תפריט עמוד

טייוואן – היעד הטרנדי החדש לתרמילאות ישראלית

כשמדברים על תרמילאות בישראל, מיד קופצים לראש מקומות כמו הודו, נפאל, דרום מזרח אסיה ודרום אמריקה. אבל יש שחקנית חדשה יחסית על המגרש - פנינה בלב ליבה של אסיה שבשנים האחרונות נכנסה לרשימת היעדים של התרמילאי הישראלי, ויחד עם זאת טרם התגלתה על ידי כולם ולכן שומרת על הקסם המיוחד שלה. זוהי כמובן טייוואן! (תוכן שיווקי)

למי שטרם מכיר – מה אפשר למצוא בטייוואן?

נופים עוצרי נשימה – יש.

מגוון טרקים ומסלולים ברכסי הרים, בעמקים ובחופים – יש.

אוקיינוס תכול, גלישות וצלילות – יש.

ערים מלאות חיים ובילויים – יש.

אוכל משובח ושווקי לילה תוססים – יש!

מנהגים דתיים מרתקים ופסטיבלים צבעוניים – יש.

מערכת בריאות מתקדמת – יש.

מערכת תחבורה יעילה ונוחה – יש.

תחושת ביטחון בכל מקום אליו מגיעים – יש.

אנשים ידידותיים בצורה יוצאת דופן – יש…

הרשימה יכולה להימשך עוד ועוד, אבל בשורה התחתונה: יש בטייוואן הכל מהכל, ולמרות שמדובר באי די קטן, יש המון מה לראות ולעשות. כל זה במדינה שמשלבת בצורה מעוררת השראה בין קדמה לבין מסורת, מה שמאפשר למטיילים בה ליהנות מכל העולמות.

הסתקרנתם? כבר חולמים על טייוואן לטיול התרמילאי הבא שלכם?

אז בואו ניכנס לעובי הקורה, והנה הסיבות לכך שכדאי להכניס את טייוואן לראש ה"wish list" שלכם:

Photo credit: FenlioQ/Shutterstock.com

Photo credit: FenlioQ/Shutterstock.com

1. לתרמילאים הטיילנים – בגלל הנופים עוצרי הנשימה והטרקים המגוונים:

כשהפורטוגזים הגיעו לטייוואן במאה ה-16 הם קראו לה "איליה פורמוזה" – "האי היפה" – בזכות הצוקים הדרמטיים וההרים המרהיבים שנגלו לעיניהם. הכינוי "פורמוזה" דבק בטייוואן והיא בהחלט מצדיקה את השם. טייוואן אינה גדולה, אבל מגוונת מאוד מבחינה גאוגרפית ויש בה רכסי הרים מכוסים יערות עבותים, עם פסגות המתנשאות לגובה של מעל 3000 מטרים, לצד חופים יפהפיים, עמקים עם שדות חקלאיים אינסופיים, ועוד שלל תופעות טבע שמרחיבות את הלב.

תרמילאים שאוהבים לצעוד ימצאו מסלולי הליכה רבים, מרביתם ברכסי ההרים של טייוואן, בין פארקים לאומיים מטופחים, מעיינות חמים מפנקים, נקודות תצפית עוצרות נשימה וטבע עוצמתי. המגוון הוא עצום – החל ממסלולים קלילים שמתאימים גם למטיילים הרגועים ביותר, ועד טרקים של מספר ימים לחובבי האתגרים. מרבית המסלולים נגישים מאוד, גם ברכב וגם בתחבורה ציבורית, והם מסומנים ושמורים היטב.

לצד כל זאת, טייוואן גם משמרת את המסורות הייחודיות שלה. המקדשים פעילים מאוד וישנם מגוון של מנהגים מקומיים מסקרנים. לאורך השנה גם מתקיימים פסטיבליים מרהיבים לכבוד האלים השונים ובאופן כללי טייוואן מוכיחה כי המסורת והקידמה אינם מתנגשים כלל אלה יכולים להתקיים יחד בהרמוניה. כל אלו הופכים את טייוואן ליעד קסום ומהנה במיוחד לטיול.

טיפ שימושי לתרמילאי – הפארק הלאומי טארוקו

טארוקו (Taroko National Park) הוא בהחלט "must see" טייוואני! הפארק הלאומי הענק והמפורסם משתרע על פני יותר מ-1000 קמ"ר, ומהרגע שעוברים בשעריו נכנסים לתוך גן עדן של הרים, צמחייה שופעת, נהרות מתפתלים ונקיקי שיש. הפארק נגיש מאוד לתרמילאים בזכות תחבורה ציבורית נוחה מהעיר חואליין (Hualien) הסמוכה, והסעה פנימית שפועלת בתוך הפארק ולוקחת את המטיילים בין אזוריו השונים, כשבכל "תחנה" כזו אפשר לחוות את הטבע העוצמתי בצורה אחרת – נקודות תצפית שבהן אפשר להירגע מול הנוף, מסלולי הליכה קצרים וקלים, וגם כאלה למיטיבי לכת. שימו לב שלחלק מהמסלולים הארוכים צריך להוציא מראש פרמיט (אישור) – ניתן לעשות זאת באתר הרשמי של הפארק.

Embed:

לונלי פלג

2. לתרמילאים הפודיז – בגלל האוכל והשווקים:

אחד המאפיינים הבולטים של טייוואן ואחד הדברים שהטייוואנים הכי גאים בו זה האוכל המקומי. עד כדי כך שהגרסה הטייוואנית ל"מה שלומך?" משמעותה היא בעצם "האם אכלת כבר?" (你吃飽了嗎?). כן, עד כדי כך אוהבים אוכל בטייוואן.

עולם הקולינריה הטייוואני הוא באמת יחיד ומיוחד, עם שילובי טעמים, מרקמים ומרכיבים שלא רואים במקומות אחרים בעולם. יש בו מיקס מעניין מאוד של השפעות סיניות, יפניות, אבוריג'יניות ומערביות, כתוצאה מההיסטוריה המעניינת וההפכפכה של האי. בנוסף, העובדה שבאי הקטן יש אזורי אקלים שונים מאפשרת לטייוואנים לגדל בעצמם פחות או יותר הכל, כך שהאוכל גם מאוד טרי ועשיר בטעמים.

את כל הפוטנציאל הזה ממנפים הטייוואנים, שהם יזמים קולינריים רציניים וסקרנים, לסצנת אוכל מטריפה. הערים בטייוואן מלאות באינספור מקומות בהם תוכלו לצרוך מזון – מסעדות גורמה יוקרתיות, מסעדות עממיות קטנות וותיקות, דוכני אוכל שמתמחים במנה אחת מושלמת, וכמובן שווקי הלילה המפורסמים, שהם אחד מסימני ההיכר של טייוואן ומקום הבילוי האולטימטיבי לתרמילאים שרוצים לספוג אווירה מקומית ולטעום כמה שיותר.

טיפ שימושי לתרמילאים – שוק הלילה נינג-שיה (Ningxia)

שוק הלילה נינג-שיה הוא אחד משווקי הלילה הגדולים בטאיפיי, ומקום נהדר לנסות את אוכל הרחוב העשיר של טאיוואן. מגוון הדוכנים הוא עצום ותוכלו למצוא בו מלא סוגים של מאכלים – דגים ופירות ים, בשרים, מנות צמחוניות וטבעוניות, פירות אקזוטיים, קינוחים רבים ועוד. אנו ממליצים לנסות את המנות הטאיוואניות האותנטיות האלה: Lu Wei (滷味) –  שילוב של מבחר בשרים, טופו, ביצה וירקות מוחתים ברוטב טעים; טופו מסריח (臭豆腐) – טופו מותסס שמשתלב נהדר עם רוטב חריף; וקרח מגולח מנגו – (芒果冰) קרח או חלב קפוא שגולח דק דק ממש כמו פתיתי שלג, ועליו נתחי ענק של מנגו וחלב מרוכז מתוק. בכללי, מומלץ לנסות את כל מה שעיניך ואפיך מובילים אותך אליו! כמו כן, אין צורך לדאוג לענייני היגיינה – גם בשווקי הלילה הכל מוקפד ונקי מאוד. או כמו שאמר לונלי פלג, בלוגר הטיולים הפופולארי (וטבעוני): "אני אוהב את האוכל בטאיוואן … ואם תשאלו אותי מה אני מעדיף, האוכל בהודו או האוכל בטאיוואן, באמת שיהיה לי קשה לבחור, אבל מה שבטוח, מהאוכל בטאיוואן לעולם לא תסבלו מכאבי בטן "

Photo credit: Richie Chan/Shutterstock.com

Photo credit: Richie Chan/Shutterstock.com

3. לתרמילאים שאוהבים גם וגם – בגלל השילוב בין אקזוטיקה לבין נוחות וביטחון:

תרמילאים שמגיעים לאסיה לוקחים בחשבון את זה שהם יצטרכו להתפשר מעט על הנוחות והתנאים של הבית, לפחות מדי פעם. אבל לא זה המצב בטייוואן, להיפך, במובנים מסוימים בטייוואן אפשר למצוא קדמה שגם בישראל טרם רואים. זה בא לידי ביטוי בהיבטים שונים של חיי היום-יום, כמו מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת ויעילה מאוד שמאפשרת להתנייד ברחבי האי ובתוך חלק מהערים בנוחות ובמהירות, או כמו רשתות חנויות נוחות הפתוחות 24/7 בכל פינה בטייוואן, שבהן, חוץ מקניות, אפשר גם לשלוח דואר, לקנות כרטיסים לרכבת, ולפעמים אפילו לעשות כביסה.

אגב תחבורה, אופציה נהדרת לתרמילאים בטייוואן היא אופניים! מחוץ לערים ובטבע תמצאו תשתיות אופניים מרשימות ביותר – מסלולי רכיבה מתוחזקים, חנויות שמשכירות אופניים מצוינים (שאפשר אפילו להחזיר בעיר אחרת, לאותה רשת חנויות), תחנות מנוחה ייעודיות ועוד. בערים, ובמיוחד בטייפה, ישנה מערכת אופניים שיתופית שבה אפשר לשכור אופניים לפי תעריף שעתי וכך לגלות את העיר בצורה חוויתית ומשתלמת.

לצד כל אלו, טייוואן עדיין שומרת בצורה מופלאה על המסורות הייחודיות שלה. המקדשים פעילים מאוד וניתן לראות בהם כלמיני מנהגים מקומיים מסקרנים, לאורך כל השנה מתקיימים פסטיבלים אקזוטיים לכבוד האלים השונים, ובאופן כללי הטייוואנים מוכיחים שמסורת וקדמה כלל לא צריכות להתנגש, אלא יכולות להתקיים זו לצד זו בצורה מעוררת השראה. בזכות ההרמוניה הזו יש לטייוואן אופי וקסם מיוחדים שהופכים אותה ליעד כיפי במיוחד לטיול.

טיפ שימושי לתרמילאי – כרטיס ה-Easy Card:

הכירו את חברכם הטוב לטיול תרמילאי בטייוואן – כרטיס ה-Easy Card. זהו מעין "רב קו" משוכלל, שבאמצעותו אפשר לשלם בכל סוגי התחבורה הציבורית (כולל השכרת האופניים) וגם בחנויות הנוחות. מומלץ מאוד לרכוש כרטיס כזה כבר בתחילת הטיול שלכם בטייוואן, ועושים זאת בקלות (ובזול) בכל אחת מחנויות הנוחות 7/11.

Editorial credit: Keitma / Shutterstock.com

Editorial credit: Keitma / Shutterstock.com

4. לתרמילאים בעלי התקציב התרמילאי – בגלל העלויות הנוחות:

כשמדברים על טיול תרמילאי חשוב לדבר גם על תקציב, ואמנם טייוואן היא לא הודו במחירים, אבל בהמשך לסעיף הקודם – גם התנאים הם בהחלט לא הודו. ועם זאת, אל חשש – טיול בטייוואן מתאים מאוד לתקציב וסגנון תרמילאי, גם בלי שום צורך "להתכלב". קודם כל, האוכל, כשהוא כאמור מרכיב חשוב בטיול טייוואני. הטייוואנים בעצמם מאוד אוהבים לאכול בחוץ, ובהתאם לכך המחירים נמוכים ולמעשה משתלמים יותר מאשר לקנות מצרכים ולבשל בבית. מעבר לאפשרויות הזולות יותר כמו מסעדות פועלים או דוכני אוכל בשווקים, אפילו במסעדות יוקרתיות מחירי המנות מגיעים ל-20-30 ש"ח בלבד. Budget-friendly ביותר!

חוץ מאוכל, גם הלינה בטייוואן היא במחירים סבירים מאוד, ובכל מקום תוכלו למצוא אפשרויות המתאימות לתרמילאים כמו הוסטלים או בתי הארחה. התחבורה זולה, השופינג גם הוא בעלויות נמוכות ביחס לאיכות הגבוהה, ויתרון נוסף בטייוואן הוא שבהרבה מאוד אתרים הכניסה היא חינמית, או בעלות סמלית, מה שחוסך הרבה בסעיף ה"אטרקציות".

טיפ שימושי לתרמילאי – התנדבות תמורת לינה:

בשביל חיסכון נוסף ובעיקר בשביל חוויה מיוחדת, אנחנו ממליצים לבדוק את האפשרות להתנדבות תמורת לינה וארוחות. ישנן אופציות רבות ומגוונות, כמו התנדבות בהוסטל בעיר הגדולה או לחילופין בחווה פסטורלית באזור הכפרי של טייוואן. כך או כך, זו הזדמנות נפלאה להכיר את טייוואן יותר לעומק ומנקודת מבט מקומית. לתיאום התנדבות אפשר להיעזר בפלטפורמות כמו Workaway.

5. לתרמילאים שרוצים לטרוף את אסיה – בגלל המיקום שלה בלב היבשת:

אם אתם מתכננים טיול ארוך באסיה טייוואן יכולה להשתלב מצוין מבחינה גאוגרפית! כשמה כן היא, "הלב של אסיה", ובימים שבהם אין מגיפה עולמית נמל התעופה של טייפה (Taipei) הומה בטיסות יוצאות ונכנסות ליעדים רבים ברחבי היבשת, כמו הונג קונג, סין, יפן, דרום קוריאה, וייטנאם, תאילנד ועוד ועוד. הביקור בטייוואן כחלק ממסע מקיף באסיה הוא מעניין מאוד גם מבחינה תרבותית, משום ששם אפשר לראות שפע של השפעות תרבותיות שונות ומסורות ממדתות אסייתיות שונות כמו בודהיזם, דאואיזם, קונפוציאניזם והתערבבו יחד ויצרו את התרבות הטייוואנית הייחודית.

טיפ שימושי לתרמילאי – טיסות לא רק לטייפה:

אם אתם מתכננים להגיע לטייוואן ממדינה אסייתית אחרת או לצאת ממנה להמשך טיול באסיה, כדאי לבדוק אפשרויות טיסה לערים נוספות באי, כמו גאושיונג (Kaohsiung), טאיצ'ונג (Taichung) ואפילו חואליין (Hualien). לעיתים הטיסות האלו דווקא זולות יותר מאשר לבירה, וזו גם הזדמנות לראות עוד ערים טייוואניות.

לונלי פלג 2

6. לתרמילאים המתערבבים – בגלל האנשים ותרבות האירוח:

הטייוואנים אוהבים לצטט את קונפוציוס שאמר שאין שמחה גדולה יותר מחבר שמגיע לביקור ממקום רחוק. זה נשמע כמו קלישאה, אבל הטייוואנים הם באמת אנשים ידידותיים ומסבירי פנים בצורה בלתי רגילה. הם רואים בתיירים שמגיעים למולדתם כאורחי כבוד ויוצאים מגדרם כדי לגרום להם להרגיש בבית. בתור תרמילאים אתם יכולים לצפות לכך שאנשים יעצרו אתכם ברחוב וישאלו אתכם מה דעתכם על טייוואן, האם אתם נהנים מהביקור, והאם אפשר לעזור לכם במשהו. אל תיבהלו, זו לא תרמית – הם באמת מתעניינים בכם! יותר מזה, אל תהססו להשתמש בעזרה המוצעת, וגם אם אתם סתם סקרנים לגבי איזשהו מנהג מקומי או מסעדה מומלצת – תשאלו. התושבים המקומיים ישמחו לעשות כל שביכולתם כדי לסייע, ומניסיוננו זה יכול להתגלגל לשיחות מעניינות ואפילו לקשרים של ממש. הבלוגר לונלי פלג, שטייל המון ברחבי העולם וידוע כטיילן שאוהב להיטמע בחיים המקומיים, סיפר שזה אחד הדברים שהכי הלהיבו אותו כשביקר בטייוואן: "מה שבאמת מגניב בטייוואן זה שהטייוואנים הם "סופר פרנדלי". כל שאלה שתשאל מקומי הוא יהיה יותר משמח להסביר לך, על הדת שלהם ולמה הם עושים דברים ומאיפה זה מגיע…"

טיפ שימושי לתרמילאי – בטייוואן התנהג כטייוואני:

כמו בכל מקום, גם בטייוואן יש את הנורמות והקודים החברתיים המקובלים בה, ולעיתים הם שונים למדי ממקומות אחרים באסיה. כדי לכבד את התושבים המקומיים כדאי לברר קצת מראש מה מקובל ומה לא מקובל. למשל, כשמגיעים לטייוואן מומלץ להיפטר ממנהג ההתמקחות החביב עלינו והמקובל מאוד במקומות אחרים בעולם. בטייוואן אין "מחיר למקומיים" ו"מחיר לתיירים", ואפילו בשווקים המחירים לרוב אחידים. הטייוואנים רואים ביושרה והגינות ערכים חשובים מאוד וחשוב להיות ערים ורגישים לתרבות.

ובקיצור, טייוואן מחכה לכם התרמילאים! (ברגע שתפתח את שעריה למבקרים זרים כמובן) זה מקום שיש בו המון, שמבטיח טיול בלתי נשכח ושייכנס לכם ללב, בוודאות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.