תפריט עמוד

טיול בטייוואן: טייפה והסביבה

אפשר לטייל בטיוואן, האי הירוק והיפה ממזרח לחופי סין, במשך שבועות ולא להשתעמם לרגע. אבל אם זמנכם קצר, הנה הצעה לטיול של שבוע בטייפה ובהרים והכפרים שמסביבה. ויש גם המלצות לשוקי לילה ואוכל נהדר

כדי למנות את כל הסיבות שטייוואן ראויה לעלות על מפת הטיולים שלכם, ורצוי מוקדם ככל האפשר, לא יספיק גם ספר עב כרס. האי הקטן הזה, ששטחו כשליש יותר משטח מדינת ישראל, נמצא ממזרח לחופי סין ומצפון לפיליפינים, מספק למטיילים בו אינספור שכיות חמדה נופיות, אנשים חביבים להפליא, תחושת ביטחון אישי גבוהה, ניקיון מופתי, התמצאות קלה (בכל מקום, אפילו בשלטי ההכוונה בכבישים ובתפריטי המסעדות, יש כיתובים גם באנגלית), אפשרויות לינה מגוונות – מאכסניות פשוטות ועד למלונות ספא נפלאים. והאוכל, אח איזה אוכל! על המטבח הטייוואני נפרט בהמשך, בינתיים הנה הצצה קטנה למה שאוכלים בטיוואן:

המטבח המשובח של טייוואן

כיוון שאין טיסות ישירות לטייוואן, הדרך לאי היפה אינה קצרה ומצריכה טיסת המשך. אל על, למשל, מפעילה שש טיסות שבועיות להונג קונג (כ-11 שעות טיסה) ומשם יש אפשרויות נוחות לטיסות המשך (כשעה וחצי טיסה) לטייפה בצפון ולקאושיונג בדרום. אפשר לטייל בטייוואן בכמה מסלולים. אנחנו טיילנו במסלול ארוך יחסית, שכדאי להקדיש לו לפחות שבועיים, לאורך החוף המזרחי, בין שני רכסי הרים נפלאים – רכס החוף והרכס המרכזי.

מקדש, הרים וים, הנוף מהכפר ההררי ג'יופן מצפון מזרח לטייפה

מקדש, הרים וים, הנוף מהכפר ההררי ג'יופן מצפון מזרח לטייפה | צילום: שאטרסטוק

אפשרות אחרת, נוחה ופשוטה מאוד, המתאימה למי שרוצה להקדיש כשבוע לטיוואן בטיול עצמאי בלי לשכור רכב או מדריך מקומי, היא להתמקד בטייפה והסביבה. השאירו לעצמכם לפחות יומיים לבלות בעיר המסחררת, ואז צאו ממנה לטיולי יום בכמה מהאתרים המרהיבים הנמצאים במרחק של עד שעה נסיעה מהעיר. אם יש לכם עוד קצת זמן, אל תוותרו על ערוץ טרוקו, אחד מאתרי הטבע היפים ביותר בטייוואן, שאמנם נמצא רחוק יותר, אבל בהחלט שווה את הנסיעה.

ערוץ טרוקו נחשב לאתר הטבע היפה בטיוואן

ערוץ טרוקו נחשב לאתר הטבע היפה בטיוואן | צילום: שאטרסטוק

טייפה: היכרות ראשונה

את ההיכרות הראשונה עם טייפה והתענוגות הקולינריים הרבים שהיא מזמנת כדאי לפתוח בקומה השנייה של תחנת הרכבת המרכזית. זוהי קומת חלומות עם ייצוג נרחב לשלל מטבחים מהמזרח הרחוק. חצי שעה שוטטנו פעורי עיניים וחסרי החלטה בין מסעדות קטנות שכל אחת נראתה מפתה מהשנייה וכל אחת קרצה לנו בדרכה. התלבטנו בין אוכל טייוואני, יפני, וייטנאמי, קוראני, מטבח צמחוני ועוד ועוד. בסוף בחרנו מסעדת סושי קטנטנה, שהסועדים בה יושבים לאורך מסוע שעליו חולפות צלחות קטנות. כמות הדגים ומאכלי הים הטריים (כלומר הלא מבושלים) שאכלתי בחצי שעה עולה על זאת שאכלתי בכל חיי. הכל טרי טרי וטעים טעים. בסוף הארוחה, התשלום מחושב  על פי מספר הצלחות הריקות והצבע של כל אחת. את הקינוח קנינו בדוכן גלידות – גלידת תה ירוק מסקרנת.

מסוע סושי במסעדה קטנה בקומת האוכל של תחנת הרכבת

מסוע סושי במסעדה קטנה בקומת האוכל של תחנת הרכבת | צילום: רותם בר כהן

אחרי שאכלתם ושבעתם ונשבעתם לחזור לכאן בהמשך הטיול, אפשר לצאת לנסיעה ברחבי העיר באוטובוס קומתיים אדום, שעובר דרך האתרים העיקריים (אפשר לעלות עליו ולרדת ממנו בתחנות שונות לאורך המסלול, אחת מהן ליד תחנת הרכבת). ואפשר פשוט לנסוע ישירות לאתר המזוהה ביותר עם טייפה – מגדל 101, שעד לפני שנים אחדות היה הבניין הגבוה ביותר בעולם. זהו אתר תיירות פופולרי מאוד והתורים כאן ארוכים, אבל הנסיעה במעלית לראש המגדל אורכת כהרף עין – זאת המעלית המהירה בעולם.

ממרום הקומה ה-89 במגדל 101. מומלץ לבוא בשקיעה

ממרום הקומה ה-89 במגדל 101. מומלץ לבוא בשקיעה | צילום: שאטרסטוק

במרפסת התצפית בקומה ה-89 נשקף נוף מקסים של 360 מעלות על טייפה. מומלץ להגיע לקראת השקיעה, לצפות בשמש צובעת את שמי העיר בכתום ולחכות עד שאינספור אורות מנצנצים נדלקים ומאירים את הרחובות. ממרום המגדל אפשר גם להיווכח עד כמה הטבע נושק לעיר. הר הפיל, שצורתו מזכירה את היונק היבשתי הגדול, נראה ממש במרחק נגיעה מה-101, ואכן אפשר להגיע אליו בקלות ממרכז העיר ולצאת לטיולים רגליים בשבילי הליכה מוקפים בצמחייה ומשקיפים על נוף מקסים.

מבט על טייפה מהר הפיל. מכאן אפשר לראות עד כמה הטבע קרוב לעיר

מבט על טייפה מהר הפיל. מכאן אפשר לראות עד כמה הטבע קרוב לעיר | צילום: שאטרסטוק

מה עוד לראות ולעשות בטייפה

מוזיאון הארמון הלאומי. המוזיאון מכיל קרוב ל-700,000 פריטי אמנות סינית, אחד האוספים הגדולים והמקיפים בעולם מסוגו. מוצגים רבים במוזיאון, המכסה 6,000 שנות היסטוריה סינית, הובאו לכאן מהעיר האסורה בבייג'ין במהלך מלחמת האזרחים הסינית, שבעקבותיה הוקמה הרפובליקה הסינית בטייוואן. כתובת: Zhi Shan Rd, Shilin District

מוצג במוזיאון הארמון הלאומי, המכיל את אחד האוספים הגדולים בעולם של אמנות סינית

מוצג במוזיאון הארמון הלאומי, המכיל את אחד האוספים הגדולים בעולם של אמנות סינית | צילום: ZDL / Shutterstock.com

אנדרטת צ'יאנג קאי שק. מבנה מגלומני מוקף בגנים יפים, שהוקם לזכרו של המנהיג הפוליטי והצבאי, האב המייסד והנשיא הראשון של הרפובליקה הסינית (שמה הרשמי של טייוואן) לאחר ניצחון הקומוניסטים והקמתה של הרפובליקה העממית של סין. בבניין המרכזי יש תצוגות והתערוכות הקשורות לחייו של צ'יאנג קאי שק, כולל צילומים משפחתיים וצילומים עם נשיאים וראשי ממשלה מרחבי העולם. בכל שעה עגולה, החל מתשע בבוקר, מתקיים באולם המרכזי טקס החלפת משמר הכבוד, עם שלל רקיעות רגליים, סיבובים מוקפדים והנפת נשקים. כתובת: Zhongshan South Road, Zhongzheng District

אנדרטת צ'יאנג קאי שק, אבי האומה הטייוואנית

אנדרטת צ'יאנג קאי שק, אבי האומה הטייוואנית | צילום: רותם בר כהן

משמר הכבוד מול פסל ענק של צ'יאנג קאי שק

משמר הכבוד מול פסל ענק של צ'יאנג קאי שק | צילום: רותם בר כהן

שוקי לילה. אחת החוויות המרתקות בטייפה מצפה לכם בשוקי הלילה. השוק הגדול והמפורסם הוא שוק שילין (Shihlin) שנפתח כל ערב בסביבות 18:00 ונסגר בחצות (בסופי שבוע שעה מאוחר יותר). גם אם לא תתפתו לקנות משהו בדוכנים שמוכרים בזיל הזול בגדים, משקפי שמש, מוצרי קוסמטיקה, מזכרות, צעצועים וכן הלאה, קשה להניח שתצליחו להתאפק מול הריחות הבוקעים מדוכני האוכל הרבים שבהם מטגנים, צולים, מקפיצים ומאדים שלל מאכלי רחוב מסחררים. יש גם דוכנים שמוכרים את המשקאות החביבים על הטיוואנים, כמו באבל טי ("תה בועות", תה בחלב עם כדורי טפיוקה) או שייבד אייס (שבבי קרח שעליהם שופכים מיצי פירות, חתיכות פרי, סירופים שונים ועוד).

שוק שילין, הגדול בשוקי הלילה של טייפה

שוק שילין, הגדול בשוקי הלילה של טייפה | צילום: 2p2play / Shutterstock.com

עוד שוקי לילה מוצלחים: השוק ברחוב ראוחה (Raohe) השוק הוותיק בעיר מתפרש לאורך רחוב אחד, בין שני שערים מעוטרים, עם הרבה מסעדות קטנות ודוכני אוכל לצד סחורות שונות במחירים זולים; השוק ברחוב ליאונינג (Liaoning), שוק קטן עם דוכני אוכל רבים; שוק נינגשיאה (Ningxia) המתמקד יותר באוכל מאשר בקניות, ולחובבי אקזוטיקה מזרח-אסייתית – שוק הנחשים שכמו ששמו רומז, תוכלו לטעום בו נחשים בצורות הגשה שונות ומשונות.

הכניסה לשוק הלילה של רחוב ראוחה

הכניסה לשוק הלילה של רחוב ראוחה | צילום: r.nagy / Shutterstock.com

אם נחשים הם פחות הקטע שלכם ואתם מחפשים אוכל צמחוני ואורגני, לא תתקשו למצוא חנויות המוכרות מוצרים אורגניים, פירות טריים, מיצים, ארוחות מוכנות וכדומה. בין השאר, נסו את רשת Cotton Fields שלה סניפים רבים בעיר או את So Fr3sh.

קניות. אפשרויות הקניות בטייפה מסחררות, החל ממזכרות בשקלים בודדים בשוקי הלילה ועד למוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. ב-Ximending, המכונה "שיבואה של טייפה" על שם הרובע המפורסם בטוקיו, תמצאו הכל מכל, החל בשוק לילה וכלה בבתי כלבו וחנויות של מותגים בינלאומיים וחנויות אופנה. את המילה האחרונה בתחום הגאדג'טים האלקטרוניים תמצאו ב- Guanghua Digital Mall, שש קומות של חנויות עם מוצרי חשמל ואלקטרוניקה – טלפונים סלולריים, טאבלטים, משחקי מחשב ועוד ועוד. למי שרוצה לנצל את ההזדמנות להצטייד בתיק של לואי ויטון או משקפי שמש של פראדה, באזור מסביב ל-101 יש חנויות יוקרתיות ויקרות.

אז מה כדאי לקנות בטיוואן? הנה כמה דברים שלא כדאי לפספס:

קניות בטייוואן

אוכל. האוכל בטייוואן נפלא וחובבי המטבח האסייתי יחגגו כאן עם מאכלים ממטבחים אסייתיים שונים שמרכיבים חגיגה קולינרית בלתי נגמרת. בטייפה יש אינספור אפשרויות להכיר את המטבח הטייוואני – מדוכנים בשוקי הלילה ועד למסעדות פאר.

אחת המנות הפופולריות במטבח הטייוואני - מרק בשר עם איטריות וירקות

אחת המנות הפופולריות במטבח הטייוואני – מרק בשר עם איטריות וירקות | צילום: רותם בר כהן

המלצה אישית: Din Tai Fung, מסעדת דים סאם מופלאה שיש לה שלושה סניפים בעיר (וסניפים במקומות נוספים באסיה). התור בכניסה למסעדה, שהוכתרה כאחת מעשר המסעדות הטובות בעולם על פי הניו יורק טיימס, ארוך מאוד אבל הציפייה משתלמת: במרכז המסעדה נמצא מטבח עם קירות זכוכית שקופים, שבו אפשר לראות עשרות טבחים לבושים בלבן מכף רגל ועד ראש, כולל מסכות מנתחים על הפה והאף, מגלגלים במהירות מסחררת את הדים סאם. הכיסונים שמגיעים לשולחן מלאים בטעמים עדינים ונפלאים ולמרות שרב הפיתוי לטרוף אותם בשקיקה, מומלץ לאכול לאט ולהתענג על כל ביס. לדין טאי פאנג יש סניף בקומת הקרקע של מגדל טייפה 101.

טבחים במסעדת Din Tai Fung מכינים אינספור כיסוני דים סאם

טבחים במסעדת Din Tai Fung מכינים אינספור כיסוני דים סאם | צילום: רותם בר כהן

מחוץ לעיר

הטבע מקיף את טייפה מכל עבר ונסיעה קצרה תביא אתכם לשמורות טבע נפלאות, כפרים מסורתיים ונופים משגעים של הרים ירוקים שיורדים אל מפרצים כחולים. הנה כמה הצעות לטיולי יום מטייפה:

מפלים ופנסים בשיפן. במחוז Pingxi ממזרח לטייפה (כשעה נסיעה) נמצא הכפר המסורתי שיפן (Shifen), המפורסם בפנסי הנייר שלו. את הביקור התחלנו בהליכה קצרה מעל נהר קילונג אל מפלי שיפן, הנופלים מגובה של 20 מ' מעל סלעים, אל תוך בריכה יפה. המפלים מוקפים בצמחייה ירוקה סבוכה,  שמוסיפה ליופיו של המקום. במרחק קצרצר מהמפלים נמצא הכפר שיפן, מקום תיירותי מאוד (התיירים מגיעים בעיקר מטייוואן וממקומות נוספים באסיה, אנחנו לא פגשנו אף תייר מערבי), שמציע אטרקציה מקומית ייחודית – הפרחת פנסי נייר.

מפלי שיפן. פנינת טבע מקסימה במרחק של פחות משעת נסיעה מטייפה

מפלי שיפן. פנינת טבע מקסימה במרחק של פחות משעת נסיעה מטייפה | צילום: רותם בר כהן

הרחוב המרכזי של הכפר נחצה לכל אורכו על ידי מסילה צרה של רכבת, שבעבר הובילה פחם מהמכרה הסמוך וכיום משמשת כרכבת תיירותית. משני צדי הרחוב יש חנויות קטנות, שברבות מהן אפשר להתנסות בהפרחת פנס נייר. אחרי שבחרתם את צבע הפנס ושילמתם, תוכלו לכתוב עליו ברכות ואז לעמוד באמצע הרחוב, ממש על פסי הרכבת, מישהו ידליק עבורכם את האש מתחת לפנס וזה יעלה אט אט אל השמיים, נושא למעלה את הברכות והתקוות שלכם, עד שהוא נעלם אי שם מעבר להרים. באמצע הפעילות, כשנשמעת צפירת הרכבת, כולם ממהרים לעלות בחזרה למדרכה עד שהרכבת תעבור ואפשר לרדת שוב לפסים כדי להפריח פנסים…

כותבים ברכות על פנסי נייר ברחוב הראשי של שיפן

כותבים ברכות על פנסי נייר ברחוב הראשי של שיפן | צילום: רותם בר כהן

פנס ועליו ברכות בעברית עולה מעלה-מעלה לשמי שיפן

פנס ועליו ברכות בעברית עולה מעלה-מעלה לשמי שיפן

הרחוב הישן של ג'יופן. כ-40 דקות נסיעה מצפון לשיפן נמצא הכפר ההררי ג'יופן (Jioufen), המוקף הרים ומשקיף על מפרץ מרהיב. בעבר היו כאן מכרות זהב, אחרי שהם נסגרו הכפר ננטש אבל מאוחר יותר, בעקבות סרט פופולרי שצולם במקום, התגלה מכרה זהב מסוג אחר – התיירים. גם כאן, אנחנו היינו התיירים המערביים היחידים. בפתח הכפר יש מקדש גדול ומעוטר מאוד שכדאי לבקר בו, אבל גולת הכותרת היא הרחוב הישן – סמטה צרה וארוכה שממנה מתפצלים רחובות צרים אף יותר ותלולים מאוד, עם אינספור דוכנים, בתי תה וחנויות קטנות. בדוכנים רבים מציעים טעימות: עוגיות ממולאות בממרח אננס או מנגו (הגרסה המקומית לערגליות), חתיכת פרי נעוצות על קיסם עץ, ספלוני נייר עם תה אולונג או תה ירוק. גם אם אתם מתכננים לאכול במקום אחר, אל תוותרו על גלידה מגולגלת בתוך פנקייק דקיק, בלוויית בוטנים גרוסים ועלי כוסברה. השילוב אולי נשמע מוזר, אבל הטעם נפלא והרעננות של הכוסברה הופכת את מאכל הרחוב הזה למעדן של ממש.

גלידה מגולגלת בפנקייק דקיק עם בוטנים וכוסברה. הכי טעים שיש

גלידה מגולגלת בפנקייק דקיק עם בוטנים וכוסברה. הכי טעים שיש | צילום: רותם בר כהן

הרחוב הישן של ג'יופן עמוס בבתי תה ודוכני אוכל

הרחוב הישן של ג'יופן עמוס בבתי תה ודוכני אוכל | צילום: רותם בר כהן

למרות הפיתויים הרבים ברחוב הישן של ג'יופן, את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדה צמחונית עם נוף נהדר – Jioufen mountain village restaurant מחוץ לכפר. המקום שייך לאמן ארנולד לי, ואחרי אחרי ארוחה מצוינת שכללה מרק ראיימן צמחוני ומשקה פירות טעים שהוגש בקערת קרמיקה, התלווינו לארנולד לביקור בסטודיו שבו הוא ואמנים מקומיים נוספים מציגים את העבודות שלהם – מפעמוני עץ מצוירים, דרך רהיטים מפתיעים ועד מוצרי קוסמטיקה טבעית. את היום סיימנו בביקור במקדש ושתיית תה שהתבשל בסיר על האש מול הנוף המהפנט.

הנוף המהפנט בדרך לג'יופן

הנוף המהפנט בדרך לג'יופן

את המסלול הזה אפשר לעשות ברכב פרטי אבל יש גם אוטובוס היוצא ממרכז טייפה ועוצר בשיפן וג'יופן – טיול יום נהדר ומומלץ.

גופרית ותמרות עשן בשמורת יאנגמינשן. חצי שעה נסיעה צפונה מטייפה תביא אתכם לשמורת הטבע ההררית Yangminshan, שבה יש שבילי הליכה רבים ומגוונים. בחלק הדרומי של השמורה, כ-20 דקות נסיעה ממרכז טייפה (אפשר להגיע באוטובוס מהתחנה המרכזית או בשילוב של מטרו ואוטובוס), נמצא אזור מדהים שנקרא Xiaoyoukeng. ההרים כאן הם הרי געש רדומים, אבל אין בהם דבר רדום או אפילו מנומנם.

מסלול הליכה ב-Xiaoyoukeng על רקע אדים הבוקעים מהאדמה

מסלול הליכה ב-Xiaoyoukeng על רקע אדים הבוקעים מהאדמה | צילום: רותם בר כהן

מצלע ההר בוקעים אדים, לצד השביל יש בריכה קטנה של בוץ מבעבע וריח של גופרית מלווה את הטיול הרגלי. זהו נוף קדמוני ובראשיתי, עם הרים מכל עבר ומסלולי הליכה מסומנים היטב. אחד מהם מוביל לפסגת הר Qixing בגובה של 1,200 מטר מעל פני הים. בקרבת מקום נובעים מעיינות חמים, עדות נוספת למה שרוחש ורוגש מתחת לפני האדמה כאן, ולמעשה בכל האי טיוואן, הפעיל מאוד מבחינה גאולוגית.

הרי הגעש ב-Xiaoyoukeng אולי רדומים, אבל הם רחוקים מלהיות שלווים

הרי הגעש ב-Xiaoyoukeng אולי רדומים, אבל הם רחוקים מלהיות שלווים | צילום: רותם בר כהן

הדובדבן שבקצפת: ערוץ טרוקו

אם יש לכם עוד קצת זמן, מומלץ בחום להוסיף למסלול הזה גם את ערוץ טרוקו (Taroko Gorge), אתר טבע יפהפה שאפשר להגיע אליו בתחבורה ציבורית מטייפה – ברכבת לעיר Hualien ומשם בשאטל היוצא מהרחבה לפני התחנה היישר לפתח הערוץ, כשלוש שעות נסיעה בסך הכל. כדאי להקדיש לטארוקו לפחות יומיים, הנוף המפעים יגרום לכם להגיד וואו יותר פעמים מכפי שחשבתם שאפשר. הנקיק הצר תחום במצוקי שיש אדירים, שמזדקרים כמעט אנכית וסוגרים על נהר הלי-וו משני צדדיו. בטרוקו יש כמה מסלולי הליכה לאורך המצוקים מעל הנהר, גם כאלה שמתאימים למי שאינו מטיב לכת.

ערוץ טרוקו. תופתעו לגלות כמה פעמים אפשר להגיד וואו במקום אחד

ערוץ טרוקו. תופתעו לגלות כמה פעמים אפשר להגיד וואו במקום אחד | צילום: שאטרסטוק

תוכלו ללון באחת האכסניות הפשוטות (והזולות) בפתח השמורה ומשם לקחת את האוטובוס החוצה אותה, לרדת בדרך, לטייל ברגל ולחזור לאוטובוס להמשך המסע. אפשרות אחרת, מענגת ביותר, היא ללון ב-Silks Place Taroko Hotel, מלון בוטיק איכותי, המעוצב בסגנון יפני מאופק, שגולת הכותרת שלו נמצאת על הגג: בריכת אינסוף שמתמזגת עם המצוקים הירוקים המקיפים אותה מכל עבר. בהחלט מקום הולם לבילוי זוגי רומנטי, אפילו לכמה ימים של ירח דבש.

בריכה על גג מלון בערוץ טרוקו, מוקפת בהרים ירוקים. מקום נפלא לירח דבר רומנטי

בריכה על גג מלון בערוץ טרוקו, מוקפת בהרים ירוקים. מקום נפלא לירח דבר רומנטי | צילום: מריה ורניק

מידע שימושי

איך מגיעים? נכון לכתיבת שורות אלו אין טיסות ישירות בין ישראל לטייוואן. הדרך הנוחה היא לטוס להונג קונג (לאל על יש שש טיסות שבועיות) ומשם בטיסת המשך לטייפה. אם אתם מתכננים טיול ארוך יותר, מדרום לצפון, מומלץ לנחות בקאושיונג, שבדרום-מערב האי, להקיף את הקצה הדרומי ולעלות צפונה בחוף המזרחי, הפחות מיושב, עד טייפה.

אשרת כניסה. ישראלים המתכננים להישאר פחות מ-90 ימים אינם זקוקים לוויזה.

מתי כדאי להגיע? מזג האוויר בטייוואן הוא סוב-טרופי עם קיצים חמים ולחים מאוד וחורפים מתונים. לבאים מהמזרח התיכון, שאינם רגילים בלחות הכבדה מאוד של הקיץ הטייוואני (רוב הסיכויים שתתגעגעו ללחות התל אביבית), מומלץ להגיע בסתיו – אוקטובר-נובמבר, או באביב – אפריל-מאי.

כסף. במטבע המקומי, דולר טייוואני חדש, ניתן להשתמש רק בטייוואן, לכן כדאי להחליף סכום סביר בכניסה לאי, תמיד תוכלו להחליף עוד כסף בהמשך. אפשר להמיר דולרים או אירו לכסף המקומי בשדה התעופה, בבנקים ובמלונות הגדולים (פחות משתלם), להוציא כסף מכספומטים בכרטיס בינלאומי או לשלם באשראי. שימו לב שלא מקבלים כרטיסי אשראי ברוב החנויות והמסעדות הקטנות מחוץ לעיר וגם לא בשוקי הלילה.

שקעים וחשמל. כמו ברוב מדינות אסיה, המתח החשמלי בטיוואן הוא 110 וולט (לעומת 220 וולט בישראל ובאירופה). לפני שאתם נוסעים בדקו את המטענים שלכם כדי לוודא שהם מתאימים למתח שבין 110 ל-230 (כתוב על המטען עצמו). השקעים בטייוואן שונים מאלו שבישראל וחשוב לזכור להביא לפחות מתאם אחד (אפשר לקנות בדיוטי פרי בנתב"ג).

אינטרנט. במלונות, במסעדות ובאתרים תיירותיים גדולים יש WiFi בחינם. מי שזקוק בעיקר לאינטרנט ופחות לשיחות טלפון – אפשר לשכור בשדה התעופה בטייפה או בקאושיונג ראוטר אישי קטן שישמש אתכם במקומות שבהם אין WiFi  חינמי, אבל חשוב להזמין מראש, רצוי יומיים לפני ההגעה, כדי להבטיח שיהיה מכשיר פנוי. פרטים נוספים באתר

תחבורה. התחבורה הציבורית בטייפה נוחה וקלה להתמצאות. הרכבת התחתית המגיעה לרוב חלקי העיר, מחיר הכרטיס משתנה בהתאם למרחק אותו נוסעים ואפשר לקנותו במכונות בכניסה לתחנה. הרכבת עצמה נקייה מאוד ומוארת היטב וכך גם התחנות. מטייפה עצמה יוצאות רכבות (כולל רכבות מהירות) לאורך חופי האי, המערבי והמזרחי. במרכז ההררי של טייוואן אין רכבות והדרך הטובה ביותר לטייל שם היא ברכב שכור.

נציגות ישראל. נציגות ישראל בטייוואן נמצאת בטייפה בכתובת: Suite 2408 24F Int't Trade Bldg. No 333 Keelung Road, Sec 1, טלפון: 886-2-27579692. נציגות טייוואן בישראל נמצאת במגדלי עזריאלי, דרך מנחם בגין 132, תל אביב, טלפון: 03-6074788.

____

הכותבת היתה אורחת של משרד התיירות של טייוואן, נציגות טייוואן בישראל וחברת אל על.  Special thanks to Su Yu-ping and Francis Hu, who made this trip a special delight

מפת טייפה והסביבה:

פסטיבל הפנסים באיי מאטסו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מטייוואן

האיים הקסומים של טאייוואן
האיים הקסומים של טאייוואן

אנשים רבים כשחושבים על טאיוואן, חושבים על אי יפה בלב אסיה, אך למעשה מדובר בארכיפלג מרובה עם יותר מ-100 איים! בעוד שרוב אלה אינם מיושבים, הרבה מהם מומלצים מאוד לביקור, ובכל אחד מהם תוכלו למצוא טבע ייחודי, פעילויות ...

פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן
פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן

אחד מהמנהגים המפורסמים ביותר בטאיוואן הינו להפריח פנסים אל השמים, ואיתם תקוות ואיחולים אשר כותבים עליהם. אחד מהמקומות המפורסמים לקיים את המנהיג הוא בפסטיבל פנסי השמיים (Lanterns Festival) אשר מתקיים מידי שנה במחוז פינגשי

טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים
טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים

אחת הדרכים המיוחדות והמהנות ביותר לתור את טייוואן וליהנות מהטבע הנפלא של האי, היא באמצעות אופניים. כבר בשנות השמונים טייוואן כונתה "ממלכת האופניים", ומאז רק השתדרגה. יש בה מספר מדהים של מסלולי אופניים מתוחזקים ונוחים, חנויות מקצועיות שבהן ...