תפריט עמוד

טייוואן: טיול משפחתי לא רגיל

טייואן היא יעד מפתיע לטיול משפחתי: יש בה אתרי טבע מדהימים, חופים נהדרים, פעילויות אתגר מסעירות, שווקי לילה מסחררים ומפגש תרבותי מרתק. ובנוסף, זוהי מדינה בטוחה ונוחה מאוד לטיול. הנה כמה דברים נהדרים לעשות עם הילדים בטייוואן

טייוואן היא יעד מפתיע ומרתק למשפחות שמחפשות חופשה הרפתקנית, ביעד לגמרי לא צפוי, ועם זאת בטוח מאוד ונוח לטיול. טייוואן, האי הירוק ממזרח לחופי סין, הוא אופציה מצוינת למשפחות שרוצות להכיר תרבות שונה ומרתקת ולשלב טיול בטבע מדהים ביופיו עם פעילויות אתגריות, חופים יפים, ערים מודרניות, שווקי לילה תוססים. בעצם, יש כאן את כל המרכיבים לטיול שתמיד חלמתם עליו, ובגלל שטייוואן בטוחה מאוד וקלה להתמצאות ולטיול עצמאי – אין כל בעיה לצרף את הילדים. אין ספק, שטיול משפחתי בטייוואן הוא חוויה שכולם יזכרו לאורך זמן. הנה כמה דברים נפלאים שתוכלו לעשות בטיול עם הילדים בטיוואן:

בילויים עירוניים בטייפה

גם אם מטרת הטיול המשפחתי שלכם היא טבע ותרבות, אל תוותרו על כמה ימים בטייפה, בירת טייוואן המרתקת, ובסביבתה. מצד אחד, טייפה היא עיר מודרנית עם גורדי שחקים ומרכזי קניות הומים, ומצד שני, יש בה מקדשים, בתי תה מסורתיים, שווקי לילה וטבע בעיר עצמה ובאזורים המקיפים אותה. משפחות ימצאו בטייפה אטרקציות קלאסיות, כמו גן חיות ומוזיאון טאיצ'ונג למדע וטבע עם תצוגת דינוזאורים, אקווריום של דגי פיראנה, פלנטריום איימקס ועוד.

טייפה, בירת טייוואן. שילוב של גורדי שחקים עם הרבה טבע וירוק | צילומים: שאטרסטוק

טייפה, בירת טייוואן. שילוב של גורדי שחקים עם הרבה טבע וירוק | צילומים: שאטרסטוק

אחת האטרקציות החביבות על מבוגרים וילדים כאחד היא טייפה 101, בניין המרכז הפיננסי העולמי שהיה בעבר הבניין הגבוה בעולם. היום, בגובה 509 מטר, הוא "רק" העשירי בגובהו בעולם, אבל מהקומה ה-89 מחכה לכם תצפית נפלאה על העיר והסביבה. ביקור במקדשים בטייפה מהווה חוויה מיוחדת גם לילדים, אחד היפים שבהם הוא מקדש לונגשאן (Longshan). כמובן שהביקור בטייפה, עם ילדים או בלעדיהם, לא יהיה שלם בלי שיטוט בשווקי הלילה, להם הקדשנו סעיף מיוחד.

תצוגת דינוזאורים במוזיאון הטבע בטייפה

תצוגת דינוזאורים במוזיאון הטבע בטייפה | צילום: gob_cu / Shutterstock.com

שווקי לילה

שווקי לילה הם חלק בלתי נפרד מהתרבות באסיה, וגם בטייוואן אפשר למצוא בכל עיר לפחות שוק לילה אחד. שווקי הלילה הם מקום נהדר לקנות בזול, לאכול טוב, לפגוש את המקומיים ולספוג את האווירה התוססת. בטייפה יש כמה שווקי לילה, בהם שוק שילין (Shilin), השוק ב-Raohe Street, שוק הלילה Tonghua ורבים אחרים.

שוק הלילה שילין בטייפה הוא מהפופולריים בטייוואן | צילום: asiastock / Shutterstock.com

שוק הלילה שילין בטייפה | צילום: asiastock / Shutterstock.com

בין דוכני השווקים תמצאו כאלה המוכרים חולצות, נעלי ספורט, תיקים, כלי מטבח, מוצרי קוסמטיקה, ממתקים סיניים ומערביים, שייקים ומשקאות טרופיים וכמובן אוכל. בכל שוק לילה תמצאו דוכנים רבים שבכל אחד מהם אפשר לאכול מאכלים מסורתיים, מדפלינגס, דרך נודלס ועד שיפודי בשר שונים ומשונים. בשוק ברחוב Raohe אפשר למצאו גם עבודות יד ומזכרות מסורתיות.

דוכני האוכל בשווקי הלילה מהווים מקור אינסופי להנאות קולינריות

דוכני האוכל בשווקי הלילה מהווים מקור אינסופי להנאות קולינריות | צילום: ayman Cheuk Wai-man / Shutterstock.com

טיולים בטבע

טייוואן היא גן עדן לאוהבי טבע: יש בה הרים מהגבוהים במזרח אסיה, יערות, אגמים, מפלים ומעיינות חמים. למעשה, לעיתים במהלך הטיול תרגישו שאתם נמצאים בלב גלוית נוף, כי לא יכול להיות שכל היופי הזה אמיתי… אין ספק, שזה יקרה אם תגיעו לפארק הלאומי טארוקו (Taroko) במזרח המדינה. זהו פארק הררי וירוק, עם 27 פסגות בגובה של יותר מ-3,000 מטר, צמחייה טרופית שופעת, קניונים דרמטיים וצוקים תלולים. בשטחו של הפארק נמצא קניון טארוקו, קניון צר ועמוק באורך 20 ק"מ, שמצוקי שיש סוגרים עליו משני צדדיו ובמרכזו נהר לי וו שמימיו בצבע טורקיז מהווים ניגוד מרשים לצמחייה הירוקה ולסלעי השיש האפורים-לבנים. ההליכה בקניון היא בשביל סלול ונוח מעל הנהר, וגם ילדים צעירים מאוד יכולים ללכת בו כשעה-שעתיים, עם עצירות לאורך הדרך כדי להתפעל מהנוף.

קניון טארוקו, אחד מאתרי הטבע המרהיבים בטייוואן

קניון טארוקו, אחד מאתרי הטבע המרהיבים בטייוואן

קרוב יותר לטייפה יש פארק נוסף שכדאי לטייל בו – יאנגמינגשאן (Yangmingshan). הפסגות בפארק המקסים נמוכות למדי, אבל תמונת הנוף מרשימה, עם עמקים, אגמים, מפלים וגולת הכותרת – פעילות וולקנית המתבטאת בגייזרים המתפרצים פה ושם לאורך השביל. לקינוח, תוכלו לטבול במעיינות החמים שבפארק.

גייזרים בשמורת יאנגמינגשאן

גייזרים בשמורת יאנגמינגשאן

נופים מסוג אחר תוכלו לפגוש באגם השמש והירח, אגם תכול המוקף הרים במרכז המדינה. בלבו של האגם יש אי זעיר וסביבו יש הרבה מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים.

טיול אופניים בנופיו הקסומים של אגם הירח והשמש

טיול אופניים בנופיו הקסומים של אגם הירח והשמש

מעיינות חמים

כבר הזכרנו את המעיינות החמים של שמורת יאנגמינגשאן (Yangmingshan), והם בהחלט לא היחידים שתפגשו במהלך הטיול. טייוואן היא ארץ של מעיינות חמים, ויש בה למעלה מ-150מעיינות חמים טבעיים, שהטבילה בהם היא בילוי חביב על המקומיים. רבים מהמעיינות מוקפים בנוף טבעי יפהפה, מה שתורם לחוויה. באזור בייטו (Beitou), המחוז הצפוני ביותר של טייפה, יש ריכוז גדול במיוחד של אתרי  מרחצאות, חלקם ציבוריים ואחרים פרטיים. לחוויית רחצה אותנטית, בלב הטבע, כדאי לנסוע קצת יותר רחוק לכפר וולאי (Wulai). כאן המעיינות החמים מוקפים בנופים הררים ומיוערים, ואפשר גם לטבול בבריכות טבעיות בנהר. בנוסף למעיינות, יש בכפר אטרקציות נוספות כמו מפלים יפים, רכבל ורכבת תיירים קטנה.

מעיינות חמים באזור הכפר וולאי

מעיינות חמים באזור הכפר וולאי | צילום: asiastock / Shutterstock.com

נופש בחופים

במהלך טיול בטייוואן תשמחו לגלות את החופים הטרופיים היפים של האי, כל חוף והייחוד שלו. הנה, על קצה המזלג המלצות לכמה חופים יפים במיוחד: בצפון האי, חוף פולונג (Fulong) מציע רצועה רחבה של חול זהוב ורך. לא במקרה מתקיים בחוף הזה פסטיבל שנתי של פיסול בחול. גם אם הגעתם לכאן שלא בזמן הפסטיבל, תוכלו לבלות עם הילדים בניית ארמונות בחול, בגלישה ובפעילויות נוספות של ספורט מים.

חוף בשמורת קנטינג בדרום טייוואן

חוף בשמורת קנטינג בדרום טייוואן

בקצה הדרומי של טייוואן, בשטחו של הפארק הלאומי קנטינג (Kenting), תמצאו כמה מהחופים היפים ביותר באי, עם חול רך, מים צלולים ושוניות אלמוגים שאפשר לצלול או לשנרקל בהן. במזרח האי, כעשרים ק"מ מצפון לטאיטונג, בעיירת החוף דולאן (Dulan) יש חופים יפים עם חול וולקני שחור ואשר גולשים מתחילים יכולים לנסות את כוחם בגלישה.

הצצה לפעילויות ימיות בטייוואן

פעילויות אתגר בחיק הטבע

טייוואן מציעה המון פעילויות אתגר מקפיצות אדרנלין בחיק הטבע, כיף גדול יותר מכל רכבת הרים בפארק שעשועים. צוקי צ'ינגשוואי (Qingshui) בפארק הלאומי טארוקו במזרח האי צונחים בתלילות לתוך ים טורקיז. מטיילים רבים מגיעים לכאן לא רק בשל יופיו של הנוף אלא גם כי זהו אתר פופולרי לקיאקים ימיים. סיורי הקיאקים יוצאים מ-Hualien ומתאימים למשתתפים בעלי כושר גופני סביר. אם אתם משכימי קום, מומלץ לצאת לשייט מוקדם מאוד בבקור כדי להספיק לראות את הזריחה, מראה שלא יישכח במהרה. גם במפרץ דונגאו (Dongao), כשעה נסיעה צפונה מצוקי צ'ינגשוואי לאורך החוף, תוכלו לצאת לחתירה בקיאק ימי במפרץ מקסים.

קיאק ימי במפרץ דונגאו בצפון-מזרח טייוואן

קיאק ימי במפרץ דונגאו בצפון-מזרח טייוואן

אתגר נוסף שתוכלו להתנסות בו נקרא קניוניג או ריבר טרייסינג. הפעילות המהנה והמאתגרת הזאת, שמתאימה לילדים בוגרים יותר, משלבת הליכה במים, טיפוס על סלעים, גלישת סלעים ושחייה. בפארק טארוקו תוכלו לנסות את כוחם בקיניוניג מלהיב. טייוואן היא יעד נפלא לעוד הרבה הרפתקאות, בהן גלישת גליום וגלישת רוח, טיולי רכיבה על אופניים, מצנחי רחיפה, צלילה ועוד.

אם אתם מעדיפים ריגושים שלא מצריכים מאמץ מצדכם ומתאימים גם לילדים צעירים יותר, תוכלו ליהנות מטיסה בכדור פורח. אחד המקומות המוצלחים ביותר הוא אזור טאיטונג, שם תוכלו להשקיף מהכדור אל נופים של נהרות, עמקים פורים ומטעי תה. ואם הגעתם לטאיטונג בחודש אוגוסט, אל תחמיצו את פסטיבל הכדורים הפורחים, המתקיים פה בקיץ בכל שנה.

להשקיף על הנוף מלמעלה: כדורים פורחים באזור טאיטונג

להשקיף על הנוף מלמעלה: כדורים פורחים באזור טאיטונג | צילום: kuenlin / Shutterstock.com

סדנאות

למשפחות שמעדיפות פעילות רגועה יותר, טייוואן מציעה שפע של סדנאות המאפשרות חשיפה לתרבות המסורתיות. בטייפה ובערים הגדולות האחרות יש היצע רחב של סדנאות. אחת הפעילויות הפופולריות ביותר למשפחות היא סדנת בישול, במהלכה תלמדו להכין מאכלים כמו דמפלינגס, נודלס, מרקים ועוגות. סדנאות נוספות עוסקות אף הן באמנויות מסורתיות, כמו סדנת טאי צ'י, הכנת נייר או קליגרפיה. אפשרות מסוג אחר תגלו בכפר הציורי מאוקונג, בצפון האי, שם אפשר לטייל בין מטעי התה ולהשתתף בטקס תה מסורתי.

סדנת קליגרפיה. הטיול בטייוואן מהווה הזדמנות מצוינת להתנסות באומנויות מסורתיות

סדנת קליגרפיה. הטיול בטייוואן מהווה הזדמנות מצוינת להתנסות באומנויות מסורתיות

פסטיבלים

בטייוואן יש המון סיבות לחגוג, וכמעט בכל זמן נתון בו תגיעו לאי, יש סיכוי טוב שיתקיים בו פסטיבל. ההשתתפות בפסטיבלים היא חוויה שלא תישכח, ויש בה ערך מוסף רב לטיול המשפחתי. אחד החגים הפוטוגניים מכולם הוא חג הפנסים, המתקיים בליל הירח המלא הראשון של השנה הסינית החדשה (לרוב סביב פברואר). לפי האמונה, בלילה זה אפשר לפגוש את רוחות המתים, וכדי להיטיב לראותן נהוג להדליק פנסים ולפידים. ברחבי המדינה, ובעיקר בערים הגדולות, נוהגים ביום זה להפריח לשמיים פנסי נייר בוערים, ולצדם להדליק פנסי ענק ופנסים קטנים יותר תוצרת בית, בהם פנסי נייר צבעוניים שהילדים מכינים.

פנסי נייר בוערים מועפים לשמיים בפסטיבל הפנסים

פנסי נייר בוערים מועפים לשמיים בפסטיבל הפנסים

חגיגה מרתקת נוספת היא יום ההולדת של אלת הים, מאדזו, האלה הפטרונית של טייוואן. החגיגות נערכות לרוב באפריל-מאי בעיירה בייגאנג, והן כוללות מסע בין מקדשים המוקדשים למאדזו, תהלוכות, הופעות וזיקוקים.

בתמונה הפותחת: אב ובתו מטיילים בשמורת טארוקו | צילום: W. Scott McGill / Shutterstock.com

פסטיבל הפנסים באיי מאטסו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מטייוואן

האיים הקסומים של טאייוואן
האיים הקסומים של טאייוואן

אנשים רבים כשחושבים על טאיוואן, חושבים על אי יפה בלב אסיה, אך למעשה מדובר בארכיפלג מרובה עם יותר מ-100 איים! בעוד שרוב אלה אינם מיושבים, הרבה מהם מומלצים מאוד לביקור, ובכל אחד מהם תוכלו למצוא טבע ייחודי, פעילויות ...

פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן
פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן

אחד מהמנהגים המפורסמים ביותר בטאיוואן הינו להפריח פנסים אל השמים, ואיתם תקוות ואיחולים אשר כותבים עליהם. אחד מהמקומות המפורסמים לקיים את המנהיג הוא בפסטיבל פנסי השמיים (Lanterns Festival) אשר מתקיים מידי שנה במחוז פינגשי

טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים
טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים

אחת הדרכים המיוחדות והמהנות ביותר לתור את טייוואן וליהנות מהטבע הנפלא של האי, היא באמצעות אופניים. כבר בשנות השמונים טייוואן כונתה "ממלכת האופניים", ומאז רק השתדרגה. יש בה מספר מדהים של מסלולי אופניים מתוחזקים ונוחים, חנויות מקצועיות שבהן ...