תפריט עמוד

טיפים וטריקים – Shove It

מה זה בעצם Shove It ? הקפיצה הזו הומצאה בשלהי שנות התשעים בגורג', על ידי מספר גולשים שהשתעשעו ברכיבת BackSide ברוח חזקה ומצאו את עצמם מעופפים באוויר, מעל הציוד

יותם גוטמן | צילום: Joe Gough

זאת בעצם, מהות הקפיצה:
פנייה אגרסיבית לתוך הרוח, השכבת המפרש, ריחוף, הרמת המפרש ונחיתה.
נשמע פשוט, אך לא כך הדבר:
ה- Shove It דורשת הרבה מחויבות ותנועה נכונה עם הגוף, שצריך זמן רב כדי להתרגל אליה. בניגוד לשאר סוגי הקפיצות את ה- Shove It הכי קל ללמוד ברוח חזקה, בתנאי אובר פאואר. גם כיוון הרוח והגלים יותר פשוט מאשר בקפיצות אחרות- ניתן לבצע את הקפיצה בכל כיוון רוח, גם ב- Onshore מלא.

הכנה:
לקפיצה הזו צריך הרבה מהירות. גובה הרמפה ותלילותה לא נורא חשובים, ולפחות בהתחלה עדיף להתמקד בקפיצות מצ'ופ קטן. צריך להגיע לרמפה כאשר היא נמצאת טיפה מעלינו (לכיוון הרוח). עם המהירות שצברנו נתחיל לעלות לתוך הרוח, תוך הטיית המנור אחורה. הפעלת לחץ על העקבים תעזור לגלשן "לחתוך" לתוך הרוח.

קפיצה:
זמן קצר ביותר לפני הפגיעה ברמפה יש לשנות את העמידה:
המשקל עובר לבהונות, הגוף נשכב קדימה והמנור מוטה קדימה. הרגליים מתיישרות ומרחיקות את הגלשן מן המפרש.
כך למעשה אנו "נשכבים" מעל המפרש ומאפשרים לרוח ליצור עילוי ולהרים אותנו. בשלב המעוף חשוב להסתכל קדימה כדי לזהות את מיקום הנחיתה.
לפני הנחיתה צריך לחזור למצב הרגיל ( כדי לא לנחות על המפרש). לשם כך יש ליישר את היד האחורית- הרוח תרים את המפרש ותיישר אותנו לקראת הנחיתה
.

נחיתה:
כמו בכל נחיתה, גם כאן חשוב לכופף את הברכיים ולשמור את המשקל קדימה כדי לא להיכנס לספין אאוט.

לאחר שהקפיצה נלמדה אפשר להתחיל לדחוף את הגלשן רחוק יותר והביא אותו מעל הראש כמו ב- Table Top . ניתן גם לנחות מה– Shove It לוולקן או למעין צ'יז רול (ואז כל התרגיל נקרא Dark Flip).

בעיות ופתרונות:
1. לא מצליחים להישכב מעל המפרש:
פתרון – יותר מהירות בכניסה לתרגיל, שינוי משקל אגרסיבי בין העקבים לבהונות.
2. לאחר שהמשקל מעל המפרש, המומנטום של הגלשן ממשיך קדימה למעין וולקן (הגלשן מבצע סיבוב של 180 מעלות באוויר).
פתרון – ברגע שהגלשן מתחיל להסתובב קדימה צריך לדחוף את היד האחורית וליישר את המפרש.
3. בנחיתה לא מצליחים להתיישר ונוחתים על המפרש.
פתרון – דחיפה אגרסיבית יותר של היד האחורית, הישענות עם המשקל אחורה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.