תפריט עמוד

טסים לארצות הברית? פרטיכם האישיים יועברו לממשל

במסגרת המלחמה בטרור, כל חברות התעופה הטסות לארצות הברית נדרשות מעתה להעביר לממשל האמריקאי את שמות הנוסעים ופרטים נוספים עליהם

האח הגדול, גרסת המציאות: כל 197 חברות התעופה שטסות לארצות הברית או חולפות בגבולותיה האוויריים, נדרשות מעתה לאסוף את שמות הנוסעים, מינם ותאריך הלידה שלהם ולהעביר אותם לממשל האמריקאי עוד לפני שהטיסה יוצאת לדרך. שמו של כל נוסע ייבדק מול רשימות של מחבלים ידועים ופוטנציאלים, ורק אז יוחלט האם להתיר לו לעלות על המטוס.

ההחלטה לדרוש את פרטיהם של הנוסעים לארצות הברית אינה קשורה באיומי הטרור של העת האחרונה, אלא במתקפת הטרור הגדולה ביותר שידעה המדינה – זו של 11 בספטמבר. ועדה שהוקמה לחקור את האירועים שהובילו לחטיפת המטוסים ולפיגועים במגדלי התאומים ובפנטגון המליצה, בין השאר, על איסוף מידע על נוסעים שעתידים להגיע לארצות הברית על מנת שאפשר יהיה לעצור אותם בטרם יעלו על המטוסים. יישום ההמלצה הזאת התעכב במשך שנים ארוכות בשל חששות לפגיעה בפרטיותם של הנוסעים, והנוסח שלה שונה שלוש פעמים לפני שהגרסה הנוכחית התקבלה והוחלט ליישמה.

התוכנית, שנקראת "טיסה בטוחה" (Secure flight), אמורה לאפשר לרשויות האמריקאיות די זמן לאתר אנשים שעלולים להוות סיכון ולמנוע את עלייתם למטוס, וכן להפחית את מספר המקרים שבהם נוסעים תמימים נחשדים כטרוריסטים ועוברים תחקור לא קל מיד עם הנחיתה בארצות הברית.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.