס הוא הירוק מבין האיים הקיקלאדיים ויש בו כל מה שצריך לחופשה שלווה

בבירת האי, נקסוס, תמצאו את מבצר נקסוס, שרידי מקדש אפולו, כמה מוזיאונים קטנים וסמטאות צרות המשובצות בחנויות, מסעדות וברים.  מחוץ לעיר תמצאו כפרים ציוריים כמו Chalki, חופים יפהפיים, מרביתם מרוכזים בצד המערבי של האי, כמו Plaka, Agios Georgios ו-Agia Anna.

כמה זמן? 7-3 לילות

חוף ]לאקה בנקסוס. האי מתאפיין בחופים חוליים רחבים | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

חוף פלאקה בנקסוס. האי מתאפיין בחופים חוליים רחבים | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

הכי נוף שיש: טיול כוכב באוסטריה

הרים שפסגותיהם מושלגות, כרי מרעה ירוקים, אגמים בצבע טורקיז, יערות עבותים, טירות עתיקות – התפאורה המושלמת הזו לחופשה המשפחתית הבאה שלכם מחכה לכם בהרי האלפים, ואחת האפשרויות האטרקטיביות ביותר למשפחות היא אוסטריה. טיסות הלואו קוסט לווינה הופכות את העיר לאטרקטיבית במיוחד לקהל הישראלי, וממנה אפשר להמשיך בקלות להרי האלפים ברכב שכור או ברכבת, רצוי אחרי שהקדשתם יומיים או שלושה לבילוי בעיר האלגנטית, הגדושה באטרקציות לכל המשפחה. גם המחירים באוסטריה נוחים יחסית בהשוואה לשכנותיה (ובעיקר שווייץ היפהפייה אך יקרה להחריד). ביחד עם היצע גדול במיוחד של אטרקציות בטבע לכל המשפחה, כמו פארקי חבלים, מגלשות הרים ופארקי רגליים יחפות, כפרי נופש ידידותיים למשפחות ותפריט שכולל שניצלים עצומי ממדים, שטרודל וינאי וכדורי מוצארט, מתקבלת חופשה שילדים ומבוגרים כאחד יתקשו לסרב לה.

חבל זלצבורגלנד גדוש באגמים שמזמינים לרחצה או לשייט

חבל זלצבורגלנד גדוש באגמים שמזמינים לרחצה או לשייט

אזור זלצבורגלנד חביב במיוחד על משפחות, הודות לנופים מהפנטים ושפע של אטרקציות ומוקדי עניין. בנוסף לזלצבורג, בירת החבל היפה (אל תוותרו על סיור בעיר העתיקה ועל טירת הלברון), תמצא כאן עוד אינספור אטרקציות: אגמים אלפיניים שאפשר לשוט בהם, מפלים מרשימים, כמו מפלי קרימל, הגבוהים במרכז אירופה; טיולים רגליים בנקיקים עמוקים ושצפים כמו נקיק ליכטנשטיין, טירות עתיקות כמו טירת וורפן, מערת הקרח הגדולה בעולם, מכרות מלח כמו מכרה הליין (Hallein), הרים רבים מספור שאפשר לטפס לראשם ברכבל, פארקי חבלים ואתרי ספא ופארקי מים כמו Alpentherme Hofgastein.

כמה זמן? שבוע-שבועיים

מגלשת הרים באוסטריה | צילום: ELEPHOTOS, שאטרסטוק

מגלשת הרים באוסטריה | צילום: ELEPHOTOS, שאטרסטוק

משהו אחר לגמרי: מרוקו

אם אתם רוצים חופשת קיץ משפחתית קצת שונה, כזו שבה שווקים ססגוניים מחליפים את מרכזי הקניות הממוזגים והילדים רוכבים על גמלים במקום להסתחרר ברכבות הרים, תחשבו מרוקו. הסכמי הנורמליזציה עם מרוקו והפעלת הטיסות הישירות למדינה הפכו את מרוקו ליעד אטרקטיבי במיוחד – לא רחוק מדי, לא יקר מדי, אבל שונה לחלוטין.

ממרקש אפשר לצאת לטיולים בהרי האטלס,למשל, לקסבת אית בין חדו

ממרקש אפשר לצאת לטיולים בהרי האטלס,למשל, לקסבת אית בין חדו

מרוקו גדולה ומגוונת, ואם אתם לא רוצים לבלות עם הילדים בעיקר בנסיעות, עדיף להתמקם בשני יעדים ומהם לצאת לטיולי כוכב. מרקש היא בחירה מצוינת למשפחות, גם בגלל שהיא עיר מרתקת ומסעירה, עם המון מוקדי עניין –  מכיכר ג'מע אל פנה והשווקים ועד לארמון לה בהאיה וגני מג'ורל; אבל גם בגלל שהיא מהווה בסיס מצוין לטיולים במדבר הסהרה ובהרי האטלס. מכאן תוכלו לצאת לטיולים במפלי אוזוד השוצפים, בעמק האוריקה הירוק, בכפר המבוצר אית בן חדו, או לטיול מדברי על גבו של גמל.

מרוקו מציעה עןד המון יעדי מלהיבים, אבל מכיוון שקיץ וחם, כדאי לבחור באחת מערי החוף של מרוקו למחצית השנייה של החופשה. אסווירה, עיירת החוף הפורטוגזית שמציעה דיונות חול וחופים יפים ושלווים וסירות דייגים היא בחירה מצוינת.

רק כדאי לקחת בחשבן שחם במרוקו בקיץ, ולכן תכננו את הימים שלכם אחרת. התעוררו מאוחר, בלו את הבוקר והצהריים בעצלתיים בים או בבריכה, ותתחילו לטייל בשעות אחר הצהריים והערב, כשיותר נעים.

במרוקו יש שפע אפשרויות לינה נהדרות למשפחות – מריאדים מעוצבים עם חצרות פנימיות ובריכה מרעננת, דרך אתרי גלמפינג יוקרתיים בהם תוכלו לבלות את הלילה בסטייל תחת כיפת השמים ועד לכפרי נופש בסגנון קלאב מד.

כמה זמן? חמישה ימים – שבועיים

במרוקו אפשר ללן בריאדים מעוצבים עם בריכה מרעננת | צילום: MikeDotta, שאטרסטוק

במרוקו אפשר ללן בריאדים מעוצבים עם בריכה מרעננת | צילום: MikeDotta, שאטרסטוק

חופשה טרופית: תאילנד

תאילנד נחשבת בשנים האחרונות לאחד היעדים האהובים ביותר על משפחות. קל להבין מדוע – חופים חלומיים, המון פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה, מלונות מפנקים במחירים מצחיקים, אינספור אפשרויות לקניות ואוכל נפלא שגם ילדים אוהבים – איזה ילד יסרב למנת פאד תאי, סטיקי רייס או אננס טרי? מעבר לכל אלה, קסמה של תאילנד נעוץ בעובדה שמצד אחד היא מאפשרת לחוות נופים אקזוטיים ותרבות שונה, ומצד שני היא מאפשרת לעשות זאת בתנאים מערביים ונוחים.

מפלים בג'ונגל בצפון תאילנד

מפלים בג'ונגל בצפון תאילנד

המסלול של מרבית המשפחות בתאילנד נע על ציר בנגקוק – צ'יאנג מאי – האיים. בנגקוק היא עיר בירה כאוטית ומרתקת, שמציעה הצצה לתרבות אחרת – למשל, בארמון המלך, במקדשים ובשוק הצף. לצד זאת, יש בה קניוני ענק כמו Siam Paragon (שבו יש גם אקווריום מצוין), פארקי מים להתרענן בהם מהלחות, כמו Siam Park City והרבה אטרקציות לכל המשפחה כמו פארק השעשועים Dream World, מוזיאון הילדים Children's Discovery Museum ועיר הילדים Kidzania.

צפן תאילנד מציעה חוויה שונה לחלוטין – כאן תוכלו לטפל בפילים, לעשות רפטינג, לצאת לטרקים בג'ונגל, לפגוש שבטים, לבקר במקדשים ולהשתתף בסדנאות בישול. לפופולריות הרבה ביותר בקרב משפחות זוכים האיים של דרום תאילנד, שמציעים חופים קסומים עם חול לבן ומי טורקיז, יערות גשם והרבה אטרקציות, במיוחד באיים התיירותיים פוקט וקוסמוי. עם זאת, לא חייבים להיצמד לאיים המאוד מתויירים. אם אתם מעדיפים חופשה שלווה יותר, ייתכן שתיהנו דווקא באיים פחות עמוסים כמו קו לנטה, קו צ'אנג, קו סאמט  או קו טאו.

חופי תאילנד הם יעד מושלם לחופשה משפחתית

חופי תאילנד הם יעד מושלם לחופשה משפחתית

טבע, ערים ופארקי שעשועים: רואוד טריפ בקליפורניה

אם אתם אוהבים להיות בדרכים, לא חוששים מנסיעות ארוכות ורוצים יעד שייתן מענה לכל אחד מבני המשפחה, סעו לקליפורניה. עם טיסות ישירות לסן פרנסיסקו ולוס אנג'לס ושער דולר נמוך, ארצות הברית בכלל וקליפורניה בפרט צפויות ליהנות מהרבה מבקרים בקיץ הקרוב.

חופי קליפורניה מזמינים לגלישת גלים | צילום:Denis Moskvinov, שאטרסטוק

חופי קליפורניה מזמינים לגלישת גלים | צילום:Denis Moskvinov, שאטרסטוק

למה דווקא קליפורניה? כי יש בה הכל. ערים גדולות ומסעירות? יש. קשה להתחרות בהיצע של לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו. אטרקציות משפחתיות? יש ויש. דיסנילנד, אולפני יוניברסל, פארק עולם הים, לגולנד וסיקס פלאגס הם רק חלק מהמבחר. טבע ונופים? לאורך כל הדרך. צוקים שצונחים בתלילות אל הים, חופים חלומיים שמזמינים לגלישה, יערות סקוויה ומפלים דרמטיים הם רק חלק ממה שמצפה לכם.

יש אינספור אפשרויות לרואוד טריפ בקליפורניה, כאשר המסלול הקלאסי למשפחות מתחיל לרוב בסן פרנסיסקו, ממשיך לפארק הלאומי יוסמיטי, לחצי האי מונטריי ולאתרים נוספים על כביש מס' 1 כמו ביג סור. לבסוף מגיעים ללוס אנג'לס, שם אפשר לבלות כמה ימים בעיר עצמה, על שלל אתריה וכן בפארקי השעשועים שבעיר ובסביבתה (דיסנילנד, קליפורניה אדוונצ'ר, אולפני יוניברסל, סיקס פלאגס ועוד). מי שיש לו זמן נוסף, יכול להדרים עד סן דייגו וליהנות מחופיה היפים ומשלל אטרקציות משפחתיות כמו פארק עולם הים, פארק לגולנד  וגן החיות של סן דייגו שהוא מהטובים מסוגו בעולם.

משפחה מטיילת בפארק יוסמיטי

משפחה מטיילת בפארק יוסמיטי

את המסלול הזה אפשר לעשות ברכב שכור וללון במוטלים ומלונות לאורך הדרך, ואפילו בקמפינג (למשל, בפארק יוסמיטי), אבל לחוויה בלתי נשכחת, כדאי לעשות אותו בקרוואן.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.