תפריט עמוד

איך למצוא טיסות זולות – טיפים

אם בעבר נהגנו לתכנן חופשה חודשים ארוכים מראש ולשלם מאות דולרים ואף יותר על כרטיס טיסה, היום אפשר לקפוץ לסוף שבוע בברלין, פריז ואפילו טורונטו במחיר נסיעה ברכבת מתל אביב לנהריה. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא טיסות זולות

נתחיל בסיפור אמיתי לגמרי: בקיץ האחרון נסעתי לביקור משפחתי בנירנברג שבגרמניה. אחרי כמה ימים של שיטוט בעיר, החלטנו לצאת לטיול בסוף השבוע. חיפשנו לאן כדאי לנסוע ומכוח ההרגל נכנסנו לסקייסקנר ולחצנו על "כל מקום". התוצאה לא השאירה מקום להתלבטות: טיסה ללונדון ב-9.90 אירו בסוף השבוע הקרוב. ארזנו תיק קטנטן וטסנו ללונדון, כי מי יכול לעמוד בפני מחיר שכזה?

חברות התעופה הלואו קוסט (איזי ג'ט, ראיינאייר, וויז אייר, וואו אייר ודומותיהן, ראו מסגת בסוף הכתבה) הפכו את הרגלי הטיסות שלנו על פניהן. אם פעם טיסה לחו"ל היתה פרויקט של ממש, שדרש תכנון ארוך ותשלום של כמה מאות דולרים במקרה הטוב, הרי שהיום, לא רק באירופה גם בישראל, טיסות לחו"ל הפכו לדבר שבשגרה, עם מחירים שלפעמים זולים יותר מנסיעה ברכבת לנהריה.

יותר ויותר ישראלים "מתמחים" במציאת טיסות זולות, כאלה שמאפשרות לקפוץ לסוף שבוע לקרקוב, ברלין או ליון בלי שום נקיפות מצפון. איך הם עושים את זה? הנה 10 טיפים שיעזרו גם לכם למצוא טיסות זולות, כאלה שעולות כמה עשרות אירו ואפילו פחות מכך.

• טיפ מס' 1: אל תחליטו על יעד. אם כל מה שאתם רוצים זה לטוס לחו"ל במחיר מגוחך, אל תגבילו את עצמכם ליעד ספציפי. בכמה מנועי חיפוש טיסות (ראו טיפ מס' 5) אפשר לבחור בשורת היעד ב-Everywhere, כלומר כל מקום. בדרך זו תוכלו לגלות רשימה של יעדים זולים ולבחור את המתאים לכם ביותר.

• טיפ מס' 2: אל תגבילו את עצמכם בזמן. אם אתם גמישים בתאריכי הנסיעה ובאורך שלה תגלו שאפשר למצוא מציאות של ממש לאו דווקא בתאריך שרציתם. באתרי חיפוש טיסות אפשר לראות את לוח השנה, כשהתאריכים עם טיסות זולות מסומנים באופן ברור. גם אם אתם מזמינים את הכרטיס ישירות באתר של חברת תעופה, לעיתים קרובות יש אפשרות לסמן שהתאריך שלכם גמיש, וכך תקבלו תוצאות של כמה ימים לפני או אחרי התאריך הספציפי.

• טיפ מס' 3: אל תגבילו את עצמכם לחברת תעופה ספציפית. אם בעבר הדרך היחידה לקנות כרטיס טיסה במחיר סביר (במושגים של פעם, כמובן) היתה להזמין כרטיס הלוך-חזור מאותה חברה, הרי שהיום, במיוחד בחברות לואו קוסט, משלמים בנפרד על כל טיסה, בלי קשר לכמות הכרטיסים שאתם קונים או אם הכרטיס הוא הלוך וחזור או רק לצד אחד. מסיבה זו תמיד עדיף לבדוק את המחירים של כרטיס לכל צד בכמה חברות ואז לקבל את המחיר המשתלם ביותר בכל כיוון. אחרי הכל, האם זה באמת חשוב לכם אם הטיסה לחו"ל היא עם איזי ג'ט והטיסה חזרה עם ראיינאייר?

• טיפ מס' 4: אל תחפשו רק טיסות ישירות. ברור שהכי נוח זה לטוס מנתב"ג היישר ליעד, אבל אם אתם רוצים לחסוך, והרבה פעמים חיסכון משמעותי ביותר, לפעמים עדיף לבנות לעצמכם תכנית טיסות. אין ספק שהדבר מצריך סבלנות ותרגול, אבל בסופו של דבר אם אתם רוצים לטוס, למשל, לטנריף – תוכלו להתחיל בטיסה זולה לליון או לאיינדהובן ומשם להמשיך בעוד טיסה זולה לטנריף (לא בהכרח באותה חברת תעופה). הסוד במקרה הזה הוא להכיר את יעדי הטיסות הזולות, לא רק מישראל אלא גם טיסות המשך מהיעד אליו הגעתם. בעצם זה בדיוק מה שעשינו בנירנברג, כשהוספנו קפיצה קטנה ללונדון במחיר מצחיק.

• טיפ מס' 5: אז איפה הכי כדאי לחפש טיסות זולות? יש כמה אתרים של השוואת טיסות, באופן אישי אני מחבבת את סקייסקנר (Skyscanner), כיוון שהוא קל מאוד לשימוש ומאפשר גמישות מרבית בתאריכים וביעדים. עם זאת, נומדיק מאט, בלוגר אמריקאי שהפך למעין גורו עבור מטיילים רבים, ממליץ על מומונדו (Momondo), שלדבריו התוצאות ב-95% מהמקרים זולות יותר מאשר במנועי חיפוש טיסות אחרים. ההצעה שלנו: נסו כמה אתרים: מלאו את אותם נתונים בסקייסקנר, מומונדו, קיווי (Kiwi) וגוגל פלייטס (google flights), בדקו את התוצאות והחליטו איזה מנוע חיפוש הכי מתאים ונוח לכם. הדבר החשוב ביותר, אם אתם מחפשים טיסה זולה, הוא לוודא שקיבלתם תוצאות של חברות תעופה שונות, סדירות ולואו קוסט.

• טיפ מס' 6: בדקו היטב מה אפשר לקחת לטיסה. ב-1 בנובמבר 2018 נכנסו לתוקף שינויים בכמות המטען שאפשר לקחת בטיסות של ווייז אייר וראיינאייר. אם בעבר המחיר הבסיסי כלל טרולי, הרי שנכון לכתיבת שורות אלה, המחיר הבסיסי כולל רק תיק יד קטן, כזה שאפשר לשים בו את הארנק, הדרכון וספר לקריאה בטיסה. אז מציאת כרטיס טיסה ב-60 שקל תמיד משמחת, אבל אם אתם מתכננים לצאת למסע קניות או שאתם נוסעים בחורף וחייבים לקחת אתכם סוודרים ומגפיים, סביר להניח שתהיו חייבים מזוודה. חשוב מאוד לפני שאתם משלימים את רכישת הכרטיס, לקרוא את האותיות הקטנות בדבר הכבודה. הרבה יותר זול להזמין טרולי או מזוודה בעת רכישת הכרטיס מאשר בשלב מאוחר יותר. והכי יקר – לשלם על מזוודה בשדה התעופה, הסכום הנדרש יכול להכפיל את מחיר הכרטיס שלכם ואף יותר!

• טיפ מס' 7: לא חייבים לשבת ביחד. יש חברות תעופה שדורשות כסף עבור בחירת מושב במטוס, במקרה כזה, אם חשוב לכם לחסוך, פשוט ותרו על השלב הזה. אם קניתם כרטיס טיסה, יהיה לכם מושב במטוס, אל חשש. פשוט לא תשבו לצד בן או בת הזוג או החברים שאיתם אתם טסים. מאידך, אם אתם טסים עם ילדים צעירים, עדיף לשלם עוד קצת בעת רכישת הכרטיס כדי לוודא שתוכלו לבחור מקומות ישיבה צמודים.

• טיפ מס' 8: היו דרוכים. חברות תעופה מוזלות נוהגות לפרסם את לוח הטיסות שלהם כמה חודשים מראש, בשעות הראשונות לאחר הפרסום אפשר למצוא כרטיסים במחירים מצוינים. אם, למשל, אתם יודעים שתרצו לצאת לחופשה בחו"ל בעונה עמוסה – ביולי-אוגוסט או בחגי תשרי – במקום לחכות לרגע האחרון בתקווה שהמחירים ירדו באופן דרמטי (תאמינו לנו, הסיכוי שזה יקרה אפסי), עקבו אחרי הפרסומים, ברגע שנודע לכם שחברת תעופה כמו איזי ג'ט או ווייז אייר פרסמה את לוח טיסות הקיץ או הסתיו, היכנסו לאתר החברה והזמינו כרטיסים (אל תשכחו לבדוק אם כדאי להוסיף מזוודות ועשו זאת בזמן הרכישה). חבר שלנו נוהג לעשות את זה באופן קבוע וגם אם בסוף הוא מחליט לא לנסוע, כשהמחיר הוא 25 אירו לכרטיס, זה כואב אבל פחות… וכמובן שתמיד אפשר לעשות ביטוח נסיעות הכולל מחיר ביטול הטיסה, כך שהסכום שתפסידו יצטמק עוד יותר.

• טיפ מס' 9: אל תאמינו לכל מה שמספרים לכם. אם אתם נוהגים לחפש טיסות זולות, לפעמים סתם בשביל הכיף, ודאי שמעתם את כל העצות הסיפורים: שיש ימים מסוימים בשבוע ושעות מסוימות ביום שבהם מחיר הטיסה יורד באופן משמעותי או שאם אתם חוזרים על אותו חיפוש כמה פעמים, האתר מזהה אתכם ומעלה את המחיר. האמת היא שלמנועי חיפוש טיסות יש אלגוריתמים מתוחכמים למדי והסיבה שמחיר טיסה יורד ביום מסוים או עולה ביום אחר היא לאו דווקא קלה לזיהוי. אבל אם אתם מרגישים טוב יותר לגלוש בגלישה בסתר – גם אם זה לא יועיל, זה ודאי לא יזיק…

• טיפ מס' 10: אם יש לכם עצבי ברזל ואתם הכי ספונטניים בעולם. את הסיפור הזה שמעתי מנהג מונית בדרך לנתב"ג: אחת לכמה חודשים, כך סיפר, הוא עולה לקומה 2 בטרמינל 3, ניגש לדלפק הדקה ה-90 ושואל לאן יש כרטיסי טיסה זולים בשעות הקרובות. כך, למשל, הוא ואשתו טסו בחודש שעבר ללונדון בפחות מ-200 שקל. "אבל איך אשתך מספיקה להגיע לשדה בזמן?", שאלתי והוא ענה שהשינה שלה קלה ותמיד יש מזוודה ארוזה בארון. אם הוא מצא כרטיס במחיר טוב למקום נחמד, הוא מקשר לאשתו ותוך חצי שעה היא מתייצבת בטרמינל עם הדרכונים והמזוודה. תוך שעתיים מהרגע שהוא הגיע לדלפק, הם כבר שותים קפה בגייט, בדרך לעוד הרפתקה ספונטנית.

כדאי להכיר: חברות תעופה לואו קוסט

בניגוד למה שרבים חושבים, טיסות זולות פועלות לא רק באירופה, כך שאם אתם מתכננים לטוס למזרח, לארצות הברית או לקנדה, גם כאן האפשרויות רבות ומגוונות. הנה כמה מחברות התעופה שבהן רוב הסיכויים שתוכלו להשיג כרטיסי טיסה במחירים מצוינים:

אסיה: Air Asia, Tiger Air, Jetstar, Hong Kong Express, Spice Jet, Nok Air

צפון אמריקה: Allegiant Air, Frontier, Spirit Airlines, Flair Airlines, Air Transat

אירופה: Wow Air, Wizz Air, Raynair, Easyjet, Eurowings, Norwegian Air, Vueling

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. אחלה טיפים לגבי טיסות! יש גם טיפים לגבי השכרת רכב?
    אפשר להמליץ על השירות הזה של סריקת מחירים של השכרות רכב? הם חתכו לי רבע מעלות השכרת הרכב: פאפם פאפם

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.