תפריט עמוד

טיול עם ילדים ליעדים אקזוטיים

וייטנאם, סין או מקסיקו - טיול ליעד רחוק לא חייב להיות נחלתם של המבוגרים בלבד. טיול משפחתי למקום מפתיע ולא צפוי יכול להיות חוויה נהדרת גם לצעירים שבחבורה, כל עוד מתכננים את הנסיעה בקפידה ושומרים על כמה כללים בסיסיים

למרות שאנחנו מצפים להם בכיליון עיניים, טיולים משפחתיים עבור רבים מאתנו הם אתגר לא פשוט – בחירת היעד עלולה לגרור ויכוחים והתלבטויות מיותרות, והחשש משעמום הילדים עלול להוביל להתפשרות במקום בו תטיילו. ובכל זאת, עם המידע הנכון, אפשר לתכנן טיול מהנה עבור כל המשפחה ביעדים חלומיים ואקזוטיים במיוחד.

בהתארגנות לטיול ביעד לא מוכר כדאי להתאים את אורך הנסיעות והמרחקים לקהל היעד. אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים, מומלץ להישאר בסביבה שמציעה מספיק אטרקציות במרחקים אפשריים. פעוט ייהנה בחוף בתאילנד ממש כמו בחוף ישראלי, אחיו הבוגרים וההורים כמובן ידעו להעריך את הנופים והאטרקציות המיוחדות שהמיקום המרוחק מציע לעומת אלו הקרובות לבית. אם אתם מטיילים בחברת ילדים גדולים יותר, תוכלו לצאת להרפתקאות רחוקות ומאתגרות יותר מאשר שהייה בחוף אקזוטי, אבל חשוב לזכור שגם בן ה-12 או בת ה-14 הם רק ילדים וצריך להתחשב באורך הרוח שלהם וביכולת להתמודד עם חוויות ומקומות שונים לגמרי מהמוכר והידוע להם.

האוכל ביעדי טיול אקזוטיים יכול להיות מרכז החוויה, ומצד שני גם יכול להוות אתגר רציני. במקרה של ילדים צעירים מאוד, שעלולים להתגעגע לחטיפים המוכרים, כדאי לארוז אספקה מספקת (חטיף אחד לכל יום טיול) ועם זאת, לחשוף אותם לטעמים המקומיים. מי יודע, אולי יתאהבו בחטיף או מאכל אקזוטי שמעולם לא העליתם בדעתכם שהם יסכימו לאכול? גם בתחום האוכל, לילדים בוגרים קל יותר להסתדר ולהסתגל, ואם הצאצאים הפרטיים שלכם בררנים באוכל, תמיד אפשר למצוא מסעדה מערבית או לאכול קערת אורז או נודלס מספקת.

עוד דבר שצריך להיערך לו מספיק זמן מראש זה עניין החיסונים. ברגע שהחלטתם לאן אתם נוסעים, גשו למרפאת מטיילים באחד מבתי החולים, או במרפאה של משרד הבריאות, ובררו אילו חיסונים צריך ביעד או ביעדים שבהם תטיילו. את רשימת מרפאות המטיילים של משרד הבריאות תמצאו בקישור הבא. אז לאן כדאי לטייל עם ילדים? המזרח הרחוק, עם הנופים הייחודיים לו והתרבות המרתקת, הוא מקום טוב להתחיל בו:

פיליפינים: איים, חופים ושדות אורז
זהו יעד מושלם למי שרוצה לשלב רביצה על חופים יפהפיים, דילוג בין איים ירוקים וביקור באתרים מרתקים. הבעיה היחידה בפיליפינים היא הנסיעות הרבות, הרבה טיסות ומעברים, אך בתכנון נכון ניתן להימנע גם מזה. העיר המרכזית באי פלאוואן (Palawan) היא פוארטו פרינססה, בה תוכלו לערוך שיט-קאנו בחשיכה, ולצפות בגחליליות. בעיר יש גם נהר תת קרקעי ששווה בדיקה.


טרסות האורז של בנאו. אתר חובה למשפחות חובבות טבע

שש שעות נסיעה משם שוכנת העיר אל-נידו (El-Nido). ממנה אפשר לצאת לאיילנד דופינג – סיור מושט בין האיים, בשילוב שנורקלים ושכשוכים בים. בין היתר נפגוש שם באי מלא כוכבי ים. בורקאי (Boracay) המכונה "האי הטוב בעולם", הוא עוד אחת מהנקודות שאסור להחמיץ – בין הנופים המטריפים, החול הזהוב והמים הכחולים, תוכלו לשקוע במנוחה, או לחילופין, להתמודד עם ספורט ימי באחד המקומות היפים בעולם. בנוסף, תוכלו למצוא באי שווקים עמוסים במוצרים טריים, לקנות שם דגים ולבקש מאחת המסעדות הסמוכות להכין אותם כבקשתכם. למשפחות חובבות טבע, מומלץ לבקר גם בטראסות האורז בבנאו.

וכמובן שלא נוותר על קפיצה לעיר הבירה של הפיליפינים, מנילה. כאן תמצאו הזדמנות לקניות בקניוני ענק בסמוך למבנים היסטוריים יפהפיים, כמו שרידי העיר הספרדית המבוצרת אינטראמורוס.


בילוי משפחתי בחוף באי בורקאי, אחד היפים בעולם

וייטנאם: מנהרות, נהר ושבטי הרים
עוד יעד מרתק לטיול במזרח הוא ווייטנאם – ארץ צרה וארוכה שבעבר שמה נקשר במלחמות עקובות מדם ובשנים האחרונות היא מושכת אליה מטיילים רבים, ולא רק תרמילאים. תוכלו לחוש מהפכניים במנהרות התת-קרקעיות של הווייטקונג (מנהרות קו-צ'י), לשוט בנהר המאקונג האדיר, שזורם דרך סין, בורמה, לאוס, תאילנד, קמבודיה וכמובן וייטנאם. השקט יקסים את המבוגרים שבכם, ההרפתקאות יסעירו את דמיון הילדים. האי הטרופי ועמוס החופים היפים, פוקוק (Phu-Quoc) מאפשר לכל הגילאים ליהנות. כאן אין כבישים סלולים והתיירים עוד לא גילו את המקום, והאפשרויות רבות: בין רביצה על החוף, למסע דייג בעומק הים או טיול במפלים במרכז האי.


מפרץ הא-לונג בצפון וייטנאם, מקום נהדר לצאת לשייט בין מצוקים וסירות דייגים

אל תפספסו את מפרץ הא-לונג בצפון ווייטנאם, שנקרא על שם דרקון ששלחו האלים לווייטנאמים על מנת להגן עליהם מפלישת הסינים. המפרץ הקסום הוכרז על ידי אונס"קו כאתר מורשת עולמית וב-2011 נבחר לאחד משבעת פלאי תבל החדשים. כשתצאו לשייט בין אינספור איונים וסלעים המזדקרים מתוך המים, תבינו את הסיבה לבחירה הזאת. בצפון וייטנאם אפשר לפגוש את שבטי ההרים עם לבושם הססגוני ואורח חייהם המסורתי, בהחלט חוויה מרתקת לכל המשפחה.

סין: ארמונות, פנדות ופארקים
נמשיך במזרח: סין היא ארץ ענקית שמצריכה נסיעות רבות, לכן בטיול עם ילדים רצוי להתרכז בעיר או שתיים ספציפיות וליהנות מכל מה שיש להן להעניק. נתחיל בעיר הבירה, בייג'ינג. בין רחובות העיר הגדולים תוכלו לפנות ימינה ושמאלה אל סמטאות צרות ומרתקות, בהן תמצאו מסעדות פועלים שוקקות ודוכני אוכל רחוב. עם מיצוי השיטוט, תוכלו להתרשם מהמקדשים והמונומנטים ההיסטוריים של העיר: ארמון הקיץ ששימש את קיסרי סין ההיסטורית ובמרכזו גנים, אגמים רדודים, פגודות וגשרים לרוב. גם העיר האסורה – הארמונות של שושלת מינג המשתרעים על 720 דונם מרוצפים בבנייה מסורתית-סינית תעורר עניין בקרב משפחות.


העיר האסורה בבייג'ינג. הארמונות של שושלת מינג יעוררו עניין גם אצל הילדים

בבייג'ינג תמצאו גם גן חיות גדול ובו אוסף מרשים של בעלי חיים מכל המינים והסוגים הקיימים באזור. לחובבי הטיולים הרגליים מומלץ לבחור קטע מהחומה הסינית וללכת לאורכו, גודלה ועצמתה ירשימו גם את הציניקנים הגדולים ביותר.

אם יש לכם זמן, נמליץ לתפוס רכבת לשיאן (Xi'an). שיאן נמצאת במרחק שעות ספורות מבייג'ינג, ותוכלו ליהנות בה גם מאתר חיילי הטרקוטה המרהיב, וגם מרובע מוסלמי מרתק עמוס שווקים עם מתוקים שמזכירים בקלאוות בניחוח המזרח הרחוק.

עיר נוספת ששווה ביקור היא צ'אנדו (Chengdu), היא שוכנת במחוז סצ'ואן (כן, כמו הרוטב), ומפורסמת בזכות המרכז לחקר הפנדות, המקום היחיד בעולם שבו אפשר לראות פנדות בטבע. במרכז אפשר לפגוש פנדות שרק נולדו, לצפות בבוגרות יותר משחקות בסביבתן הטבעית, וללטף פנדות אדומות (למרות השם, הן אינן קרובות משפחה) שמתרוצצות חופשי בין המבקרים – אם הן ירשו לכם להתקרב.


פנדה בצ'נגדו, המקום היחיד בעולם שבו אפשר לראות פנדות בטבע

צ'אנדו מוקפת בפארקים לאומיים המתאימים לטיולים של כמה ימים, או כמה שעות – כמעט בכל כיוון תמצאו מסלול לצאת אליו וליהנות מנוף מרהיב. אחד המקומות האלה הוא פארק וואנג ג'יאנג (Wangjiang national park) המתאים לפיקניק ביום שמשי. גן העדן של הילדים יימצא ב-Happy Valley Chengdu, פארק השעשועים של העיר, מבית היוצר של דיסני. עוד אטרקציה נפלאה היא מוזיאון הדינוזאורים ב-Zigong.

עוד מקום שמתאים לטיול משפחתי הוא שנחאי, העיר השנייה בגודלה בסין, שנמצאת במזרח המדינה, במקום בו נהר היאנגצה נשפך אל ים סין המזרחי. זוהי עיר במלוא מובן המילה, עם גורדי שחקים ורחובות צפופים. תוכלו ליהנות בה ממוזיאון מדע וטכנולוגיה מרשים, ממופעי קרקס המתקיימים מידי ערב, מפארק סנצ'ורי הגדול בו תוכלו להתנסות במיני גולף, לרכב על אופניים ולשוט באגם. עוד כדאי לבקר באקווריום הענק של שנגחאי – המלא בדגים ואלמוגים מכל טוב הים. טפסו לראש מגדל פנינת המזרח, משם יש תצפית נהדרת על העיר, ובערב, אחרי שהילדים הלכו לישון, תוכללו ליהנות מערב של ג'אז ויין באחד מהברים המתוחכמים שבמרכז העיר.


מבקרים באקווריום של שנחאי, אחת מהאטרקציות המשפחתיות הבולטות בעיר

מבחינת הילדים, הביקור בסין יגיע לשיאו בהונג קונג, שמציעה אטרקציות רבות ומגוונות:
עבור הילדים: דיסנילנד הונג קונג, פארק סנופי וורלד, פארק המים אושן ופארק תיבת נח, רחוב הצעצועים tai yuen, מוזיאון החלל, מוזיאון השעווה של מדאם טוסו, מוזיאון המדע.
עבור חובבי הטבע: שמורת טבע של ביצות טבעיות ורכבת חשמלית עתיקה שתיקח אתכם לפסגת הר ויקטוריה, שם תוכלו למצוא מסלולי טיול קצרים וארוכים.
לחובבי העיר: גורדי שחקים, מרכזי קניות, מסעדות ושווקים, ולקינוח – סימפוניית האורות, מופע אורקולי המתקיים מדי ערב בשעה 20:00 והכולל תאורת לייזר מיוחדת על גורדי השחקים בליווי מוזיקלי.
לחובבי המים: מפרץ הונג קונג מציע אפשרויות שייט רבות, שהזולה בהן היא שייט במעבורת המחברת בין קאולון להונג קונג.


טירת היפהפייה הנרדמת בדיסנילנד הונג קונג

מקסיקו: בין חופים לעתיקות
ועכשיו לצד השני של הכדור – למקסיקו. כאן תוכלו לבחור האם לבלות את החופשה בחופי אקפולקו שעל גדות האוקיינוס השקט או לשחות עם דולפינים בחופי קוזומל שבים הקריבי. חובבי הארכיאולוגיה והטבע ישמחו לנסוע לטולום (Tulum) לחיפוש אחר שרידים עתיקים, או להסתובב סביב המון הפירמידות המרשימות של מקסיקו – el tajin, uxmal ועוד. ב-Guanajuato תמצאו מערות תת קרקעיות מתחת לרחובות העיר הצבעונית, שוקקת מוזיקת מריאצ'י מסורתית. חובבי הקניות יוכלו לערוך אותן בבירה – מקסיקו סיטי, בזמן שהילדים יבלו במוזיאון המדע הפפלוטה, או ברכבות ההרים של La Feria Chapultepec Mágico.


אתר העתיקות טולום במקסיקו. שילוב של ים ושרידי מאיה מרתקים

ארמניה: אקזוטיקה מסוג אחר לגמרי
איפשהו באמצע, בין המזרח הרחוק ליבשת אמריקה, נמצאת ארמניה, מדינה הררית ומסתורית – קרובה אלינו ורחוקה שנות אור. זוהי מדינה יפהפייה, עם המון אפשרויות טיול – החל מטיולי ג'יפים מאורגנים מהארץ ועד לטיול עצמאי לחלוטין.
יש בה את הרכבל שנחשב לארוך בעולם (5.7 ק"מ), שמו – The Wings of Tatev, והוא מוביל למנזר טאטב, ממנו אפשר לצאת למסלולי הליכה קצרים.


מנזר טאטב בארמניה. מכאן אפשר לצאת לטיולי הליכה קצרים

עוד אפשר לבקר במוזיאון לזכר שואת הארמנים – הוא נמצא בעיר ירוואן ומשקיף על הר אררט. חובבי ההיסטוריה ירצו ודאי לראות את מבצר אמברד שנבנה במאה השביעית, או את מנזר גרארד המרהיב. עוד תמצאו בארמניה את חור יראפ – הנקודה בה עצר נח בסיום המבול, על הר אררט – צעירים מוכרים שם יונים לבנות להפרחה כזכר ואות למאורע המכונן.

ארמניה עמוסה בעיירות ציוריות ויפות, ההיסטוריה שלה עוד בתהליכי התהוות וניתן לפגוש בה תרבויות רבות. אקזוטיקה מהשכונה שלנו.

הצילומים בכתבה: שאטרסטוק, פליקר – Scott Cresswell, dreamHailer, kartfamily

לקריאה נוספת:

סרי לנקה עם ילדים
סרי לנקה עם ילדים
סרי לנקה היא יעד מצוין למשפחות שמחפשות חופשה אחרת, עם הרבה טיולים בטבע, מפגש עם בעלי חיים נופש בחופים. המלצות לאטרקציות משפחתיות בסרי לנקה

קוסטה ריקה עם ילדים
קוסטה ריקה עם ילדים
קוסטה ריקה הופכת בשנים האחרונות ליעד נחשק למשפחות שכבר ראו הכל. יערות גשם, חופים יפים, מעיינות חמים, מגוון בעלי חיים ואטרקציות אתגריות במדינה שבה ירוק זה לא רק צבע


 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.