תפריט עמוד

טיפים לבחירת שק שינה ואוהל

איזה נתונים כדאי לבדוק כשבוחרים שק שינה? מה החשיבות של מזג האוויר המקומי בבחירת אוהל? ומיהן החברות המובילות לאוהלים ושקי שינה? כל מה שצריך לדעת לפני שקונים שק שינה ואוהל

שקי שינה

הנושאים החשובים, שכדאי לבחון לפני שבוחרים שק שינה:

1. טמפרטורה מינימלית שתהיה בטיול
2. גודל שק השינה ומשקלו

שתי אפשרויות בסיסיות פתוחות בפני הבאים לרכוש שק שינה: שק שינה סינטטי, שמבודד מצוין אך הינו בעל נפח גדול ומשקל רב יותר (אך במחיר זול יחסית), או שק שינה עשוי מפוך, בעל כושר בידוד מעולה ויכולת דחיסה אופטימאלית, אך יקר יותר ודורש טיפול מיוחד.

כאשר בודקים שק שינה ישנם שני נתונים מרכזיים: COMFORT ו- EXTREME. נתוני ה EXTREME יבטיחו שתשרדו. המלצתנו – לקחת את הנתון שבידיכם על הטמפרטורה הצפויה באזור בלילות ולהגזים בלפחות 10 מעלות. לדוגמה, אם אני מתכוון לשהות בטמפרטורה סביב ה-0 מעלות (קור האופייני למדבר בארץ בחורף ועונות מעבר בלילות), עלי לרכוש שק שינה כאשר טמפרטורות ה COMFORT הינה מינוס 10 מעלות. אם אתם סובלים מחום באופן כללי, הפתרון פשוט – פתחו מעט את הרוכסן.

חברות מובילות – The North Face, Mt. Hardware, Mt. Equipment

אוהלים

התאמה לעונות השנה – לטיול חורף, אוהל שרשום עליו 3 או 4 עונות יתאים למשימה. כמו כן יש לחפש אוהלים בעלי כיסוי (FLY) אטום למים. הכיסוי יעניק אטימות למים והן בידוד מפני קור בזכות הדופן הכפולה שלו.

גודל – רכשו אוהל שמתאים למספר האנשים שצריכים לישון בו. אך אל תיקחו מקדם ביטחון גדול מדי בנפח – זה יעלה לכם במשקל התרמיל!

חברות מובילות – THE NORTH FACE, SIERA, MOUNTAIN HARDWEAR

אם מדובר בהליכה בתנאים לא קיצוניים כדאי להיעזר ב-TARP (במקום אוהל). זהו כיסוי דמוי סדין אטום למים, אשר באמצעותו נוכל לבנות מכסה בפני טל וגשם קל.
במצב זה, ישנים למעשה ללא קירות וכאן חשוב ששק השינה יהיה מותאם לתנאים וכך לא תסבלו מקור ותיהנו ממשקל קל ואינספור כוכבים ואוויר פתוח. מקלות ההליכה יכולים לשמש עזר לבניית המחנה ל-TARP .

עוד ציוד טיולים כאן

תודה לאנשי המקצוע שתרמו טיפים ורעיונות:
יריב דורון
מטיו ליבר

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.