תפריט עמוד

טיסות מעל ברלין לציון 25 לנפילת החומה

לכבוד חגיגות 25 שנה לנפילת חומת ברלין, אייר ברלין (airberlin) מציעה שלוש טיסות סיור מעל העיר בשעות הערב בשבת 8 בנובמבר, המתחקות אחר מסלול החומה הישנה. הטיסות יתקיימו באמצעות Bombardier Dash Q400 ומציעות 76 מקומות ישיבה. הטיסות ייצאו בשעות 17:30 ו-20:30 משדה התעופה טגל בברלין. מספרי הטיסות – AB1989, AB1990 וAB1991 נבחרו בקפידה, לציון השנים של נפילת החומה, שנת האיחוד והשנה בה הושקה מחדש אייר ברלין כחברת תעופה גרמנית.

מגובה נמוך במיוחד, של כאלף מטר, נוסעי הטיסה המיוחדת יוכלו לצפות בגבול המואר באורך של 15 קילומטר, המורכב מ- 8,000 בלונים זוהרים המשתרעים מ-Bornholmer Strass ועד לגשר אוברבאום. תאורה ייחודית תאיר קטע מהחומה הישנה בין 7 ל-9 בנובמבר. מדריך מוסמך ילווה את הטיסות המיוחדות ויספר על ההיסטוריה של העיר המחולקת.

הקצין המסחרי הראשי של אייר ברלין גוץ אמלמאן: "זה נפלא שאנו יכולים לחגוג 25 שנה לנפילת החומה ו-35 שנה לאייר ברלין באותה השנה. אנו שמחים במיוחד שאנחנו נמצאים בעמדה כזו המאפשרת לנו לתמוך בחגיגות, הן בדרך של הטיסות המיוחדות שאנו מציעים והן ביכולת של אייר ברלין כמובילה הבינלאומית הרשמית של החגיגות. בסך הכל, במהלך סוף השבוע של החגיגות, בין 7 ל-9 בנובמבר, אנו נעביר קרוב ל-36,000 נוסעים לברלין. אין חברת תעופה אחרת אשר תעביר יותר נוסעים לחגיגות יובל הכסף לבירה הגרמנית, לזכר נפילתה של החומה".

לא רק באוויר פעילה אייר ברלין. על הקרקע החברה מיוצגת בקטע מהגבול המואר בגלריית East Side. בשעות אחר הצהריים של יום ראשון 9 בנובמבר ציוריו של האמן הצרפתי המוערך טיירי נואר יוצגו על גבי שני קטעים בחומה עבור חברת אייר ברלין. כבר בשנת 1990, עיצב האמן מקטעים בגלריית East Side, הנחשבים בימינו למונומנטים מוגנים. האמן הצרפתי ישלים את העבודה על גבי 3.6 מטר גובה, בצורה של T מול הנוכחים במקום. קטעי החומה יוצגו לאחר מכן בנמל התעופה טגל בברלין, לתקופה של שישה חודשים.

נפילתה של החומה היא שם נרדף לאבן דרך בהיסטוריה שלחברת אייר ברלין. בעוד גרמניה היתה מחולקת, חברות התעופה היחידות שהורשו לטוס למערב ברלין היו של מדינות בעלות הברית. כך, אייר ברלין נוסדה כחברת תעופה שכר אמריקנית, אשר הציעה משנת 1979 טיסות ממערב ברלין. עם איחוד גרמניה, המצב השתנה לחלוטין ואייר ברלין איבדה את זכויות התנועה האוויריות שלה. רק כאשר הושקה מחדש כחברת תעופה גרמנית בשנת 1991 הוצבו יסודות להמשך פיתוחה למעמד של חברת התעופה הגרמנית השנייה בגודלה.

כרטיסים לטיסות המיוחדות זמינים באתר airberlin.com/fallofthewall במחיר של 99 אירו לאדם.

אייר ברלין היא אחת מחברות התעופה המובילות באירופה, ומפעילה טיסות אל 171 יעדים ברחבי העולם. כחברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, היא הטיסה בשנת 2013 יותר מ-31.5 מליון נוסעים. הגיל הממוצע של המטוסים בצי החברה הוא חמש שנים, בין הצעירים והיעילים ביותר מבחינה אקולוגית באירופה.

לקריאה נוספת:

ברלין - 25 שנה לנפילת החומה
ברלין – 25 שנה לנפילת החומה
ב-9 בנובמבר 1989 נפלה החומה שחילקה את ברלין. לציון 25 שנים למאורע יתקיימו בעיר שלל אירועים, תערוכות, סיורים וקונצרטים. הנה כמה אירועים נבחרים


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.