תפריט עמוד

טקס לציון הכרזת נחל מערות כאתר מורשת

"הוועד הישראלי לאונסק"ו גאה על בחירתו של אתר נחל המערות לאתר מורשת עולמית, השביעי במניין אתרי המורשת העולמית בישראל", כך אמרה דלית אטרקצ'י, מזכ"לית הוועד הישראלי של אונסק"ו, בטקס לציון הכרזתו של נחל מערות כאתר מורשת עולמית. הבחירה בנחל, המתחיל את דרכו במרומי הכרמל ונשפך אל הים התיכון, נעשתה בשנה שעברה במהלך כינוס של אונסק"ו בסנט פטרסבורג. בכך הצטרף האתר הישראלי לרשימה מכובדת ביותר של אתרים עולמיים, בהם הגרנד קניון, מפלי האיגואסו, העיר האסורה בבייג'ין והאוורסט.

בשמורת נחל מערות יש קבוצה של מערות פרהיסטוריות, שבהן התגוררו בני אדם ברציפות במשך מאות אלפי שנים. תופעה זו של שימוש האדם באותן המערות, נדירה מאוד בעולם. באחת ממערות הנחל, מערת התנור, נשמר רצף של שכבות ארכיאולוגיות בעובי של 20 מטרים. השכבות אוצרות בתוכן שרידים המעידים על קיום האדם הקדמון במשך מאות אלפי שנים. בשמורה יש עדות למפגש ייחודי בין שני סוגי האדם: הנאנדרטל וראשוני האדם המודרני. בנוסף, ישנן עדויות לקבורות הראשונות בעולם, צעד משמעותי בהתפתחות הדתית-פולחנית והתרבותית של בני האדם.

"האתר מצטרף לרשימה מכובדת של 981 אתרים מרחבי העולם, וזו גאווה לישראל שעוד אחד מאתריה מצטרף לרשימה ויישמר כעדות היסטורית למען הדורות הבאים", אמר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים.

לקריאה נוספת:

נחל מערות עם ילדים: משפחת קדמוני
נחל מערות עם ילדים: משפחת קדמוני
משפחת בר כהן ממשיכה לטייל בארץ. הפעם הם נסעו לשמורת נחל מערות שבכרמל. בני המשפחה (ואורח אחד) טיפסו קצת, ראו שפני סלע, נהנו מהנוף ושמעו על חייו של האדם הקדמון


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.