תפריט עמוד

טיול ג'יפים ביוון האלפינית

טיול ג'יפים בצפון יוון עובר בנופים אלפיניים עוצרי נשימה של רכסי הרים נישאים, נהרות שוצפים, יערות ירוקים, כפרים ציוריים, מנזרים תלויים על מצוקים ושפע של מים מכל עבר

כשחושבים על יוון חושבים בדרך כלל על חופשה נינוחה על אי שטוף שמש. ואכן, איי יוון מציעים שפע של חופים יפים, כפרים לבנים והמון שמש, אבל אלה הם רק חלק מהנופים שיוון מזמנת למבקרים בה. בצפון המדינה תגלו יוון שונה לחלוטין: ארץ אלפינית ובה נהרות שוצפים, אגמים מוקפים בהרים בעלי פסגות משוננות, כפרים פסטורליים בלב חודש ירוק, פלגי מים מפכים, מנזרים תלויים על מצוקים תלולים ודרכי שטח יפהפיות.

הנופים הפראיים והדרכים ההרריות אידיאלים לטיול ג'יפים. בעזרת רכבי השטח אפשר לחצות נהרות ולטפס לרכסים גבוהים שמהם נשקפות תצפיות נוף מדהימות. וכל היופי הזה מתעצם שבעתיים בתקופת חג הפסח, כשמזג האוויר מתחמם והעצים מתחילים ללבלב, אבל בפסגות ההרים עדיין מבצבץ מעטה לבן של שלג.

מטאורה. מנזרים תלויים באופן מעורר פליאה על מצוקים  | צילום: יזהר גמליאלי

את התמונה משלימה קבלת הפנים החמה והלבבית של התושבים המקומיים, ואיך אפשר לשכוח את הטברנות המסורתיות, שבהן מוגש אוכל יווני נהדר, הכולל סלטים טריים, פשטידות חמימות ישר מהתנור, בשר כבש על האש ודגי פורל שזה עתה נשלו ממי הנהר וניצלו עם עשבי תיבול מקומיים. השילוב של כל אלה יוצר טיול חוויתי מאין כמוהו, והכל בטיסה ישירה קצרה.

מנזרים תלויים ומשכן האלים
מלבד נופים ירוקים ומפתיעים, יוון האלפינית מציעה כמה אטרקציות שאסור להחמיץ. אחת החוויות המרשימות שאפשר לחוות כאן היא ביקור במטאורה ובמנזרים התלויים. עמודי הסלע האדירים של מטאורה מתנשאים מזה עשרות מיליוני שנים במערב מחוז תסאליה. במאה ה-14 נוסף לפלא הטבע גם פלא אנושי: בראש אחד הצוקים הוקם מנזר. במאות שחלפו נבנו באזור עוד ועוד מנזרים, כולם תלויים באופן מעורר פליאה על המצוקים הנישאים. בעבר נעזרו בסולמות וחבלים כדי לטפס אל המנזרים ולרדת מהם, כיום אפשר להשתמש במדרגות שנחצבו בסלע ויש גם דרכים סלולות המחברות בין המנזרים.

פסגתו המושלגת של הר אולימפוס, משכנם של האלים היוונים

מקום נוסף שאין לוותר עליו הוא הר אולימפוס הנמצא בין המחוזות תסאליה ומקדוניה. זהו ההר הגבוה ביותר ביוון והמקום שבו, על פי המיתולוגיה היוונית, גרו 12 האלים העיקריים, בהם מלך האלים זאוס, אשתו הרה, אפולו ואפרודיטה היפהפייה. כשרואים את ההר המרשים שמתנשא אל על קל להבין מדוע האלים בחרו דווקא במקום הזה כדי לחיות בו, לשתות נקטר, לאכול אמברוזיה, להאזין לנגינת הנבל של אפולו ולהשקיף על בני האדם אי שם למטה. עם כל היופי המרהיב הנשקף מפסגת ההר, מי יכול להאשים אותם?

טיול ג'יפים ביוון האלפינית, גן עדן לנסיעת שטח | צילום: יזהר גמליאלי

עבר והווה ברחובות סלוניקי
טיול בצפון יוון מפגיש עם טבע נפלא, כפרים ציוריים והמון ירק ומים. ובכל זאת, יש עיר אחת שלא תרצו לדלג עליה. זוהי סלוניקי, בירת מקדוניה והעיר השנייה בגודלה ביוון. סלוניקי היא עיר נעימה להפליא, המתהדרת בכיכרות ירוקות, שדרות רחבות ידיים וטיילת יפה לאורך הים. זוהי עיר מערבית, עם חנויות מצוינות שמציעות את מיטב הסחורה האירופאית, אך גם העבר ניכר במקומות שונים ברחביה, כמו חומות העיר מהמאה הרביעית לספירה שהשתמרו היטב והרובע העות'מני הציורי. בכיכר מרכזית בעיר ניצבת אנדרטה לזכרם של 50,000 יהודי סלוניקי שנרצחו בשואה. מהקהילה היהודית הגדולה שחייתה כאן בעבר רק מעטים נותרו לגור בעיר.

האוכל בטברנות המקומיות הוא חלק בלתי נפרד מהנאות הטיול | צילום: אייסטוק

סלוניקי מהווה נקודת יציאה לטיולים ביוון האלפינית, וטיסות ישירות אליה מישראל מקצרות מאוד את זמן ההגעה והופכות את צפון יוון ליעד נגיש במיוחד. אל הגישה הקלה מצטרף המחיר הנוח של הטיול – בונוס נלווה לקסם המיוחד שצפון יוון מציעה בשפע.

———–
כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.