תפריט עמוד

יוון ההררית – לא מה שחשבתם

טיול ג'יפים חוויתי בנופיה המרהיבים של יוון ההררית. פסגות נישאות, קניונים שופעי מים, מנזרים תלויים וכפרים עתיקים - והכל על רקע הירוק האביבי. ומי שצריך עוד קצת אדרנלין, יתענג על רפטינג בנהר וגלישה באומגה ענקית מעל הנוף

רבים חושבים כי יוון היא רק איים שטופי שמש ואתרים ארכיאולוגיים, אבל הטיול ביוון ההררית מגלה יוון אחרת לגמרי: טבע פראי ונופים מפעימים, נהרות שופעי מים, מצוקים דרמטיים, כפרים נידחים ומנזרים תלויים. באביב יפה כאן שבעתיים, כשהפסגות הגבוהות עדיין מושלגות והנופים הירוקים מנוקדים בפריחה מקסימה. הוסיפו לאלה את האוכל בטברנות המקומיות ותקבלו חוויה מענגת לכל החושים.

תראו איזה כיף מחכה לכם ביוון:



הטיול מתחיל בחבל אבריטניה, חבל ארץ הררי, המכונה "שווייץ של יוון" בזכות הפסגות האדירות והנהרות שזורמים בקניונים מרשימים. על רקע הנוף המרהיב הזה, אפשר לצאת לשלל הרפתקאות בטבע, כמו גלישה באומגה ענקית מעל מפגש של נהרות וטיול הליכה בנהר אל עבר מפלים יפהפיים. באזור נמצאים גם מנזר פרוסוס הבנוי על סלע, המערה השחורה, ואגם פלסטירה, אחד האגמים היפים ביותר ביוון.

רפטינג חוויתי ממתין לכם בנהר הארטוס. לאחר שעוברים הדרכה קצרה איך להשתמש בציוד, מורידים את הסירה אל המים ויוצאים למסע מהנה במיוחד, דרך נופים עוצרי נשימה ומפלים קטנים שהסירה מדלגת מעליהם בקלילות.


יוון ההרית משופעת באגמים בצבע כחול משגע

באזור זה נתרשם לא רק מנפלאות הטבע אלא גם ממעשה ידי אדם, בכפרי זגוריה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. שם נדמה שהזמן עמד מלכת. בכפרים העתיקים הללו אפשר לשוטט בין בתי אבן נאים, שגגותיהם עשויים מרעפי צפחה, ולהתפעל מגשרי האבן, שחוצים את הנחלים ופלגי המים הרבים.


מנזר תלוי בראשו של עמוד סלע במטאורה

אחד האתרים המיוחדים ביותר ביוון ההררית הוא המנזרים התלויים של מטאורה.
את המנזרים, שנמצאים בראשי עמודי סלע תלולים, הקימו בימי הביניים נזירים אשר חיפשו מקום שקט להתבודדות. בעבר הגישה היחידה אליהם היתה בסולמות ארוכים או דרך סלים מוחברים לחבלים. כיום הגישה למנזרים קלה יותר, אבל הם עדיין שומרים על אופיים הייחודי.


הטיול עובר בנופים ירוקים שופעי מים | צילום: אבי רז

בעוד שהימים מוקדשים לטיולים בטבע, בערבים אפשר לבלות בטברנות מקומיות וליהנות מהמיטב של המטבח היווני: סלט יווני אותנטי, צלעות כבש על האש ודגים שזה עתה נמשו מהמים.


סלט יווני. האוכל המקומי הוא חלק בלתי נפרד מהנאות הטיול

אחרי האוכל, גם אם מתחשק להתרווח בכיסא על ספלון של קפה יווני חזק, כשצלילי הבוזוקי נשמעים ברקע – קשה שלא להצטרף למקומיים ולפצוח בריקוד סוער, משל הייתם זורבה היווני.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.