תפריט עמוד

יום הנדידה הבינלאומי: להגן על ציפורים נודדות

יום הנדידה הבינלאומי יצוין בהפנינג בגן הלאומי בית גוברין. השנה הדגש מושם על הגנת תחנות העצירה בנתיב הנדידה

יום הנדידה הבינלאומי מצוין ברחבי העולם על מנת להעלות את המודעות לצורך בהגנה על בעלי הכנף. בארץ יתקיים ביום הזה, 30 באפריל, הפנינג בגן לאומי בית גוברין. הנושא השנה הוא "מעוף הציפור בסכנה – כל שנה הקרקע משתנה", כשדגש מושם על שמירה של תחנות העצירה לאורך נתיבי הנדידה. עופות נודדים מהווים סמן חשוב לאיכות הסביבה ולמצב השימור של הטבע העולמי. בכל שנה יותר ויותר אתרים המשמשים את הציפורים הנודדות כתחנות "תדלוק" בדרכן אל היעד נעלמים לחלוטין או נפגעים, בעיקר כתוצאה מניצול יתר של הקרקע בידי האדם. עיור, חקלאות אינטנסיבית, ייבוש מקווי מים – לכל אלה יש השפעה ישירה על מצבן של אוכלוסיות הציפורים הנודדות.

במהלך האירוע בבית גוברין יומחש הצורך בהגנה על עופות נודדים ועל תחנות העצירה במגוון דרכים: תערוכת צילומי ציפורים, הפעלות לכל המשפחה בנושא ציפורים נודדות, השבה לטבע של עופות שטופלו בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים, היכרות עם עבודת הצפרים ועוד.

האירוע לציון יום הנדידה הבינלאומי יתקיים ב-30 באפריל בגן לאומי בית גוברין בין השעות 15:00-11:00, ההשתתפות כרוכה בתשלום. מידע נוסף בטלפון 3639* או באתר האינטרנט.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.