תפריט עמוד

ים המלח בעשירייה האחרונה של שבעת פלאי תבל

ב-11.11.2011 נדע סופית אם ים המלח נבחר לאחד משבעת פלאי עולם הטבע. נכון לעכשיו, הוא נמצא בעשירייה האחרונה, הכוללת בין השאר את הגרנד קניון, שונית המחסום הגדולה, הר הגעש וזוב באיטליה, נהר תת קרקעי בפיליפינים ומערות לבנוניות

רגע האמת מתקרב: ב-11.11.2011 בשעה 7:07 בערב נדע האם ים המלח נבחר לאחד משבעת פלאי עולם הטבע. נכון לכתיבת שורות אלו ים המלח נמצא בעשיריית הגמר, כשלצדו תשעת האתרים הללו: הגרנד קניון בארצות הברית, שונית המחסום הגדולה באוסטרליה, מפרץ האלונג בווייטנאם, מערות ג'איטה בלבנון (מערות באורך של תשעה ק"מ מצפון לביירות), האי ג'זו בקוריאה הדרומית, הפארק הלאומי קומודו באינדונזיה, הנהר התת קרקעי פוארטו פרינצ'סה בפיליפינים, דלתת סונדרבאנס בשפך הגנגס בהודו והר הגעש וזוב באיטליה.

מבין פלאי הטבע הידועים ביותר שלא נמצאים בשלב זה בעשיריית הגמר ניתן למנות את נהר האמזונס, שחוצה תשע מדינות ביבשת אמריקה הדרומית; מפלי האיגוואסו על גבול ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי; הר השולחן בדרום אפריקה; אולורו, "הסלע האדום" האוסטרלי. עם זאת, חשוב לציין כי עשיריית הגמר אינה סגורה, והיא מתעדכנת כל הזמן בהתאם להצבעות, כך שהכל עדיין פתוח. אדמונד פיצ'רלד, ראש אגף תקשורת של ארגון שבעת פלאי עולם, מציין כי בתחרות הקודמת, שבה נבחרו שבעת פלאי תבל מעשי יד אדם, התרחשו שינויים רבים בשבוע האחרון של ההצבעה, וגם הפעם הכל עוד יכול להשתנות.


ים המלח, פלא טבע שהולך ונעלם

עדיין לא מאוחר מדי להצביע ולהבטיח שפלאי הטבע החשובים לכם אכן ייבחרו. ההצבעה נעשית דרך האתר הרשמי, והיא כרוכה בהרשמה קצרה. בחירה כאחד משבעת פלאי עולם הטבע תביא התעניינות רבה לאתרים הנבחרים, תגביר את התיירות אליהם ותעזור לשמר אותם.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.