תפריט עמוד
טלסקופ החלל על שם האבל (Hubble) לא מפסיק להדהים את מפעיליו. במשך כ־12 שנה מרחף הטלסקופ מעל האטמוספירה של כדור הארץ ושולח מראות שלא מהעולם הזה. התמונות, שחלקן מגיעות מעצמים קוסמיים המצויים במרחק של מאות מיליוני ומיליארדי שנות אור מאיתנו, מספרות סיפור מרתק על יקום מרהיב, דינמי ובעיקר מלא חידות. בצילומים אפשר לראות גלקסיות המכילות מאות מיליארדי כוכבים, גלקסיות המתנגשות זו בזו, כוכבים מתפוצצים, חורים שחורים וכוכבים קניבליים המכלים את בני לווייתם.
טלסקופ החלל הוא מעין מעבדה מדעית בגודל אוטובוס, המרחפת בגובה ממוצע של כ־600 קילומטר מפני כדור הארץ. הטלסקופ מורכב ממכשור מדעי מתוחכם, שבולטות בו במיוחד מצלמות משוכללות האוספות את האור המגיע מהעצמים הנצפים וממירות אותו למידע דיגיטלי, שנשלח לכדור הארץ.
במרץ 2002 הורכבה בטלסקופ מצלמה המכונה ACS (מצלמה מתקדמת למחקרים), שמאפשרת לצלם עצמים קוסמיים בשדה רחב יותר ובאיכות חסרת תקדים. כמה חודשים לאחר שהחלה לפעול כבר מספקת המצלמה את הסחורה.
הצילומים שהיא משגרת לכדור הארץ מעוררים תדהמה והתפעלות, או כפי שניסח זאת אחד האסטרונומים שמשתתפים בפרויקט: "המצלמה החדשה מאפשרת לנו למתוח אחורנית את גבולות היקום המוקדם. כעת אנו יכולים להיכנס לתקופת 'איזור הדמדומים', כאשר הגלקסיות רק החלו להיווצר מהאפלה הגדולה ששררה לאחר התקררות היקום שבאה אחרי המפץ הגדול".
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.