תפריט עמוד

טיפים לטיסה רגועה

עבור רבים מאיתנו הטיסה היא חוויה לא נעימה, גם אם אינכם סובלים מפחד טיסה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להירגע לפני הטיסה ובמהלכה

1. לאכול נכון – בשבוע שלפני הטיסה הקפידו לאכול ארוחות מסודרות. איכלו אוכל בריא ומזין. ירקות, פירות, דגים או בשר לא שמן. אל תעמיסו על הקיבה ותנו לה לעבוד בנחת. עליה למטוס עם בטן מלאה גזים המתקשה לעכל את המזון שנאכל תכביד עליכם ותגרום ללחצים ולתחושות לא נעימות בטיסה עצמה.

2. להתלבש נכון – טיסה בבגדים לא נוחים עלולה לתרום רבות לעצבנות והיסטריה בזמן הטיסה ולכן – ליבשו בגדים יפים אך נוחים. אמנם לפי קוד ההתנהגות הצרפתי צריך לסבול כדי להיות יפה אך במקרה של טיסה אם תסבלו מנעלים לוחצות או בגדים צמודים ולא נוחים, מובטח לכם שגם תראו
רע. ולכן מומלץ לבחור את בגדי הנסיעה בקפידה. מכיוון שרובנו אוהבים להראות טוב בייחוד כאשר אנחנו בדרכנו למסע חדש עם הפתעות חדשות, כדאי מאוד לפנות זמן, מחשבה ואי אלו זוזים לטובת הגרדרובה.

3. במה לארוז – איש איננו מעוניין לגלות בלילה של הטיסה שהריצ'רץ, בתרמיל המעולה שהשאיר לכם יניב כשחזר מדרום אמריקה, מקולקל. רק המחשבה על ריצה לעבר המטוס, עמוסים בשקיות פלסטיק, יכולה לערער אפילו את הנוסע הנינוח ביותר. לכן אם אתם לא טסים אחת לשבוע מומלץ מאוד לבדוק מראש מה מצב התרמיל או המזוודה שברשותכם. להגרר בשדות תעופה עם תרמיל או מזוודה כבדים, לא נוחים ומעצבנים יכול להעכיר את הנסיעה. מומלץ להשקיע בתרמיל או מזוודה טובים, נוחים שיאפשרו לכם לנוע בנוחות ובזריזות ממקום למקום.

4. האריזה – המחשבה שאולי שכחתם לארוז את המעיל בדיוק כשאתם על הטיסה לאנקורג' יכולה להרוס לכם את הטיול. לעלות לטיסה טרודים במחשבה – ארזתי או לא ארזתי את המעיל – היא לא מצב מומלץ. ארגון מראש עשוי לתרום רבות לשלוות הנפש בטיסה. אם המשפט "אוי אני חושבת ששכחתי להכניס את … למזוודה" הופיע אצלכם יותר מדי פעמים, זה הזמן להתגבר על הפרובלמה. אל תתבישו, התחילו לארוז זמן רב מראש. סדרו את כל מה שאתם רוצים לקחת לנסיעה בערימות קטנות ולפי נושאים, סוודרים, תחתונים, מפות וכו'. הרשו לעצמכם להתלבט,להגג ולהחליט בנחת – מה הם הדברים שאתם באמת רוצים לקחת איתכם. למה יש ולמה אין מקום. אירזו לאט ובנחת. אל תשאירו את האריזה לרגע האחרון.

5. להגיע בזמן – זכורה לי היטב אותה טיסה שהחמצתי מלונדון לפאריז. אמנם, מדובר בטיסה קצרה אבל אותם רגעים בהם רדפתי אחרי המטוס כשאני דוחפת את עגלת התינוק של בני היו לא נעימים, בלשון המעטה. החמצה של טיסה כרוכה לא רק באיבוד זמן ומזומנים אלא בעוגמת נפש רבה. התחושה שאולי נאחר את הטיסה יכולה לגרום ללחץ מיותר ולכן כדי לצאת מהבית בזמן. לאלו מאיתנו הלחוצים במיוחד מומלץ לוותר על הנהיגה לשדה לטובת מונית או רכבת.

6. חרדת טיסה – לא מעט אנשים סובלים מפחדים וחרדות טיסה – להלן כמה תרגילים לרוגע מנטלי מתוך ספרם של ד"ר ראובן ברק (MD) וענת צחור – מדריך מפה לריפוי טבעי – הדרך לחיים בריאים.

תרגילים לרוגע מנטלי
המוח, בכוחותיו הבלתי מוגבלים, יכול להשפיע על רגשותיו והתניותיו של אדם ואף על גופו באמצעות פעילות מנטלית מכוונת אפשר להגיע לשליטה בחרדות ובפחדים ובכל אותם רגשות המשבשים את החיים.

תרגיל שינוי צבע או צורה

• יושבים בתנוחה נוחה ובעיניים עצומות
• נושמים עמוקות ובאיטיות כמה פעמים.
• מתבוננים פנימה ומננסים לראות איזה צבע יש לרגש או לכאב המטריד ובאיזה מקום בגוף הם ממוקמים – בחזה , בבטן, בגרון? בוחרים צבע אהוב, כזה המקנה שלווה, רוגע ונעימות (לעיתים קרובות זה הצבע הכחול).

מתחילים לצבוע את הרגש הרע בצבע האהוב. כשמצליחים, מדמיינים כיצד הצבע האהוב מתחיל להתפשט בגוף כולו, מתפזר וממלא כל תא ותא, כל נקבובית ונקבובית, כל איבר ואיבר. אט אט נצבע הגוף ועם כל מולקולת צבע המתפשטת בגוף משתרררים בו רוגע, שלווה, בטחון, תחושת כוח, בריאות ונעימות.
• אם תרגיל הצבע קשה מדי, אפשר לנסות לבצע אותו באמצעות צורה במקום צבע. מדמיינים את צורת הרגש השלילי – האם הוא גדול או קטן? מתחילים לשנות את צורתו ולהפוך אותו לכדור, ללטש ולעגל את פינותיו, להחליק את פניו.
• ברגע שהרגש הפך לכדור, אפשר להתחיל לגלגל אותו בתוך בגוף, להעביר אותו ממקומו הקבוע למקום אחר, כמו כף היד, וממנה להוציא אותו החוצה מהגוף ולהיפטר ממנו.

תרגיל הזיכרון הנעים

• יושבים בתנוחה נוחה ובעיניים עצומות.
• נושמים עמוק ובאיטיות כמה פעמים.
• מחפשים בזיכרון אחר רגע או תקופה בחיים שבהם חשתם תחושת שלווה ורוגע – מצב שנעים להיזכר בו. חוזרים בזיכרון באמצעות הדמיון לזמן ההוא ומנסים לראות כמה שיותר פרטים: האור, הצלילים, האווירה , תחושות הגוף, הנוכחים, דברים שנאמרו ונעשו. מנסים לחיות שוב את הרגע ההוא, לשהות בו.
• לומדים להרגיש את התחושות הגופניות שליוו את המצב הנעים ומתחילים "למתוח את הזמן" של אותו מצב – עוד רגע ועוד רגע, עוד שעה, עוד יממה.
• אם מאבדים את הרגע, חוזרים לאחרו ומתחילים שוב. עם התקדמות התרגול מתפתחת יכולת להביא באמצעות הזיכרון את התחושות הנעימות אל הכאן ועכשיו. הגוף והמוח לא שוכחים את היכולת להרגיש נינוחת וביטחון – אם אלה קיימים בכם, תוכלו לשוב ולשחזר אותם בעזרת תרגול.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.